Flygbolag tappat mitt baggage
Sa som rubriken sager, Jag flog med Spainair i april till Ibiza da jag mellan landade i Madrid sa lyckades dom javlarna slarva bort all mitt baggage och anda sen dess har jag jag inte fatt ett ore for detta. Jag ska fa en "ersattning " for mina saker men en del saker kan for det forsta ej ersattas i pengar som tex halsband fran mitt ex, Presenter fran min mamma, foto med mera. Men annu varre ar detta att jag skickat in en lista pa alla saker jag hade i vaxkan och alla pengar jag lagt ut pa pa saker sen jag bott har i nu 5 MANDER. Och jag har inte fatt ett ore jag ringer dom varje dag o for prata med en ny resipetioncit varje dag som sager alltid samma sak, du ska fa ett brev, min handlaggare kommer ringa dig senare men inget hander. Dom i stort satt total iggnorerar mig :( Nu ar jag sa trott pa detta sa jag vill stamma dom. Nagon som har nagra bra tipps pa hur jag ska ga till vaga. Ska jag kontakta svenska ambasden eller svensk advokat??? Ps. res aldrig med Spainair d.s
GO!!!!!!!!!!!!
Ps. res aldrig med Spainair d.s haha, precis som dom gjort detta med flit o allt?
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
Du får pengar från din hemförsäkring om du har en sådan. Har du betalat med VISA får du även pengar från dem. De betalar ju ut pengarna typ omedelbart om bagaget saknats i mer än 24h för att man ska kunna köpa kläder och så vidare. En jävligt bra försäkring faktiskt.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
haha, precis som dom gjort detta med flit o allt? De är dåliga på att hantera sina misstag, spelar roll om det är med flit?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
kopiera P19 Klart dom inte har men dom e sjukt repektlosa mot sina klienter. Flera ganger har dom lagt pa luren i orat pa mig nar jag ringt. En spank man jag kanner rekomederde att jag skulle borja spela in samtalen nar jag ringer men hur fan gor jag det???jumpcut P24 Har ingen hemforsakring och aven om jag hade sa vill jag ha mina pengar fran SPAINAIR dom maste ju sota for sitt misstag. Plus att jag ligger sjukt back med pengar for jag har vatt tvungen att kopa allt jag hade med mig.
Men tack for tippset.
Tror ni det ar en bra ide att kontakta media???
GO!!!!!!!!!!!!
jumpcut P24 ska latt skaffa hemforsakring tills nasta gang 24 timmar efter bort tappat baggage ar ju kanon bra hjalp.
GO!!!!!!!!!!!!
bizzydave P29 : En bra anledning att lägga hundra spänn i månaden på en liten hemförsäkring ;) Men hur betalade du för resan, ofta finns det ju sjukt bra försäkringar om du använt betalkort.
Jag har IF med resXtra, tror jag får en viss summa redan efter några timmar och ytterligare en något större summa efter ett dygn. Denna summa behöver man alltså inte betala tillbaka.
Media kan vara en bra grej. I sverige iaf, jag vet inte hur media fungerar i spanien...
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Betalde genom internet, visa kort, men jag fattar ej vad du menar.
GO!!!!!!!!!!!!
spainair är horor hela bunten. när jag kom fram till malaga från sverige + mellanlandat i barcelona hade vi totalt blivit försenade med ca 8 timmar. inte nog med det så hade dom glömt att säga till oss att vårt först bokade flyg hade tagits ur trafik så vi fick bli ombokade till ett annat (där av de första försenade 3 timmarna). när vi väl kom fram till malaga så är halva handtaget (det man kan skjuta upp och dra väskan med) totalt sönder så jag letar upp deras disk på flygplatsen för att fråga vad fan jag ska göra. jag får svaret (på halvbruten engelska såklart så man knappt fattar ett skit): "Väskan är DITT ansvar under resan" hur fan kan man uttala sig så när jag tillisfullt ger iväg min 20kg's väska till personal? knappast så att jag får ha den ombord bredvid mig på flygplanet när jag reser så hur fan menar dom att jag ska ansvara för den när andra människor MÅSTE ta hand om den, flytta den vid mellanlandningar och lägga upp den på rullbanden. helt sjukt. dessutom hade jag lånat väskan av en kompis så allt blev ju bara sjukt jobbigt eftersom jag inte fick någon ersättning. men jag håller fan med trådskaparen: åk ALDRIG med spainair! kan lägga till att min reskamrats väska också var trasig fast inte lika mycket och några svenskar vi träffade på vid en flygbuss hade också en väska som gått sönder. dom hade åkt med spainair dom med. kanske inte tillförde tråden något men jag vill fan höja ett varningens finger för alla så ni kan dissa detta bolag och välja något annat klokt istället.
Ni kanske ska sluta tro att det är flygbolagets egen personal som svinar sig, det är FLYGPLATSPERSONAL! Okej?
tror dom har gryyyyyyyyyyyyyyyyyyymt mycket att göra, du får väl vänta. som säkert 99.99% av resten av resenärerna gör ;)
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
phatie F20 Verkligen manga har i Spanien som klagar pa Spanair, dom suger verkligen, det som e synd ar ju att dom offtas har dom billigaste resorna. Jumpcut p24 Jo det ar ju flygpersonalen som svnar sig men det ar flygbolagets ansavar att ersatta det som hander med ens grejer, eller???
GO!!!!!!!!!!!!
känns som dom flesta företag är riktiga horor så fort nått fel inträffar, o man ska få tillbaka sina cash.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag skulle ha sänkt dom på första fan, det e iallfal vad jag skulle ha gort. pzz
Henkish a.K.a ProNooB.
Nej, Jag har sparbanken som bank, tack anda
GO!!!!!!!!!!!!
Henkish P15 HAHAH tönt
iaf fett illa :/ försvinner ovärdeliga saker så svider de som fan asso :S
kanske inte tillförde ngt till dina frågor o så men iaf
hoppas allt fixar sej mayn!
peace!
Sleep is the cousin of death
bizzydave P29 : Då går du in på sparbankens hemsida och kollar upp det där.
FÖR DU HAR RÄTT TILL PENGAR EFTERSOM ATT DU BETALADE MED VISA-KORT! RING DIN BANK!
Ingen fara, hoppas det löser sig :)
Japp dom hade forsakrigar pa sparbanken med, detta hade jag inte en aning om, ska genast ringa dom pa Mandag. Tror du jag far pengar medans jag ar har eller nar jag kommer hem??? Tack an en gang :)
GO!!!!!!!!!!!!
bizzydave: Jag skulle tro att du får pengar ögonaböj faktiskt. Det är ju meningen att man ska få dem så snart det är möjligt så man kan ersätta sin packning :)
Hur kan jag bevisa att jag kopte billjeten med kort?? kopte den pa internet o det va ett bra tag sen, kanske ej far nagra cash da :(
GO!!!!!!!!!!!!
bizzydave P29 : Sådant ligger kvar i tio år, så det ska nog inte vara några problem att bevisa :)
Bizzy: Har du fått tag på någon eller väntar du till imorgon? Såna där försäkringsgrejer ska ju ha öppet mer eller mindre dygnet runt.
tankte ringa banken i morgon! Far se hur det gar da.
GO!!!!!!!!!!!!
ang betalning med VISA vs Internetbetalning; så länge du betalar med pengar från ett konto som är kopplat till ett Visa-kort, så är du safe! alltså räknas din internetbetalning som ett Visa-köp!
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Helt sjukt, Va hos spanska polisen i dag o fragade om dom kunde hjalpa mig men icke sa nicke, Javligt bull i och med jag ska tillbaka nasta manad o vill garna ha mina pengar fran spanair fittorna inna dess men men... Och angande forsakringen sa har jag just nu valdigt lite pengar sa jag kan ej ringa till svergie och fixa detta !! :( Ringde Svenska ambaseden i Spanien och dom kunde inte heller hjalpa mig men gav mig nummret till en valdigt bra svensk advokat har nere, men shit jag har ju inga pengar att betala en advokat sa jag hoppas att hon kan jobba for mig pa krita eller vad man kallar det. Hmm far see. Va tvungen att skriva av mig. :P
GO!!!!!!!!!!!!
6 månader? inte ringt banken? 29?
MeckGyver
Vad 29 med saken att gora, detta va nagot jag ej kannde till. och jag har manga svenska polare har som inte heller kannde till detta, jag va ju inte forsakrad o viste ej att en sadan forsakring gallde, Vad ar problemet?? Har du inget att skriva som hjalper mig sa kan du ju lata bli o skriva. aight.
GO!!!!!!!!!!!!
nu är jag inte helt inne på internationell avtalsrätt men räkna inte med att få ut så många kronor alls från spainair. de har avtalat bort allt fint ansvar i princip. alla flygbolag är lika stora horor, även om vissa kanske sköter det bättre än andra.. dessutom finns det i regel bestämmelser om hur snart efter det skedda reklamationen ska ske för att man ska få ut pengar från försäkringar eller kortförsäkringen. skaffa skype - ring banken. NU. och se till att du har alla kvitton för utlägg sparade + skriv ihop en lista över allt du hade i väskan.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Shoot to thrill, play to kill
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.