Whoabärs söndag 7/10?
Ikväll kommer det vara tung klubb på Reisen i gamla stan. Jocke och Danne i baren, hemliga DJs och overall en jävligt soft kväll. Ni som kan bete er bland folk är mer än välkomna, de flesta av er som är intresserade vet säkert redan hur jag ser ut så jag skiter i att lägga en beskrivning. Till er som inte vet det, jag kommer vara killen i rutig skjorta som dricker spriten ur de små glasen. Kom och säg hej.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Moderator
2007-10-07 13:46
Haha! Tre dagars supande för killen som enligt egen utsago alltid blev så bakis att det var omöjligt för honom att festa två dagar i rad. Hade gärna hakat men dels kan jag inte bete mig, dels är jag sjuk och dels ska jag jobba imorgon.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok P22 : Onsdag, hemma halv sex. Torsdag, hemma halv sex. Fredag, hemma halv sex. Lördag, hemma sex. Så ikväll då... Hmpf.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Moderator
2007-10-07 15:52
Då var du alltså full av skitsnack förut? Jävla lögnare.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok P22 : Nej, men med lite övning har jag återvänt till gamla krökartag.
ser ut å bli ensamt ikväll jumpern :(
work some magic
Brodin1 : Lika bra, mer sprit till mig :)
Hemma klockan sex på morgonen? Fy fan va jobbigt. Jag orkar inte festa längre. Var ute igår men gick hem vid typ två. De gånger jag festar fram till morgonen hatar jag mig själv.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide P25 : Ja, det är ett jävligt tomt och meningslöst liv. Jag känner mig helt likgiltig i kropp och knopp. Tur att det går över ;)
Så jävla slitet att festa :/
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
hur mkt bränner du varje kväll jumpcut
Lillfrida F17 : Så jävla slitet att vara sjutton.
Dricker nog fan mindre än de flesta som sätter sig på lokala puben och mellan fem och elva ändå...
Rainman P23 : Det beror på vart jag går. Hänger jag gäng bland mina polare kan en tung helkväll gå på mellan en hundring och en femhundring beroende på vilket ställe. Skiter jag blankt i vart jag går kan det gå flera tusen.
Jumpcut, nej.. rätt nice att vara sjutton.. tillräckligt gammal att göra vad man vill utan att föräldrarna säger något.. tillräckligt ung för att bo hemma och äta mammas mat utan att betala :)
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Du skulle vart i vara kvarter nu, vi festar varje dag till mint 5 iaf!
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Lillafrida: tror iof att han kanske syftade på att du bara är 17 och kanske inte riktigt har levt ett så hårt liv ännu?...men det är ju bara vad jag tror. ;) jumpingandcutting:om jag inte var så sleten skulle det kanske låta intressant trots att det är söndag. eller kanske just pg.a det. men jag tror inte jag pallar en all-in-kväll en söndag. ngn annan kväll kanske?
Sän F23 , men det hade nog också varit lite fel med tanke på att jag kan ha levt ett hårt liv även om jag bara är 17 år :) Och nu säger jag inte att jag har gjort det.. men jag kan ju ha gjort det :P
Sän F23 : All in? Reisen stänger ett. Sen finns det ju andra ställen som har öppet senare iofs :)
du. jag vet nog hur det brukar bli.... "-attans. är klockan redan halv 12? måste nog dra mig nu så jag får sova ut innan jobbet"....
Lillfrida F17 : Det finns sex miljarder människor. Det finns alltså sex miljarder historier om "hårt liv". "Hårt" är väldigt personligt. Kungabarnen tycker säkert att det är "hårt" att inte kunna peta sig i näsan utan att ett helt entourage säger till, förstår du var jag vill komma? Jag ger blankt fan i om du anser dig haft ett hårt liv eller inte. Däremot är du sjutton år och vet med största sannolikhet precis och absolut ingenting om hur jag beter mig på krogen - vilket innebär att din kommentar "slitet att festa" var helt värdelös.
Sän F23 : Brukar du dra hem vid halv tolv? Jag hajade inte...
Jumpcut, om du hade frågat mig så hade du fått reda på att den kommentaren inte var direkt riktad mot dig. Utan jag tycker att alkohol är slitet överhuvudtaget, om inte speciellt i min ålder då alla hänger på "hemmafester" där folk deckar på golvet och där ungdomarna inte kan hantera alkohol när man inte kan gå ut på krogen. Jag har inte levt ett speciellt "hårt liv".. så den biten stryker vi. Ville bara tala om att jag tyckte att det är för min del slitet att festa :)
jumpcut. jag var en smula ironisk...
Lillfrida F17 : Det är alltså definitionen av festa vi behöver diskutera, det där med att kräkas på grannens balkong och olla folk som slocknat i ögat är inte festande, det är patraskbeteende :)
jumpcut, word. förlåt för mitt opassande ordval: "att festa" :P
Sän F23 : Kexet står och smular alltså... Där ser man.
Du dyker alltså inte upp ikväll, är det det du försöker få fram? Eller vill du att jag ska tjata så att du inte känner det som att du tvingar dig på?
du är så himla vitsig idag alltså ;) nej. jag dyker inte upp ikväll. men du kan tjata ngn annan gång. haha
Folk som skryter om hur mycket de dricker känns alltid lika fräscht, eller? Varför kan ingen skriva om att festa utan att direkt eller indirekt nämna något om sprit? Måste vara ganska tråkiga liv ändå... //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
NickeMannen P22 : Syftar du på mig? Det är sällan jag får i mig alkohol efter midnatt och dansar hellre än dricker...
Jag har levt sjukt mycket hårdare liv än alla skitlänge...
http://www.earforcefm.blogspot.com
Kanske när man vaknar med huvudet i toaletten och inser att det enda som finns att äta är foliet men rökte heroin på dagen innan.. Vad vet jag, mitt förra inlägg var ironiskt med tankte på den tramsiga diskussionen i tråden.
jumpcut: Nej, jag syftar egentligen inte specifikt på dig. Däremot fick du och diskussionen ovan utgöra exempel på jargongen och alkoholkulturen som jag vänder mig emot. Frohn: Tack! //NickeMannen
Fest , högtidligt socialt evenemang. På fester brukar mat , alkohol och musik förekomma.
Kan vara därför alkohol nämns Nickemannen, sist jag kollade var inte whoa ett forum för nykterister och därför inbegriper ordet fest ovanstående ingredienser för användarna här. Att du vänder dig emot det är ganska tramsigt även om jag respekterar ditt val att inte dricka alkhol.
Kom till Reisen och var stygg och snygg istället för att sitta hemma ikväll. Pixie Market kör grym musik och East-Danne gästshowar i baren. Sägs det... Haha, jag hajade ju att det skulle vara svalt intresse, men såhär svalt? :)
ASUL: Jag respekterar folks val att dricka också. Det jag tycker är märkligt är att alkoholen måste framhävas så tydligt. Utifrån ditt citat om vad en fest innehåller så upplever jag det som mycket vanligare att människor berättar hur mycket de drack och hur fulla de blev än vilken musik det var eller vad i övrigt som gjordes. Sedan verkar ju en del knappt använda den definitionen du använder, utan snarare se festa som en synonym till supa... //NickeMannen
Jo, det är klart. Men alkohol i sig är inte särskilt märkvärdigt om man är kompis med den, är man inte det blir det oftast kalabalik och därav ett samtalsämne. Jag håller med dig, det är idiotiskt att romantisera fylla och allt elände, som på lång eller kort sikt drabbar dig själv eller folk i din omgivning, genom att skryta om hur mycket man kan dricka. Dessutom ganska omoget. Men jag tycker inte jumpcut har gjort det här så därför kände jag att defintionen av fest kunde vara på sin plats. Trots allt är vi ganska många som njuter i stora drag när vi öppnar en Hoegaarden på fredagskvällen och ser fram mot en skön helg med socialt umgänge och skön musik och låter det stanna på den nivån. peace!
Söndagsfest är bäst!
puss
Festa utan alkohol är det bästa som finns, om man hänger med rätt folk. Det vill säga: jag hänger alltid med rätt folk. Imorgon är det Against Me! i Köpenhamn. Där förekommer festandet först, supandet sen..säger vi...äh.. Jumpcut: Jag återkommer till Stockholm på fredag. Då får du bjuda mig på en öl för alla jävla träffar jag missat under min korta tid i SkånMark.
•pave paradise•