I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför måste man borsta tänderna varje dag?

Övrigt - Blandat

2007-09-24 14:33

Varför måste man borsta tänderna varje dag?

http://www.dailymotion.com/video/xbdk4_karius-und-baktus

Jag tycker att denna är värd en egen tråd. Diskussionsunderlag? Jajamensan, här kommer det!

Hur ofta borstar Du tänderna? Borstar Du tänderna före eller efter frukosten? Händer det att Du äter någonting efter att Du borstat tänderna på kvällen?

Själv borstar jag oftast tänderna två gånger om dagen, efter frukost och innan sänggående. Ibland händer det att jag borstar dem innan jag ska ut på galej också så då blir det tre gånger per dag.

Alldeles för ofta händer det dock att jag slocknar i soffan eller däckar i sängen innan jag borstat tänderna och då får jag ångest och "måste" borsta dem extra mycket på morgonen...

Jag använder mig även av tandtråd (INNAN jag borstar), sköljer ur munnen, borstar gaddarna med en snordyr Oral-B-tjofräs och avslutar med munskölj (utan att skölja ur munnen efteråt).

Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-24 14:36
jag borstar tänderna efter frukosten o innan sängen..
jag borstar tänderna för att de smakar konstigt om
man inte borstar tänderna.. man liksom har
blivit van me att göra de varjedag.

2007-09-24 14:37
haha vilken hemk video
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2007-09-24 14:42
Hur många utav Whoas användare som inte visste varför dom borstade tänderna innan dom såg videon är jag lite intresserad av att veta!
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go

2007-09-24 15:02
Listerine efter borstningen!!
Wa wa wee wa!

2007-09-24 16:26
efter frukost + listerine
flour tabletter efter lunch
borstar med eltandborste + tandtråd + listerine innan jag går och lägger mig

men sen har jag ett million dollar smile också

2007-09-24 16:29
prova att ge fan i att borsta tänderna, så vet du varför man måste det.
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-09-24 16:36
kopiera P19 : Prova att ge fan i att svara i trådar när du inte läst mer än namnet på densamma.
-QanA

2007-09-24 16:38
prova att ge fan i att skriva topic som en urdum fråga nästa gång, så ska jag tänka på saken ;)
// Dansk_BB

2007-09-24 16:42
o har ni inte en snäll tandläkarmamma som jag så borde ni värna om er munhygien ännu mer då tandläkarbesök knappast är gratis när man nått en värdig ålder på några jordsnurr så bryr man sig inte om sig själv och tycker att det är fresh med en skabbig mun med hål, beläggningar o div. annat så kan man ju alltid göra sig den tjänsten iaf. 

2007-09-24 17:18
jag hade 9 hål senast jag va hos tandläkaren. o 12 hål gången innan dess. o jag borstar fan 2 gånger om dagen oftast . är inte de jävligt orättvist? ett bevis på guds ovilja att hjälpa dom utsatta i samhället?
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-09-24 17:21
vissa har sämre tänder bara skatta dig olycklig

2007-09-24 17:29
Orka spendera sammanlagt en timme varje dag på att pyssla om sina tänder. Tandborstning, munskölj, tandtråd, tabletter, blablabla. Jag borstar efter frukost och innan läggdags.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-24 17:33
ALdrig haft ett hål i tänderna och jag borstar dom väl när jag känner för.
Brukar ta nån vecka eller två mellan tandborstningarna. Äter man bra och inte tuggar massa snacks o skit så mår dom perfekt. Jag röker och snusar även, men jag har inte några problem med tänderna.

2007-09-24 17:36
vilket jävla bullshit alltså världen är fucked up

2007-09-24 17:42
hazn_

OCH FYFAN vad jag inte vill komma nära din käft!

2007-09-24 17:46
Jag borstar tänderna efter frukosten och innan jag går och lägger mig, det anser jag är tillräckligt.
Jag har märkt att det är ett jävla mycket snack om karies och andra "tandproblem", det är säkert en sådan trend våg som inte kommer vara lika aktuell om några månader som den är nu.
We remember Køge Bugt!

2007-09-24 17:47
scrfmf: Ingen fara... vill inte komma nära din heller.

2007-09-24 17:48
fattar du väl attdet inte bara är hålen som räknas?

2007-09-24 17:51
Det vet jag. Men hittar inte tandläkaren något att anmärka så är det inget fel. Right ?

Enda gångern min tandläkare har fått göra ingrepp är när jag va liten och en tand va tvungen att tas bort p.g.a. att det var för trångt i underkäken och sen när hon tog bort en visdomstand.
Annars så ger hon mig alltid beröm för att mina munhåla är ren och fin.

Har kommit fram till att det beror på snuset och kosten.

2007-09-24 17:54
Hazn_ P0 : Är du fullständigt allvarlig med att det kan ta flera veckor mellan de tillfällen du borstar tänderna?
-QanA

2007-09-24 17:54
100% allvarlig

2007-09-24 17:57

Äckel

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-24 17:58
Eller så är du äcklet...

2007-09-24 18:13
Hazn_ P0 : Uppenbarligen har du väldigt bra saliv om du aldrig får hål, men hur funkar det med andedräkten? Det måste ju sitta hur mycket mat som helst mellan tänderna som ruttnar och luktar illa.

Eller luktar du bara snus ur munnen? Det luktar ju trots allt värre än vilken dålig andedräkt som helst...
-QanA

2007-09-24 18:15
Alltså hur gammal är du egentligen ? en vacker dag kommer din käft totalhaverera kan jag lova dig. jag gick från 0 till 12 hål sommaren jag fyllde 18

2007-09-24 18:16
det finns tandpetare och lite andra saker också ;)
// Dansk_BB

2007-09-24 18:18
jumpcut: Inga problem med andedräkten förutom på morronen. det jag gör för att bli av med matrester o så är att jag pillar bort skiten helt enkelt.

MickMästarn: Fyller 19 imorrn :P

2007-09-24 18:22
Pillar du bort skiten med samma hand du runkar med?

2007-09-24 18:23
Jepp. Även den jag pillar mej i röven med.

2007-09-24 18:24
Hazn_ P0 : Aja, trivs du med det så ska väl inte jag vara den som dömer...
-QanA

2007-09-24 18:27
Vad är grejen med att borsta tänderna ofta hela tiden ?

Ät rätt er jävla spån, så slipper ni tandvärk och allt. Jag säger inte att man inte ska borsta, men tro fan att vissas tänder mår skit så mycke socker folk stoppar i sej.
Skiter i om ni tycker att jag är äcklig eller inte. Så länge ni står framför spegeln som 11-åriga tjejer som precis har lärt sig att sminka sej, så tycker jag att jag har överhanden med tanke på att jag inte ens behöver borsta.

ÄT RÄTT!

2007-09-24 18:34
Hazn_ P0 : För mig handlar det mer om personlig hygien än vad andra tycker. Visst skulle jag kunna t ex skita i att duscha utan bara skrubba ur armhålorna på morgonen för att få bort det värsta och ändå inte lukta illa. Men känslan av att ha oborstade tänder, vara oduschad eller på annat sätt inte "ren" tycker jag är lite halvjobbig faktiskt.

Jag har väl till och med sagt rätt ut att jag inte dömer dig, jag blev bara förvånad och frågade :P

Så vad är det du äter som är så bra? Varför tror du att snuset hjälper att hålla din mun ren och fräsch? Det kanske är jättebra för tänderna att snusa, undrar om det finns någon undersökning om det... Inte för att jag tänkt börja snusa iofs ;)
-QanA

2007-09-24 18:36
Hazn det finns ju en anledning till att dem säger att det är hur bra som helst... sen fyller man 20 och allt är dåligt och måste fixas :)
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2007-09-24 18:39
jumpcut: Jag dummade mig aningen i mitt sista inlägg. Det som jag ser som äta bra är att kör 3 mål om dan. Käkar mycke kött. Blir jag sugen på nåt mellan måltiderna så skalar jag en apelsin eler hugger ett par vindruvor.
Snuset kan jag inte säga något om, mer än att jag har hört att tandköttet tar skada, men att alla bakterier i munnen dör. Troligtvis är detta skitsnack, men det är mitt försvar :)

Industrigatan: Vår tandläkare är en vän till familjen som har skippat att ta betalt när mamma har fått fixa sina tänder. Så det är ingen risk :)

2007-09-24 18:46
Alla tandläkare är onda, jag känner typ 5st

2007-09-24 18:52
Min kusin är tandläkare
Min pappas kusins dotter är tandläkare
Min pappas kusins son är tandläkare
Min pappas kusins dotter gifta sig med en tandläkare
Min pappas kusin är tandläkare

*dränker munnen i coca cola*

2007-09-24 19:04
dont believe the hype.
när såg du en orangutang borsta tänderna senast :)

cry me a river!
--> thcrew

2007-09-24 19:08
Jag borstar på morgonen innan frukost.

2007-09-24 19:15
jumpcut: Du var fan duktigare än mig fast jag är tandsköterska

2007-09-24 19:18
Industrigatan: Är du iranier?

2007-09-24 19:25
Jag borstar tänderna minst två gånger om dagen. I vissa fall efter varje måltid, jag har nog aldrig glömt borsta tänder morgon och kväll. Borstar tänder alltid innan frukosten för jag känner mig för jävla äcklig, om jag äter först. Jag borstar tänder för att slippa hål i tänderna med och för att förebygga en massa skit som pradontit (tandlossning) jag vill dessutom slippa ha protes i framtiden, känns inte särskilt lockade, dessutom är det jävligt dyrt. Dessutom har jag väl varit tillräcklig skötsam, så jag har nog bara haft hål jävligt få gånger, i en och samma tand, dessutom har de varit alldelles för små att de lagat dem utan bedövning.

C-Ya

2007-09-24 20:29
ja borstar dom om ja ska gå te skolan o grejjor ;D sitter ja hemma på helgen o ba sover hela dagen så e de ju ingen mening o vakna bara för o borsta tänderna ;D
sen ibland glömmer ja o borsta på kvällen (hela tiden)  o ja dricker typ 2-3 liter coca cola varje dag o ja har ändå bara början till 5 hål JA E GRYM :)
+ ja dricker coca cola precis innan ja går o lägger mej me oftast ;D

peace!
Sleep is the cousin of death

2007-09-24 20:45
Folk pajkastar varandras värderingar - Whoa i ett nötskal.

2007-09-24 21:21
jag har aldrig haft hål i mina tänder, dom är kritvita, jag borstar varrannan dag, (inte för att jag gör så, utan för att jag slocknar somnar, sen skynda till jobbet)
work some magic

2007-09-24 21:23
Jag ska aldrig mer borsta mina tänder. Fatta vad nice om mina tänder är bruna hela tiden av mitt snus, brudar skulle man nog få.
  Thats for sure!

2007-09-24 21:24
Alltid efter frukost och innan sovdags. Kan också hända ibland efter lunch, om man är ledig och är hemma.

2007-09-24 22:34
Peggy Nope

2007-09-25 01:00
industrigatan, är du svensk

2007-09-25 05:27
borstar väl någon gång ibland på morgonen, och/eller när jag känner att det börjar smaka kadaver i käften. har aldrig haft ett hål, hatar tandkräm, orkar inte allt för ofta.. ser det inte som ett måste att borsta mina tänder.
www.myspace.com/dressyourself
Producent

2007-09-25 08:09
senast jag höde nagon säga "jag har sa bra saliv i munnen att ajg inte behöver borsta tänderna" sa slutade det med att han fick ett stort jävla hal i framtanden!

hazn du är fortfarande ung, om nagra ar kommer du märka av att du itne borsta. allvarligt.

själv har jag sa kassa tänder att jag maste borsta efter var maltid och i princip inte käka eller dricka nagot med socker eller syra i. fast jag gör det ända :> fuskar med att borsta tänderna med.. brukar göra det pa kvällen och pa morgonen. men ibland glömmer jag det  :( PUSS MIG!

fast och andra sdian ser ju käften ut efter det emd. inget synligt. men jag har dragit ut i princip alla mina hörntänder. 6 stycken!

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."