I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rätt eller fel?

Övrigt - Blandat

2007-09-12 13:08

Rätt eller fel?

Alldeles nyss var det en tjej som skrev ett inlägg om hur hon hade låtsats vara sin pojkvän på MSN och snackat med hans ex och fått reda på att han hade varit dum mot henne när de var tillsammans.

Min fråga är, vem ska göra slut med vem?

Hade min tjej loggat in på min MSN, låtsats varit jag och fått reda på saker som jag gjorde innan vi blev tillsammans och dumpade mig på grund av det hade jag bara tyckt att det var skönt att hon gjorde det.

Så vad säger ni, dumpa på grund av misstag man gjorde innan man träffades eller dumpa på grund av bristande respekt?

Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-12 13:10
Bristande respekt är INTE ok, aldrig. Utan respekt kan och ska man egentligen inte ha ett förhållande, i min mening, iaf om man kallar varandra pojkvän/flickvän i nämnda förhållande. Du hade gjort helt rätt i det läget tycker jag, men HELST hade jag ju sett att man pratade om det och försökte komma fram till varför de saker som gjorts gjordes i början.
•pave paradise•

2007-09-12 13:10

Jag skulle inte grina om en brud gjorde slut för att hon har snokat, klarar mig utan.

I live my life one videogame at a time.

2007-09-12 13:13
lhabia X0 : Hade min tjej börjat snacka med mig om saker som hänt innan vi träffats som hon dessutom fått reda på genom att låtsas vara jag hade jag inte sagt många ord. "Ut härifrån" hade nog räckt.
-QanA

2007-09-12 13:14
jumpcut:

Menade snarare att DU kanske skulle fråga varför hon gjorde som hon gjorde, men jag kan nog utgå ifrån att ditt "Ut härifrån" gäller då också?
•pave paradise•

2007-09-12 13:15
det beror på vad det dumma som pojkvännen gjort. är det rent kriminellt, typ ett våldsbrott, kan det vara en bra idé att göra slut från tjejens sida om hon är rädd att det ska hända henne.

Hur det än är så borde tjejen i fråga ransaka sig själv och om hennes samvete inte säger nått så är hoppas jag att hennes pojkvän gör slut.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2007-09-12 13:16
bah! när en kille gör sjuka grejer i ett förhållande är han en obotlig romantiker. när en tjej gör det är hon galen.

förstår inte vad respekt har med saken att göra. hon loggade in på sin pojkväns msn...what's the big deal? det var inte så att hon tog på sig en peruk och stora solbrillor och spionerade på honom.

antingen har man inget att skämmas för i tidigare förhållanden, eller så har man gjort nåt dumt och kan sedan snacka om det och förklara osv osv.
We call them winerbrods.

2007-09-12 13:17

Bristande respekt, helt klart.
Att dumpa någon för att hon frivilligt snokat runt och snackat med hans ex är bara cp, särskilt som han, vad jag förstod, aldrig har rört henne.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-12 13:19
skunkafied F25 : Du menar alltså att de flesta anser att det skulle vara "romantiskt" av en kille att logga in på sin tjejs MSN och snacka med hennes ex? Vad är det för folk du känner egentligen?

För mig är det sjukt respektlöst att logga in på någon annans MSN. Jag har ingenting att dölja och vill hon kolla på den så får hon göra det, men logga in och låtsas vara någon annan har allt med respekt att göra.
-QanA

2007-09-12 13:22
skunkafied
bah! när en kille gör sjuka grejer i ett förhållande är han en obotlig romantiker. när en tjej gör det är hon galen.

What?! Jag hade lackat om min pojkvän loggat in på min msn, snackat med mina ex och sagt att han var jag. Spelar väl ingen roll om det är en tjej eller kille som gör det.

förstår inte vad respekt har med saken att göra. hon loggade in på sin pojkväns msn...what's the big deal? det var inte så att hon tog på sig en peruk och stora solbrillor och spionerade på honom.

Det var i princip det hon gjorde? Det fina med msn är att man inte behöver klä ut sig, man behöver bara ljuga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-09-12 13:22
skunkafied: Så du skulle vara ok med att nån loggade in på din MSN, utgav sig för att vara dig, startade samtal med dina ex och fråga de en massa saker?

Redline!

2007-09-12 13:25
Ser inte heller hur det är romantiskt om en kille gör det och fel när en tjej gör det; är väl fan lika fel oavsett? Finns en anledning till varför vissa saker är lösenordsskyddade, om du fattar vad jag menar. Sen om personen i fråga öppet berättar att det är han/hon som snackar efter att denne loggat in i pojkvännens/flickvännens MSN, och sedan varit ärlig nog att berätta att man gjort så...ja, då kan man spekulera vidare.
•pave paradise•

2007-09-12 13:28
Allvarligt talat så hade jag inte brytt mig om min partner hade loggat in på min msn och försökt få reda på smaskiga saker, det finns inget jag hymlar med.
Vill någon ha min framtid så får han acceptera mitt förflutna också, det är en del av mig, och det är ju mig han gillar... hm.

Manager

2007-09-12 13:33
thug_hustla: Läste du mitt inlägg, ändrade några ord och postade eller tänker vi väldigt lika?
Redline!

2007-09-12 13:36
Om man vill ha en framtid med personen i fråga, alltså verkligen ha en givande och kärleksfull framtid, så berättar man allt av värde om sitt förflutna till personen man är intresserad av, och vice versa. Sen att det gäller att känna sig fram och kolla om det verkligen KÄNNS rätt att göra så är en annan femma, men min poäng är rätt tydlig.
•pave paradise•

2007-09-12 13:36
jumpcut - kanske inte just det, men många galna grejer som killar gör "för kärleken". jag tycker att det är dumt varesig det är tjejen eller killen som gör sjuka grejer. respektlöst, för mig, är att göra nåt dumt på ett personligt plan. en "attack" mot mig som person. och msn är inte en så jävla allvarlig del av mitt liv.

hade min pojkvän gjort detsamma som ovan nämnda tjej gjorde (dvs om jag mot all förmodan hade haft nåt ex på msn) hade jag ansett honom vara psykotisk, inte respektlös. hade liksom inte tagit det personligt...
We call them winerbrods.

2007-09-12 13:38
haha vill tro att mitt svar till jumpcut är basically svar till er andra också.
We call them winerbrods.

2007-09-12 13:40
Jaha. Men då vet vi det: psykotiskt är INTE lika med respektlöst i din bok. Got it.
•pave paradise•
Manager

2007-09-12 13:41
thug_hustla: Det här är fan stört...jag skulle precis dra samma parallell mellan MSN och mobilen innan jag läste vad du skrivit.

skunkafied: hade min pojkvän gjort detsamma som ovan nämnda tjej gjorde (dvs om jag mot all förmodan hade haft nåt ex på msn) hade jag ansett honom vara psykotisk, inte respektlös. hade liksom inte tagit det personligt...

Men frågan var väl ändå vem ska göra slut med vem? Det spelar väl ingen roll om han är psykotisk eller respektlös.
Redline!

2007-09-12 13:42
jag skiljer, som sagt, på psykotiskt och respektlöst.

sen kanske det bara är jag som har svårt att relatera till fallet i fråga, eftersom varken jag eller min pojkvän har nån kontakt (eller ens mobilnummer / msn) till nåt ex.
We call them winerbrods.

2007-09-12 13:43
skunkafied F25 : Jag hade blivit lika förbannad om min tjej loggat in, låtsas varit jag och talat med vem som helst.
-QanA

2007-09-12 13:45
Det är ju just det att hon låtsades vara msnägaren som är ganska nasty.

Dr. O - att ha en partner som är galen / psykotisk är väl en ganska bra anledning till att göra slut? hade jag varit killen i förhållandet i fråga hade jag dumpat henne rakt av. inte för att det är respektlöst, utan för att jag inte hade vetat vad hon ska göra härnäst.
We call them winerbrods.

Kanske bara är så att vissa människor försöker och har relationer till sina ex även efter förhållandet spruckit. Så är det för mig, därför ser jag det som respektlöst att logga in på min MSN och låtsas vara mig. Men så är det inte för dig eftersom du inte verkar tro på att vara kompis med ett ex.
•pave paradise•
Manager

2007-09-12 13:49
skunkafied: Att vara psykotisk är att vara sjuk. Jag vet inte om jag skulle dumpa min tjej om hon blev sjuk. Allt hänger egentligen på hur länge man varit tillsammans, hur hon var innan sjukdomen och om hon kan bli frisk.

Är hon galen så är det såklart so long.
Redline!

2007-09-12 13:51
måste f.ö. berätta om en polare som snokade runt i sin pojkväns ICQ (många år sen, alltså). han bor i ett annat land och hon var hos honom några veckor i stöten. det visade sig att han skrev exakt samma "kärleksbrev" o grejer till andra tjejer... typ "älskar dig, längtar tills du kommer hit till helgen blablabla". för att han inte skulle misstänka nåt så stannade hon resten av den planerade tiden, stack hem, bytte mobilnummer och hörde aldrig mer av sig till honom.
We call them winerbrods.

2007-09-12 14:02
skunkafied F25 : Men det är en annan sak. Det är snokeri och aktuella händelser. Men det jag talar om är att utge sig för att vara sin partner och få reda på gamla händelser. Du hajar skillnaden, va?
-QanA

2007-09-12 14:04
Trodde alla höll med om att det är väldigt fel att låtsas vara sin partner för att få information? :S
•pave paradise•