I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

New Era kepsar!

Övrigt - Blandat

2007-10-03 17:36

New Era kepsar!

Jag har haft en fråga för mej själv väldigt länge som jag grubblat över.

Den lilla guldlappen på skärmen på dessa New Era kepsar, varför har man kvar den? I vanliga fall när det gäller kläder så tar man ju bort alla lappar, klistermärken och skit som sitter.. men varför inte på dessa kepsar? Finns det någon funktion, tjänar man något på att ha kvar den? Eller är det bara någon fashion grejj som allt annat är i klädvärlden?

För er som kanske inte vet vad jag pratar om så har jag en liten bild här...

BILD!

Fucka ur!
Redaktionschef

2007-10-03 17:38
Intressant frågeställning faktiskt... har också funderat på det. Från början trodde jag att det var något som verkligen hörde till kepsen tills jag till min stora besvikelse märkte att det var ett klistermärke :)

Så jag antar att folk har kvar märket för att det ser snyggt ut, alternativt att det skriver under på att man har "ny fräsch keps".
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-10-03 17:44
poser-sak

2007-10-03 18:06
Det har jag också undrat. Tycker det ser helt otroligt fult ut. Ryckte en klisterlapp från en polares kepa när han va däckad en gång.
njut

2007-10-03 18:12
Explict: det var riktigt jävla lågt. Sånt gör man inte !
Vila i frid Daniel ! 091030

2007-10-03 18:12
Visa att den är äkta? Och inte en fake kääpa
be the change

2007-10-03 18:14
"Du ser ut som ett frankerat kuvert, med klistermärkena kvar på kepsen"

Tar bort mina, ser förjävligt ut annars.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2007-10-03 18:26
Det är ju såklart en "boxfresh" grej, som mkt annat.
Ungefär som att ha tagsen kvar på sina sneakers.
Faan va inte kidsen hänger med! :)
Man tar bort klibban när den börjar bli matt, eller skitig, så klart.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-03 18:31
" Explict: det var riktigt jävla lågt. Sånt gör man inte !"

Jo, jag hjälpte honom. Nu behöver han inte gå runt och se ut som en idiot längre.
njut

2007-10-03 18:44
Aa Explict fuck va lågt... Klistermärkena bevisar att kepsarna är äkta o inte nån zigenar marknads grej liksom, därför rycker inte folk bort dom jag har inte ryckt bort nån på mina 5 kepsar :) 
yeah, ingen mår bra efter 10 minuter på whoa.

Crew Fbg

2007-10-03 18:50
Varför är det så viktigt att visa för andra människor att kepsen är äkta?

För övrigt är det otroligt fult.
We remember Køge Bugt!

2007-10-03 18:57
Varför är det så viktigt att visa för andra människor att kepsen är äkta?

som jag sa, poser-grej

2007-10-03 19:00
Dom delar ut gratis reflexer hos polisen nu...

2007-10-03 19:03
"Dom delar ut gratis reflexer hos polisen nu..."

Seriöst eller? Med polisloggan?
njut

2007-10-03 19:04
Jaha okej, jo antar att ni tänker likadant som mej, jag har nyligen köpt mej en sådan här kebba.. och jag kände att jag orkar inte sticka ut ur mängden och vara en vad som tar bort den hehe.. och få frågan varje helg "Vart är din klisterlapp då?" eller något sådant störigt.

Men har dock också hört att om man har ljusa new era kepsar så kan det bli ett märke efter klistermärket om man tar bort det..
Fucka ur!
Moderator

2007-10-03 19:05
whatone

Det om nåt är häftigt!

Btw, det sitter ju klistermärken på varenda Thailand-kopia nu för tiden.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2007-10-03 19:08
Som tidigare människor har sagt: för att visa att kepsen är äkta samt för att de tycker det ser flashigt ut.

Jag tycker det ser störtlöjligt ut med New Era överhuvudtaget. Hej Skurt, ungefär. Att sedan låta det där klistermärket vara kvar...Vad spelar det för roll? Ja, du har en fake-skurtkeps som gör att ditt huvud ser ut som en boll..So what?
Delam tange barat

2007-10-03 19:08
Det var menat som en pik mot folk som låter sina märken sitter kvar, men ja dom delar ut. Det fanns en liten flätad korg med reflexer i, som man fick ta ur. Dock runda till formen utan polislogga.

2007-10-03 19:14
Det är ju såklart en "boxfresh" grej

precis!
work some magic

2007-10-03 19:21
Typ för att man ska se att dne är 'äkta eller ngt ahr jag hört.:S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-03 19:23
"Boxfresh"... Lämnar ni kvar klistermärkena som visar storleken/längden på byxor också? Lapparna på tröjor? Snörar ni inte skorna? Herregud...

Jag hoppas innerligt att klistermärkena åker efter första användningen när den inte är "boxfresh" längre.

2007-10-03 19:24
jag lämnar kvar lappen på taylor på mina allstars med. Just för det ser fresh ut
work some magic

2007-10-03 19:24
whatone

sen behöver man ju inte övderdriva heller..
work some magic

2007-10-03 19:26
Jag förstår bara inte varför man lämnar kvar den på kepsen(av den anledningen) om man inte gör det på resten av kläderna.

2007-10-03 20:26
det är väl 50 cent eller nån annan idiot som var för efterbliven för att se den så den råkade bli kvar, så tyckte massa andra idioter att det var skitballt och tog efter

2007-10-03 20:43
Jag ryckte iaf nyss bort mina lappar hehe...
Fucka ur!

2007-10-03 20:50
jag var helt övertygad om att dom flesta visste om anledningen till varför vissa väljer att inte ta bort dom fula klistermärkerna.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-10-03 20:55
Är undersidan på kepsens skärm ljus så finns det en risk att det blir ett märke kvar på skärmen där stickersen just har suttit. Detta märke är fulare än klistermärket i sig.
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2007-10-03 21:00
bara för att 50cent har den kvar såklart

2007-10-03 21:23
Ska man ha en New Era keps så ska man fan ha den fullt ut! Med klistermärken och allt! :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-10-03 21:48
Jag har ändrat mig, jag tror man behåller klistermärket för att reta upp en massa bittra människor på internetforum.
Det är iaf därför jag i fortsättningen ska
be om extra stickers när jag köper keps.

2007-10-03 21:50
Jag har mina kvar av praktiska själ. Jobbar inne på verkstad och vill inte få olje fläckar på kepsen så då tar jag på klistermärkena istället. Fingrarna passa in helt perfect på klistermärkena.

Har även läst någonstans att det är just därför dom sitter där, som alla vet så är ju new era en baseboll keps egentligen och alla har vel sett hur dom gör signaler med kepsen i matcher.

Kan stämma, om det gör det eller inte vette fan men som sagt jag har kvar dom av praktiska själ.

2007-10-03 21:52
Kan även nämna att jag gör döds synden och böjjer min keps istället för att ha den rakt. Om man har kepsen rak så får jag bar huvudvärk och tycker det är sjukt fullt. Där emot om man böjjer den så passar den purrrrfekt.

2007-10-03 22:13
Klart man inte sparar klisterlappar på sina byxor och tröjor, men på New Era kepsar är det en självklarhet. Annars får man bara dåliga kommentarer som: Öööh ser att du har varit i Thailand o köpt en fake keps..
yeah, ingen mår bra efter 10 minuter på whoa.

Crew Fbg

2007-10-03 22:21
klister laparna på newera kepsarna e de fullaste och töntiaste som finns bort me skiten på direckten!!!!

2007-10-03 22:25
NicoelRico P14
och då svarar man det oerhört jobbiga svaret "nej." och om de inte tror än så vet man själv att den inte är falsk och därför skiter i deras åsikter? =)

2007-10-03 22:57
Klistermärkena bevisar att kepsarna är äkta o inte nån zigenar marknads grej liksom

jag lovar att massa folk går runt med fake NE kepsar med klistermärken på. t.ex alla som har köpt new era kepsar på caliroots på sistone har blivit så jävla blåsta. dom hade äkta vara för ett par år sedan när jag köpte men sen så beställde jag en vid jul och det var en äcklig kopia.

värst är det när man ser coola kids som springer runt och skryter att dom har ny Ne keps och så ser man på långa vägaar att det är fake. det finns riktigt jävla kassa kopior som lyser fake, sen lite mer skickliga kopior som caliroots säljer och sen finns det äkta vara.

DON''T PUT UP WITH THE FAKES, en kampanj som new era bedriver.

dom borde checka caliroots och oneoff på en gång, trust me
 Haters gon' hate...

2007-10-03 23:05
TheMatt P26

haha wooooooord!

förövrigt tror jag faktiskt Jeffii har rätt där..
när jag jobbar å använder min lite mer sunkiga NE, så har nog mina 2 klisterlappar räddat den många ggr från bli skitig, pekfingret mitten fingret & ringfingret, är dom som används vid avtagning på övre sidan av skärmen på klisterlappen, samt tummen, på det undre märket..

fan va jag är trött
work some magic

2007-10-04 00:10
måste ju säga att, det e grymt bra för att hålla kepan ren speciellt om man har en ljus.
sen vafan spelar det för roll, jag lägger inte märke till det så mycket, kan mer reta upp mig på folk som köper en kepa som e alldeles för liten och bara lägger den ovanpå huvet!
och ni tjatar om en liten lapp?
lost in skåne

2007-10-04 01:29
Jag har aldrig förstått folk som har kvar klistermärken på sina kepsar. Ser bara riktigt jävla dumt ut. Aldrig haft kvar mina på någon av mina kepsar, och kommer antagligen aldrig ha det.

Sen att folk inte ser om den är äkta eller inte, men vad fan spelar det för roll?

2007-10-04 01:45
Det finns ju hiphopmode där man ska ha kvar prislappen/pristaggen i t-shirten och skjortan idag.

Det är tydligen för att visa kompisen att plagget är nytt.

Kanske samma sak med kepsen...

men för att om kompisen vill låna så ska man se om det är rätt storlek.

2007-10-04 07:31
den här tråden tog ju en lustig vändning?
kan herr kaal på nått sätt styrka sin historia om att
 både Caliroots & One Off säljer fejk brands?

2007-10-04 22:34
den här tråden tog ju en lustig vändning?
kan herr kaal på nått sätt styrka sin historia om att
 både Caliroots & One Off säljer fejk brands?

ok, det finns ett enkelt sätt att kolla om en new era keps är äkta. insidan av svettbandet ska ha en plastremsa som går runt hela kepsen. så om man viker svettbandet och känner på insidan och det är en plastremsa så är den äkta. inga faketillverkare använder detta då typ ingen bryr sig och kolla det. det är den plastremsan på insidan som ger en new era den perfekta "fitten" och det är därför fake-kepsar saknar den, alltså new era känslan. jag vet, för jag har 1 fake new era som jag köpte för att använda när det var dåligt väder mm.

förstår ni inte vad jag menar för plastremsa så kan jag ta en bild på det imorgon och länka.

och folk kanske skiter i detta ifall det inte är en plastremsa i eller ej, fine! köp fake då och skit i att stödja new era.
 Haters gon' hate...

2007-10-04 23:29
ja det blev rätt intressant det här.. ställer  mig väldigt  tveksam till att en så pass erkänd affär som cali skulle sälja fake kepsar..

förövrigt har ingen av mina new eras som är collabs med andra märken denna plastremsa du pratar om..

2007-10-04 23:48
Ledsen att behöva skita på din parad, men huvudbonaden jag köpte
senast, (på New Era´s flagship store, London, non the less..) har ingen plastremsa..

(Dock så säljs "fake'sen" med sticker these days.)

2007-10-05 06:52
då var det avklarat iallafall.

2007-10-05 07:13
Kaal P18
hahaha, grymt att leka värsta profset och inte veta ett skit om vad du pratar. nya kepsar har ingen plastremsa längre.
Din hojtlåda är tom.

2007-10-05 12:43
haha värt att jag just kollade efter plastremsan i min kepa som jag var 99% säker på att den va the real deal men inte hittade nån o trodde jag blivit blåst... sen kom TheMatt och räddade situationen..

2007-10-05 13:19
alltid tyckt att new era kepsar haft ful passform och ganska fula överlag. men nu har jag fanimig fått nog   jag är keps nörd och har alltid keps  men nu får man ju fan aldrig tag på några alla ställen har enbart new era kepsar som man ser ut som någon truckförare  med  turtle i entourage defekt.

bojkotta new era  spräng skiten
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2007-10-05 21:42
Ledsen att behöva skita på din parad, men huvudbonaden jag köpte
senast, (på New Era´s flagship store, London, non the less..) har ingen plastremsa..

ok, om du nu har köpt den där så tror jag på dig då. men enligt mig har new era i sånna fall gått ner jävligt mycket i kvalité. dessa nya new era kepsar har fan ingen "new era känsla" längre. fan den jag beställde från cali i vintras känndes sjukt äcklig, mycket mer lik min billiga hong kong kopia än mina äldre riktiga new era med plastremsa. och dom på oneoff känndes till och med mer fake än min billiga kopia. dom känndes verkligen inte äkta, men men. alltså jag har köpt new era i flera år och jag vet hur en ny ska kännas (har 11st). men det är väl bara att konstatera att new era har tappat touchen dom hade förr, tyvärr.
 Haters gon' hate...

2007-10-05 23:12
hahahahahaha
Din hojtlåda är tom.