I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

Bästa sättet att tväta ens keps?

Övrigt - Blandat

Poet

2007-09-11 20:07

Bästa sättet att tväta ens keps?

Har alltid kört på mitt eget sätt att tvätta kepsar. Tvåla in de, låta de stå i varmt vatten ett tag. För att sedan skölja av och låta de torka.

Men nu är det så att mina vita kepsar inte bir sådär jättevita av denna metod jag kör, försökt med klor också, men funkar inte sådär som jag vill att de ska.

Så tips? Vågar man lägga de i tvätten? La en gång keps i tvättmaskinen, och den krympte.

Love !

Och nej... jag bär inte några New Era kepsar, så allt snack om New Era kepsar kan ni ta någon annanstans.

At the gates of Eternity...
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2007-09-11 20:09
har också en vit kepa ja måste tvätta, passande tråd bc99
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound

2007-09-11 20:11
kör i tvättmaskin på handtvätt kanske?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-09-11 20:12

Jag vet att jag sett en "tvättpåse" som är till för att skydda kepsen i tvättmaskinen... :) Men krympte de i 30 grader också?

Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

Om det är mest ytligt, typ dammliknande skit du har på så använd en bit tejp och dra bort det med
^ Smart sagt.

Tvätta förfan inte i tvättmaskin
^ Smart sagt.
Poet

2007-09-11 20:13
Jumpcut: Jag tror jag tvättade den i 40 grader faktiskt. Så det kanske är där problemet låg i den krympande kepsen. Men det har ändå gjort mig lite rädd hehe

2007-09-11 20:15
http://www.sport-smart.com/wash-baseball-hat-cap.htm

Där kanske det står någonting intressant?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA
Poet

2007-09-11 20:20
Thanks bro! ;)
Poet

2007-09-11 20:27
Steam: Ser du inte sidan eller förstår du bara inte vad det står?

2007-09-11 20:34
precis.. jag fattar noll

Varför? Står ju klart och tydligt där?

2007-09-11 21:47
orka köra i maskinen och riskera att dom tappar formen och sånt..
ta en tvättsvamp och blöt den,häll på lite tvättmedel och gnugga bort dom värsta fläckarna bara.
AayFukYuuuu :@

2007-09-11 22:36
alltså frågan är va de är för fläckar, jag har tvättat ett X antal kepsar både i maskin och för hand (från olika länder/diverse piratkopior) och jag måste säga att jag håller med ovan. ta en svamp men tar för satan inget medel förän du är 100% säker på att de inte går med liter me o lite varmare vatten. har du otur så blir de fläckar :P
Poet

2007-09-11 22:39
Complexity: Det är främst svettfläckar antar jag.

2007-09-11 22:48
oh då är det enkelt, använd varmt vatten och en såndär svamp med en "ruff" sida och en "söt" som du kan få bort de värsta med. Börja med den "söta" sidan och ta hällre i mer med den än att gå över till den "ruffa" sidan.

Ge den lite tid

2007-09-11 23:01
tvättmaskin suger,gör kepsen helt slapp och pajjar resåren..
...

2007-09-11 23:11
köp nya va faan, så slipper ni detta problemet

2007-09-11 23:44
Lägg den i blöt nån timme så smutsen/ svette släpper, och gnugga, gnugga, gnugga.

Annars är Y3, (ylletvättmedel) och varmt vatten + svamp inte heller helt dumt, Y3 är skonsamt och förstör inte färgen.

Mina kepsar ser/ såg ut som fan, mest pga all jävla skit man utsatte dem för i stallet, vissa fick jag slänga efter ett tag, men favoriterna tvättades både en, två och tre gånger :)

2007-09-11 23:44
Slängde bara ner min i tvättmaskinen, den e som ny, skitbra passform och så fortfarande... guld!

2007-09-12 00:06
Mina kepsar ser/ såg ut som fan, mest pga all jävla skit man utsatte dem för i stallet, vissa fick jag slänga efter ett tag, men favoriterna tvättades både en, två och tre gånger :)

blev förvånad när jag fick en bild i huvudet av en tjej med new era keps i stallet, sen kom jag på att det faktiskt finns andra kepsar ^^
AayFukYuuuu :@

2007-09-12 00:28
trättade min New Era keps med Y3 (finns på en välsorterad mataffär)för ett tag sen, funkade aldeles utmärkt. Tog kallt/ljummet vatten i handfatet och en påse Y3, gnuggade den lite med händerna men en svamp hade nog varit ännu bättre. sen hängde jag den på tork, akta dig för torktummlaren bara, kepsen mår nog inte bra av sånt; vet inte hur det är med torkskåp.

Annars köpte jag någon capcleaner hos Lids (på Fulton street) i Brooklyn för ett tag sen, men det är väl lite väl ambitiöst om man inte har vägarna förbi. Finns på lids.com under accessories men det är nog ingen ekonomi i att beställa sån därifrån om du inte ska ha 10 kepsar samtidigt.

Lycka till!

2007-09-12 00:45
nagelborste + flytande tvättmedel. borsta försiktigt och låt lufttorka, alternativt föna.
We call them winerbrods.

2007-09-12 16:33
man gör som med vita ettorna, håller dom rena dagligen så länge tills sömmarna blir bruna. sen slänger man dom

köp en ny
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2007-09-12 18:06
Bootlegger: Slänga en keps som man bara haft i 6 månader? Do I look rich to you?!
Skivsamlare

2007-09-12 22:04
Jag har plastgrejj jag lägger kepan i (för att hålla formen) sen lägger jag den i diskmaskinen, funkar prima
fair enough..

2007-09-12 22:18
spraya den vit då.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?