I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Försöksperson på Aztra-Zeneca

Övrigt - Blandat

2007-09-14 17:35

Försöksperson på Aztra-Zeneca

Hur låter det att chilla på Karolinska i Huddinge i tre dygn, testa ett nytt läkemedel som heter AZD1386 som blockerar en receptor för signalprotein i nervändarna och få hudens värmekänslighet testad några gånger om dagen? 8 100 brutto får jag om jag tackar ja...

Lite kefft att de tre testdagarna är lagda precis så att jag missar massa skola bara :P

Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-14 17:37
Jag hade inte ens tänkt. 8100 är 8100.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-14 17:38
jag kan ta det. :)
Manager

2007-09-14 17:38
Vad ska du göra där under den resterade tiden? får du gå utanför sjukhuset?
Låter inge vidare.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-09-14 17:42
eeh 3 dar och chilla på ett sjukhus är väll inget, tänk alla heta systrar..
saaaru..

2007-09-14 17:44
Yun_DI P17 : Jag hade väl tänkt ta med mig skolmaterial och plugga under dötiden. Men det är en jävla massa härjeri med blodprov, urinprov och annat joddel...

Men som sagt, 8 100 är 8 100 :) De skulle faktiskt sitta ganska bra dessutom... Men fan. Svårt val ändå...
-QanA
Producent

2007-09-14 17:44
andrasidan, du tror för mycket pa film
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-09-14 17:45
fyra F24 : Det finns några riktiga pumor på Återhämtning efter rekonstruktiv plastikkirurgi på Karolinska ska du veta ;)
-QanA
Producent

2007-09-14 17:46
jump: later sa jävla läskigt. men och andra sdian sa förstar jag inte ett skit av vad du sa.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent

2007-09-14 17:48
jumpcut. jamen plastik är ju givet att det finns snyggos pa. även om det är för rekonstruktiv.

när jag har vart/legat pa sjukhus har det oftast vart ryska tjocka kvinnor pa 50+ som har tagit hand om mig. minns att det var EN tjej i 20-arsaldern och hon var inte direkt söt. typ lönnfet och trakig
Producent

2007-09-14 17:49
(alltsa sa man tänker sig ryskorna ser ut 30 ar innan)

2007-09-14 17:50
t_dojja X0 : Talar du med mig? Jag hade ingen aning om att det stod i tidningen, men om du vill kan skriva av de åtta ihophäftade sidorna om "Information och samtycke" som jag fick i brevlådan nyss. Hater.
-QanA

2007-09-14 19:32
Hur får man såna här "jobb"?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-14 19:34
Rolfi X22 : Man är så hatad av samhället att de vill testa konstiga mediciner på en... ;)

Jag signade på en sida för några år sedan och får såna här erbjudanden någon gång per år. Googla testperson eller nåt.
-QanA

2007-09-14 19:41
har varit med i ett antal sånna tester, på Huddinge. Jag e riktigt OG på den hära medical test shiten.

haha, ne, men de e najs cash, läs bara igenom va d e för nått dom stoppar i dig, ja fick bla halucinationer o kramper en gång.

2007-09-14 20:20

Jag hade väl tänkt ta med mig skolmaterial och plugga under DÖTIDEN. Men det är en jävla massa härjeri med blodprov, urinprov och annat joddel...

hoppas du klarar detta utan men för resten av livet

c.r.e.a.m forever

Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2007-09-14 20:27
pissprovet är en anna tråd :-p

d e najs cash, men rätt segt om man inte har nått att sysselsätta mig med. ja blev sjuck rastlös efter 2 dagar. började åka runt på sånna där sjukhus cyklar för d va så segt där inne.

2007-09-14 21:02
det är ett hemligt sällskap, man måste giftas in eller knulla med nån i personalen

2007-09-14 21:08
Folk har ju råkat väldigt illa ut under sådana tester, t.o.m. blivit sterila.
Men 8100 är 8100 som sagt.

2007-09-14 21:13
ja och 8100kr är inget
..........
Producent

2007-09-14 21:19
mer än 110 spänn i timmen, och man far pengar under tiden man sover. inte daligt

2007-09-14 21:22
gör de

2007-09-14 21:48
It has added AZD1940 and AZD1386, potential analgesics from its Montreal discovery laboratories to its collaboration efforts with NPS Pharmaceuticals, Inc. (Källa)

Förmodligen är det inte ett analgetikum av tyngre kaliber, utan kansken något jämförbart med acetylsalicylsyra, paracetamol och ibuprofen -- vilket lär vara rätt lugnt.

2007-09-14 21:50
Blasta X2
Redovisa gärna din källa till att människor blivit sterila i sådana försök.

2007-09-14 21:51
nilsL
Ja, men produkten är ju inte färdig och detta är ett test, man ska verkligen inte räkna med att det är riskfritt.

2007-09-14 21:54
nilsL
Det är inte med samma substanser, men det var en tråd här på whoa där någon skrev att någon hon/han kände, tror det var morbror/farbror som hade blivit steril för att han hade varit testperson för ett preventivmedel för män, som gjorde han steril.

2007-09-14 21:58
Blasta X2
Om du inte har några källor på sådana uppgifter tycker jag inte du ska skriva på det sättet. Du kan däremot skriva det du skrev nu: att det finns risker och det hade räckt fint (även fast trådskaparen garanterat känner till att det finns risker).

2007-09-14 21:59
Blasta X2
Okej, det är mer trovärdigt men fortfarande inte komplett utan låter mer som en hörsägen i det här stadiet. En källa (länk, helst extern) är av mer intresse.

2007-09-14 22:02
var nått i aftonblandet förut, hur mycket man tror på dom får man själv avgöra, om att nån hadde blivit av med benet typ, fråga mig inte hur

sen va d nån i england som blev sjuk typ, som i tidningen oxå.

d e klart att d finns risker, men det finns det med allt, bara överväga om man vill sälja sin kropp till läkemdelsföretag :-p

moral vs. cash. the eternal struggle

2007-09-14 22:02
nilsL
Det kan skaffas fram källa, men det är inte relevant då det inte rör denna substansen.
Jag skrev inte att det rörde den substansen, jag skrev att det har hänt med sådana försöks-tester.
Vad jag ville få fram var att det som jag skrev nyss, att man absolut inte ska ta för givet att det är riskfritt.

2007-09-14 22:07
nilsL

Kontrast P22:
Min mors arbetskamrat ställde upp i en sådan (svensk) studie, där män fick testa p-piller för män helt enkelt.
Han blev steril...

Källa: http://whoa.nu/community/forummessage.aspx?topicID=575722&forumID=12&highlight=preventinmedel

2007-09-14 22:16

2007-09-14 22:18
Blasta X2
Tack för källan, allt jag frågade efter (även fast den fortfarande inte är särskilt tillfredsställande).

2007-09-15 02:40
nilsL: tror du på fullaste allvar att det inte finns några biverkningar? Varför tror du att de testar det överhuvudtaget? Jo för att se vilka biverkningar folk kan få. Vissa får inget, andra kan få allvarliga sådana.
Annars hade de ju sålt till apotek direkt.

Här har du ett exempel där personen fick amputera sina fingrar och tår efter att han  varit testperson för en medicin. Ett annat exempel.
Och vet for a fact att det är sant det med steriliteten som Blasta nämnde.

Men är du seriöst så godtrogen att du tror att biverkningar inte testas? Var tror du de hämtar infon som följer med medicinen ifrån? Spekulationer?

Anyhoe. De är upp till var och en om man vill testa sådant eller inte. Jag hade nog gjort det beroende på vilken medicin det är men nu kan jag inte det eftersom jag inte är fullt frisk/går på annan medicin.Vet en kille som gjorde samma sak och han låg 3 dagar, fast utspritt över en månad.
När han var där fick han allt han ville, de hämtade tvspel, hämtmat, tidningar, böcker o.s.v. Sen fick han 10 lax.
Fick inga biverkningar som tur är.

2007-09-15 09:12
jag hade typ gjort det för 5k. fett bra lön kan man ju säga för tre dagar. jag haade inte blinkat. SIGN ME UP!

btw. hur fick du tag i det här? ansöker du eller haffade dom dig?
brb, mailing my eyes

2007-09-15 11:38
Azziz F20
Men lugna ner dig några hekton va... Om du läser det jag skriver så skulle det vara uppenbart för dig att jag inte någonsin påstått att det inte skulle finnas biverkningar -- sluta fabricera påståenden.

Det är källor jag är intresserad av. Dina var förvisso externa men det här med ribonant är känt sedan länge, och jag menar; bantningsläkemedel vet jag inte ens om det kvalar in för terapeutisk vård (upplys mig gärna här!), och dessutom så verkar inte biverkningarna ha varit särskilt besvärliga. Nog för att det är allvarligt nog med psykiska problem (svårare att behandla än mag- och tarmbesvär som om man befinner sig på ett sjukhus inte är någon överliggande risk).

Din andra källa är däremot mer intressant, men det speglar också ett mardrömsscenario och efter lite sökning på Internet får jag fram att det tyder på att det råder tvivelaktigheter gällande dels administrering av drogen (ovarsamma och satte in den direkt i alla 6 testpersoner) och dels kritik riktad från en immunolog som säger följande: You don’t need to be a rocket scientist to work out what will happen if you non-specifically activate every T cell in the body.
- Källa
(Dvs, tvivelaktigt utfört av de som hade hand om försöket).

Och med det sagt så säger jag vad jag sagt sedan mitt första inlägg, nog finns det biverkningar, men nog finns det mycket skvaller också. Den som läser och skriver på företagsföreskrifter kommer nog ganska lätt lista ut att saker har hänt, och kommer hända i samband med sådana här försök -- men samtidigt att det är ett vågspel och allt som oftast så uppstår inga bestående men.

2007-09-15 11:44
det är schysst med såna studier..var själv med i en för några år sen, gick skitbra.

saken är att hur allvarliga biverkningar det än är, så får du ingen ersättning.
We call them winerbrods.

2007-09-15 11:45
var det inte nån snubbe som blev impotent efter nån studie?
We call them winerbrods.

2007-09-15 13:48
Saken är ju den att man får betalt efter risk och smärta. Skulle de erbjudit 30k hade jag blivit lite mer tveksam faktiskt :)

Jag fick ju 3-4k eller vad det var för ett smärttest för några år sedan, det tog bara två timmar :P

Tydligen så är den enda biverkningen de sett på försöksdjur nåt joddel med hjärtat, men då vid betydligt högre doser än de som ska testas nu... Jag tror fan jag ska göra det!

Nu kommer frågan, ska man säga nåt till tanten (hon är utomlands) eller ta med sig datorn till sjukhuset och hävda att det är strul med hemtelefonen? ;)
-QanA

2007-09-15 16:00
jag citerar mig själv och slänger in ett JUMPCUT så kanske det lyckas den här gången

btw. hur fick du tag i det här? ansöker du eller haffade dom dig?
brb, mailing my eyes

2007-09-15 16:03
kaktuslime: Jag har redan svarat på det och päronpung har även han berättat hur det går till; man föds in i det eller ligger sig till platsen ;)

Det finns en sida där man skriver in sina uppgifter så hör de av sig när de har intressanta grejer. Det var faktiskt via whoa jag hittade dit. Googla och du skall finna.
-QanA

2007-09-15 16:06
tänks bajby jag måste vara blind. googlar jag försökskanin eller googlar jag Aztra-Zeneca
brb, mailing my eyes

2007-09-15 16:14
http://www.healthyvolunteers.com/standardpage.asp?pagetobuild=location&cpu=lund

fjärde träffen på söksträngen försöksperson astra :)

Fast det där gäller Lund, men kolla runt lite på den sidan så hittar du nog din stad.
-QanA

2007-09-15 16:15
-QanA
Toastare

2007-09-15 16:17
Jag är anmäld i Mölndal, Lund och Stockholm. Tyvärr är det väldigt få kivnnor med i studierna.,

en polare till mig låg inne en vecka och blev typ kollade varje timme ..han fick 20.000 för det efter skatt.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2007-09-15 16:18
rätting, det använder sig väldigt sällan av kvinnor i studierna..
Jag skyller allt på Emma!

2007-09-15 20:41
fanns inget i min stad:( jag bor i halmstad liksom...
brb, mailing my eyes

2007-09-15 22:18
skulle fan inte bli en testkanin...kan lika gärna hoppa av en bro.. lika säkert typ :S

2007-09-16 00:13
studierna grundas nog inte i hur "farliga" dom är , utan snarare om hur många prov o liknande, tex tid man är inne.

2007-09-16 00:15
päronpung P22 : Va? Ta om det där är du snäll :)
-QanA

2007-09-16 00:29
asså blodprov, o liknande.

samt hur lång tid man är där. man får ändå betalt för alla timmar man är där, även när man sover.