I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

hur ska man tvätta kepsar?

Övrigt - Blandat

2007-10-02 14:17

hur ska man tvätta kepsar?

ja, hur ska man tvätta kepsar på bästa sätt utan att dom blir förstörda?
jag tvättade en gång två likadana (enda skillnaden var färgen) new era baseball kespar, som jag köpt i samma affär, i samma tvättmaskin. den ena blev ren och behöll formen och allt och den andra krympte och blev helt missbildad. helt stört..

nu är det så att jag har lite andra kepsar jag vill tvätta men jag vill inte att dom ska bli missformade, krympa eller något sådant. så hur är bästa sättet att tvätta dom på?

tacksam för svar..

if hiphop is dead call me ghost in the flesh
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2007-10-02 14:18
kemtvätt?

2007-10-02 14:19
here you go
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-02 14:19
Fick rekommendationen handtvätt+tandborste en gång..men jag visste fan inte om det gick att lita på det..

vill också veta. New Era-kepsarna luktar ju för fan salami när de blir blöta..
•pave paradise•

2007-10-02 14:20
CLEANING A 59FIFTY...NEVER WASH THE CAP!
The cap is made of wool and you will ruin its shape. To clean the headband, take a wet washcloth and put a little detergent and a little Spray and Wash and gently rub down the headband with the wet wash cloth. After you have sufficiently cleaned the headband of sweat stains and soil, rinse the wash cloth out with clear water and once again wash down the headband, cleaning up any left soap. Let dry and your cap will be ready to go again. Some sweat stains stay in but at least the cap will be clean.

DUSTY CAPS?
Things like a little cat hair or lint, just take some masking tape (I like the 2 inch size) and wrap some of it around your fingers so the sticky side is exposed and dab the hat with the tape. The tape will pick up all the lint and anything else on the cap.

2007-10-02 15:06
Ren handuk, handtvål och varmt vatten! Blöt handuken med vattnet och tvålen, gnugga, blöt handuk i endast varmt vatten, gnugga igen, torka med hårblås, klart! Det går också att köpa en AJAX fläckborttagningspenna och trycka på och sedan fuktig handuk med varmt vatten.
 yessir!

2007-10-02 16:40
okej, tack för alla tipsen.
så nästa steg.. hur tvättar man en trucker keps?
typ det där på framsidan som är lite fluffigt och mjult, hur rengör man det utan att förstöra det typ ? : P

2007-10-02 16:56
Inte så mycket vatten antar jag, men trucker kepsarna tål nog mer stryk.
 yessir!

2007-10-02 20:50
man ska inte tvätta kepsar!! köp ny punkt slut
YO!
Producent

2007-10-02 21:57
Köpte en fiffig grejj i New York som man lägger kepsen i och slänger in i tvättmaskinen

Bild
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2007-10-02 21:59
Om det går att få tag på här i SVerige vet ja inte, men den är bra och det funkar, man får såklart ställa in på machine wash cold, allså kall tvätt som man brukar med ylle o sånt
enda som försvinner dock e kanske klistermärkena som många av oss anser vara viktiga att ha på
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2007-10-02 22:00
Since 1984
@realgizlee // twitter
Poet

2007-10-02 22:03
Gjorde en liknande tråd för några veckor sen hehe. Lycka till med tvättningen!
At the gates of Eternity...

2007-10-02 22:09
måste köpa en ny.. min keps luktar fan HUGG-ORM!!! efter att ha svettats i den hela sommaren hahaha
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-10-02 22:22
Köp ny.
Henkish a.K.a ProNooB.
Producent

2007-10-02 23:24
men herregud, skrev juh lösningen och det är inte att köpa en ny :S
Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-10-03 19:21
micKillah P23

haha fan va grym grej! sån kan man ju nästa fixa till själv med lite tejp och ett knippe hönsnät :P

2007-10-03 19:22

köp ny

jo men truckerkepsar går ju inte att få tag på överallt längre..
särskilt inte den kepsen jag har..

2007-10-03 21:26
Har sett såna kepstvättare på lids ett par gånger men funkar dom bra lr? Känns som att skärmen skulle bli jävligt mjuk.
 yessir!

2007-10-03 21:30

Men dom är cleana!

yessir!