I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Katt - tråden

Övrigt - Blandat

2007-09-13 18:44

Katt - tråden

Tänkte att vi som har katt kan snacka om våra älsklingar. Problem osv osv..

Vad har du för katt? Inne/katt?
Tips eller roliga berättelser. ös på nu..
kattbilder, filmklipp på din katt..

Min katt heter Mira, hon har blivit en innekatt på heltid. Nu till ett lite problem, hon sover hela tiden. Hon känns nästan lite "deppig" . Har du varit med om nåt liknande med din katt?

/cissi

socissi.wordpress.com

2007-09-13 18:56
Min katt dog igår

2007-09-13 18:57
Jag blev virtuellt slickad av en katt i morse. Det var nasty faktiskt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-13 19:31
Jag har tre katter. Hamlet, Siri och Tea heter dom.
Hamlet och Siri är syskon och brukar sitta på varsitt av minan knän och smaka på min macka och Tea är mamman som sitter bredvid och är nöjd med det hon får som en äkta vuxen mamma medans barnen är mera åpna =)

2007-09-13 19:39
Jag har en kattunge som gör rent min mobildisplay; från INSIDAN! (För bara 50 kronor i månaden)
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death
Moderator

2007-09-13 19:41
Min katt hette Kattis och var bäst. Hon blev 18-19 år gammal och var pigg och glad ända till slutet. Förutom mot det allra sista slutet.
Vild vad hon också, jagade utan problem bort både katter och hundar från våran tomt.
Samtidigt som hon var världens gosigaste.

Min katt klår era katter.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-09-13 19:43
Jag har en jävla galning, Groupie, hon växlar mellan att vara världens keligaste och gosigaste kitty och att vara mitt hatobjekt. Jag har alltid misstänkt att hon är schizofren eller har någon slags störning, men det gör henne lite charmigare tycker jag.
Hon är utekatt, leker med grannens hundvalp om dagarna o slaggar i soffan om nätterna.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-09-13 19:52
cilia F23 - det låter som att din katt är understimulerad. Kanske inte så konstigt; i naturen finns 1000 saker för en katt hitta på, inomhus.. kanske 3-4.

Kanske kan du börjar släppa ut din misse igen? Annars får du börja tänka på ett sätt som gör att hon har något att göra om dagarna. DVD:erna från Kitty Show uppskattas av många.
Fin bild förresten =)

Min katt. "My mom says he's special.." ^_^
It's only gay if balls are touching
Moderator

2007-09-13 19:59
Haha Kupos katt är efterbliven! Alltså katter som ser cp ut är oftast söta samtidigt, den där var inte ens det.

No offense dock, den är säkert fin i vanliga fall.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-09-13 20:01
meh!

2007-09-13 20:02
^_^

han är faktiskt utan tvekan den intelligentaste av de 6-7 katter jag haft.
Moderator

2007-09-13 20:07
Jag ber om ursäkt. Då är han bara ful. :)

Har två Carly och Charlene det är pappas småflickor det =)
Jag har ingen forumsignatur.

2007-09-13 20:19
Mina katter heter Walter och Margareta.

Walter är lite mer än 1 år, och Maragareta är lite mer än 2. Är lite osäker på Margaretas ålder, för henne hämtade vi från katthemmet. Walter är tjock, lite puckad och klumpig och full av energi. Margareta är mager, åtminstone lite klyftig och väldigt smidig och vill mest gosa och mysa.

Båda två dreglar när de blir klappade.

Walter levde ihop med små människobarn de första månaderna, och är van vid att bli runtburen och går med på det mesta. Margareta är långt mer kräsen och vill bestämma själv.

Margareta är en sån där vanlig huskatt, Walter är hälften Bengal och hälften soptunna. Han äter vad som helst. Innan vi hade lärt oss detta hann han under en eftermiddag sätta i sig såväl muffins som saft som vi lämnat framme.

Båda är innekatter. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om inne- vs utekatter. De här två tycker ju inte om att vara ute som det är nu, för jag tror ingen av dem har bra erfarenheter av det. Vi har tagit ut dem ibland, men de kryper mest runt som taxar och ser rädda ut.

De äter Whiskas torrfoder. Egentligen vill vi köpa ett bättre foder, men det är svårt för oss att komma iväg till en riktig djurbutik. De tycker iofs om Whiskas en väldig massa, den har gått åt bäst av de vi provat hittils. Utom ärtorna och morötterna förstås, som de petar bort. Vem tyckte att det var en bra idé att ha grönsaker i kattmaten? Ofta får de blötmat eller fisk som omväxling. En gång köpte vi en svindyr hummerpaté. Den tittade de inte ens åt.

Walter gillar fluffiga leksaker och Margareta gillar laserpekaren.

De slåss ibland, men jag tycker det ser lekfullt ut. Fast ibland fräser de åt varandra. Jag tror Margareta tycker att hon är högst i rang, och jag tror att Walter inte har någon aning om att katter borde ha en inbördes rang.

De sabbar inte så mycket, fast vi kan inte ha blommor i vaser, och de älskar att knuffa ned saker från bord, så vi måste placera allting ganska noggrant.

Walter har en tendens att faktiskt sitta på sin rumpa, på samma sätt som människor gör. Det ser väldigt lattjo ut.

2007-09-13 20:21
jag och min katt har een hat relation
 Greenline/Uffline

2007-09-13 20:22
kupo din katt ser riktigt rolig ut :D
 Greenline/Uffline
Moderator

2007-09-13 20:22
Kupo Fast jag utgår faktiskt från att den är finare i vanliga fall.

2007-09-13 20:25
hobbs hade en katt som sprack efter 19 capricciosa!

2007-09-13 21:33
Min katt är en smula speciell och på bilden ligger han och myser i en av sina favoritpositioner.
 biffko to di world

2007-09-13 21:49
Torre1 P17 - alltså han ser verkligen sjukt mysig ut.

2007-09-13 22:04
Kupos katt var nog fan det sötaste jag sett på hela dan och jag har surfat på lolcat.net idag!

Jag har kattabstinens. Flyttade från min excentriska bäbis för några veckor sen eftersom hon ändå tycker bättre om mamma än mig=/
Dessutom är hon klaustrob delux och hatar att åka bil. Så det skulle inte gå att få hit henne.

http://i167.photobucket.com/albums/u152/luvanht04/Bild004.jpg

http://i167.photobucket.com/albums/u152/luvanht04/IMG_1843.jpg

Hon har det extremt ooriginella namnet Busan. Fast det passar för hon är Busig.
"Even so, there's no excuse for putting pineapple on pizza."

2007-09-13 22:39
:D
Jag har jordens sötast, underbaraste, mammigaste katt! :D
Han heter GIZMO
Har ett jättegulligt M i pannan så han kallas även Maskot, Maju och Emmet... Och sen Tiger för att han ser ut som en tiger! :D:D

Oooooch idag har han let godiskatt

Deee va allt för mig! :D
!! :)

2007-09-13 22:54
:D sjukt fin liten kille......... hur gammal är han?

ps, aldrig tänkt på att städa lite? ^_^

2007-09-13 23:10
Kupo hahahahaha :D:D joda.. ja har papper överallt men de e för att jag har pluggat och jobbat.. då måste ja sprida ut mig! :D De e faktiskt undanröjt nu om du skulle vilja se :D!
han e ca 14 v :)
!! :)

2007-09-13 23:23

2007-09-13 23:48
jag har en katt på 15-16 som heter niklas

en annan som är lite tjock och smygelak som heter lillkissen

sen en sista som strax fyller 3, sött kise men rätt så ängslig, snus heter det lilla livet

2007-09-14 09:51
haha det är jättekul att läsa om era tigrar!

Laurelisse
din gizmo liknar min mira =)

Mira brukar dra omkring på sina band, hon brukar även hämta små saker och lägga i min säng. En gång hämtade hon mina skor och släpa till sängen. Flip-flops och foppatofflor tycker hon också är kul att bära på. Så ibland när folk ska gå hem så har dom borta en toffel.

Men just nu är hon som lite låg. Jag tycker hon borde var ute men hon vill verkligen inte. Hon kutar fram på små taxben och vill bara gå in.
socissi.wordpress.com

2007-09-14 09:57
KATT ÄR DJÄVULENS HUSDJUR!!!
Call me Mr. Tibbs

2007-09-14 10:02

http://i72.photobucket.com/albums/i167/guggelie/CIMG2532.jpg

http:///Sigge

http:///Katter

Mina små kärlekar. Winston & sigge.
sigge är den svarta och är inte klok. Han är enbart 9 mån men väger 5 kg och är den klumpigaste katten i världen.
Winston är 1,5 år och är typ hälften så stor som sigge.

Den som säger att skönheten sitter på insidan tänder oftast på tarmar.....

2007-09-14 10:04
Den som säger att skönheten sitter på insidan tänder oftast på tarmar.....

2007-09-14 10:10
haha kaptenkrok
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Manager

2007-09-14 10:15
Vi har en katt som heter Boris och är runt fem bast.
Han är utekatt och kommer oftast bara in för att käka. När det är kallare ute stannar han inne en stund, men det handlar om max en timme.

Han äger gården efter några års kämpande, och nyligen har han fått konkurens från porten bredvid av en ny utekatt. Nån vecka sedan när jag ropade in honom gick han först och pissa utanför den andra kattens port, mitt framför ögonen på den andra katten. Så han verkar bestämma rätt bra fortfarande.

Han har blivit påkörd en gång och fått hela bakpartiet krossat. Han var också borta tio dagar för några år sedan, och var smalare än någonsin när han kom hem. Så han har levt ett hårt liv där ute. Men det är säkert roligare än att sitta inne och häcka i en lägenhet hela dagarna.
Redline!

2007-09-14 11:26
Min katt: Kotte(han åt vänster)
Kom igår med fuckaste festing jag sett i örat.Trodde det va inte festing från början utan ngn frukt eller bär.Den va såååå fuckin äcklig!Mina händer skakade så jag tappade festings-pennan in i toan när jag skulle dumpa festingjäveln,haha

Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2007-09-14 11:51
Jag ska vara helt ärlig! Min katt var kuuung! :P men en dag blev jag less och tog med katten ut i skogen och sköt den! Billigare än nån spruta som dom ska plågas av
..!.._{-,..,-}_..!..

2007-09-14 11:55
hehe, kommer ihåg när jag skulle kastrera en av mina pirater. Han fick sömnmedel och det man ska få. Han är en katt som får panik om han ser en hund. Så där ligger han hos Veterinären helt skev på sömnmedel och hör en hund.
Fick höra av personalen att dom hade öppnat ett fönster inne på rummet där han låg för att det luktade hund. Aja i vilket fall som helst så börjar en hund skälla inne i lobyn och min pirat fick panik och hoppa ut genom fönstret. Som tur var det ett vanligt hus och inte ett höghus. Sen tog det 3 dagar sen hittade vi honom.

2007-09-14 12:22
Har en treårig autistisk birma som heter Lee, han är världens gosigaste, men kräver full uppmärksamhet hela tiden, och tyr sig bara till vissa människor.
Är bäst på att sova, och ligger alltid under täcket då han är väldigt frusen av sig.

Han bor hos mina föräldrar nu dock eftersom han inte klarar sig utan en kattkompis så där bor han med mina föräldrars "bonnkatt" Conny :)

2007-09-14 12:39

jag har en 10 årig norsk skogskatt/blue russian som heter figaro (efter katten i pinoccio). Han är sjukt lat och sover typ 21 timmar om dygnet. Han sover alltid hos mig eller hos min syster. Han är bra på att öppna dörrar, fånga fiskar, fåglar och möss trots sin ålder. Han gör vad som helst för rostbiff och räkor och hatar alla andra katter i vårt kvarter. Figaro har också förbrukat rätt många av sina nio liv. Han hade typ anorexia när han var liten. Åt och kräktes hela tiden... nåt fel va det. Sen hade han infektion i pannan efter en cat fight, plus ett natal stukade tassar. Hans största bedrift är att han på något sätt lyckats klättra upp till vår balkong (på andra våningen av vårt hus) med hjälp av en stege. Att ens komma på iden... Jag vill installera en liten kamera i hans halsband för att se vad han pysslar med när han är ute.

"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-09-14 12:43
åh just det, han åt av glasyren från våra pepparkakor som hängde i fönstret när vi var borta över jul.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-09-14 12:58
min flickväns katt och jag var bästisar en gång i tiden...
men enda sedan jag körde honom till veterinären för kastrering för några månader sedan har han sprungit och gömt sig under möbler så fort han fått syn på mig.
Hey, i dont blame him, men jag saknar vad vi hade

2007-09-14 13:03
Jag har en Perserkatt som heter Wilma. Folk tycker att hon är jätteful, och det kanske hon är litegranna men ibland lite söt också.
Wilma brukar underhålla sig med att hänga sig fast i mina hundars svansar med klorna när dom går så att hon blir släpad efter, hon kommer alltid när hon hör att jag gör oboy - och hon äter och dricker ALLT! Älskar vin & oboy. (dock brukar hon inte få vin)
Hon kan heller inte mjaua alls, utan hon väser istället, helt jättefult - det låter ungefär som att någon viskar ''kääähh!''
Spinna kan hon inte heller göra.
Wilma är en idiot, hon brukar springa efter mig vart jag än går, och har jag riktig otur och hon är missnöjd så hänger hon sig fast i benet och det gör ont =(
Hon är lite sjuk också, hon älskar hög musik eller när man skriker, då kommer hon alltid springandes och vill ligga i knät.
Sen så är hon helt sämst på detdär med kattlådan. Hon lyckas alltid med att skita utanför kanten på lådan! Och när hon ska krafsa över sand så krafsar hon på väggen =(
Förutom det så är hon en ganska snäll katt, rymmer gärna ut (hon är innekatt) men stannar alltid på våran gräsmatta.
Som många andra katter har hon kartongfetisch och älskar papperpåsar och tidningar, hon blir helt galen och får jättestora pupiller när hon lattjar med dessa saker.

Jag ska fixa en bild, när jag orkar.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi

2007-09-14 15:57
Jag har en katt för tillfället som heter Tushie,
hon är 3.5år gammal och efter 2 kullar så har hon blivit lite tråkig :P tigger bara uppmärksamhet när hon vill ha lite extra gott osv, är inte lika kelig som hon var innan.

hon har haft 2 kullar hittills,

jag har haft en favoritkatt ur varje kull för de var de smartaste coolasta ur kullen :D

Tushie, bild1 bild2 bild3

kattunge nr 1: Neger bild1     bild2

kattunge nr 2: Elliot bild1   bild2 

kattunge nr 3: Blondie bild1

kattunge nr 1/2/3 Elliot, Blondie, Elvis, bild1

Kull nr 1: bild1 en av de fattade inte riktigt hur han skulle göra så han dog :(
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-09-14 17:45
Ska få en katt om 2 månader som e biege/orange och har en grå svans!

Har en deltids katt som heter busan(a.k.a Ekorren) och e en skogskatt. En otroligt go och mysig katt som spinner när den kärleksgnager på ens fingrar och gör rent en.  Annars e den helt vanlig och leker m.m. som andra katter gör, förutom att den gillar hasch/gräs, bongvatten och vin.
Tro inte av vi som har katten e några jävlar som misshandlar katten utan den har valt det här själv.

2007-09-14 18:01
Det är lustigt, min Walter äter och dricker nämligen vad som helst utom just vin (och hummerpaté, osofistikerad typ är vad han är). Bongvatten kan jag tänka mig att katter gillar, men vin? Det måste vara ganska ovanligt?

2007-09-14 18:19
just nu bor det 12 katter i lägenheten jag bor i och umgås hellre med dom än människorna.
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2007-09-14 22:33
Jag tror att vin är ganska ovanligt för katter att dricka (lagom ohälsosamt också)
Undrar om det finns ngn koppling iochmed att hon är galen i & älskar vindruvor också...
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi

2007-09-14 22:53
Vadå Kupos katt ser konstig ut? Ser ju jättemysig ut.
För övrigt har jag en katt som jag fick som 18årspresent och unik som alla andra. Älska katter!

Maja
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-14 23:00
För övrigt hade jag problem med min katt i våras. Mina föräldrar tar hand om henne eftersom jag flyttat ifrån henne, men det var ändå ett problem för mig eftersom jag älskar henne. Hon pissade inomhus och det var tal om att hon skulle avlivas. Men tydigen finns det en slags adapter som man sätter i vägguttaget (kostar en tusenlapp), som utsöndrar samma slags lugnande, hm lukter ?, som kattmamman gör, vilket gör katten lugnare och inte pissar inomhus. Så detta rekommenderar jag till er som har problem med pissande katter.