I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag behöver en skön stol. Ge mig tips!

Övrigt - Blandat

2007-10-23 00:25

Jag behöver en skön stol. Ge mig tips!

Just nu består min lägenhet av de allra mest elementära tillbehör man kan tänka sig. Vi pratar helt vanlig tv, stereo, stor skön säng, ett litet matbord och två små stolar. Utöver det kan man om vill hitta matta, lite porslin, några fotografier och en massa snusdoser.

Mitt problem som jag ser det är att jag saknar en riktigt skön sitt-produkt, där jag kan spendera åtskilliga timmar med en bok i handen eller bara sitta och glo på tv. Tidigare har jag framförallt rockat sacko-säck, vanlig stol eller bara använt min säng. Detta vill jag dock komma ifrån och jag letar efter lite mer exklusiva produkter som samtidigt kan spice:a upp min lägenhet.

Det jag funderar på är någon slags futuristisk anordning, helst helt i läder, där jag lugnt kan sitta utan att min rygg pajjas eller att jag drabbas av träsmak. Någon form av dryckeshållare eller inbyggt kylskåp hade varit fett, men i och med att min budget är något undernärd tror jag att jag får skippa det.

Så, alltså. Det som efterlyses i denna tråd är tips på stolar, sittanordningar, hängmatta-liknande prylar och allt annat tänkbart..

Släng upp en länk eller ge mig stockholms-relaterade vägbeskrivningar för att göra mig glad.

Har du en stol ståendes som du vill bli av med. Hooka mig..

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2007-10-23 00:39
jag har en tempur sittdyna som man kan ha på alla möjliga stolar för att slippa ont i rumpen, kosta 700 kr
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2007-10-23 00:54
laz-y-boy är väl en bra stol bara hört att det ska va det ialf.
annrs en sån här ser ut va en stol man kan sitta med en pipa och en väldigt god bok och bara duga.
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-10-23 00:58
kaos X21

Inget dumt tips alls.

Hittar jag en sån måste jag definitivt köpa mig en pipa. Känns lite smågay att sitta i en sådan mastodont utan det obligatoriska Sherlock Holmes-kittet på.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Poet

2007-10-23 00:59
den här stolen är ju en modern klassiker.. känns som att alla har en inkl. jag, och jag är nöjd. skön att sitta och data i, skön att sitta och rita i, skön att glo på TV i (om man har nått soft ställe att he upp fötterna på) och skön att bara sitta och känna sig nöjd med sin stol i.

jag tycker det var kul att leta upp softa stolar/fåtöljer, ska förtsätta med det om ni undrar...
"life's a garden, dig it."

2007-10-23 00:59
lånar din tråd lite,

vet nån någon skön dator stol? en sån där som man kan "sitt-ligga" i, alltså luta bak så man halvligger ?
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound
Poet

2007-10-23 01:00
budget-stol, visst.. men den funkar absolut...

Phlegm - hur mkt har du lust att lägga ut på en skön stol/fåtölj?
"life's a garden, dig it."

2007-10-23 01:04
phlgem
tror inte ens man får sitta i en sån stol utan det, det borde ialf vara så.

inte målaren tillståndet

2007-10-23 01:06
Balhoo X61

Stolen du länkade fungerar alldeles utmärkt, men av någon anledning känns den inte helt rätt. Tror det har med storleken att göra, att den går att rulla och att byte av ben-position blir minimal. Som mest kan jag tänka mig att lägga runt två hundra. Blir nog en loppis variant om jag inte blir tipsad om någon sinnessjukt fet..

2007-10-23 01:12
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09840154

Aldeles underbart sittverktyg för fattiga plånböcker.
”There's a very thin line between dogs and cats.”

2007-10-23 01:46

***Tråden rensad***

Håll er till ämnet!

Delam tange barat

2007-10-23 09:57
Väldigt underskattad samt enormt skön att sitta länge i.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-23 11:23
I komfortens och onödighetens land USA fick jag tillfälle att sitta i en s.k. "recliner". Jag kan bara säga en sak. Den må kosta typ 10 papp. Men en sådan SKA jag bara ha. Man sitter som en Gud i stolen, det finns alla möjliga reglage, och när man känner sig lite trött så är det bara att fälla upp fotstödet maximalt och det är som att man ligger i en säng.

Allt man någonsin behöver...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2007-10-23 11:27

Själv så rockar jag en jetson, den rekomenderas starkt

fair enough..

2007-10-23 11:32
Jag var också i jakt på en ny stol ända tills igår. då slog jag till och köpte den här på ikea för 695. sjukt trevlig att sitta i. fungerar både som arbetsstol och chillarstol.
Idag är jag farlig

2007-10-23 12:49
den ser inte ut som den typiska chillar stolen men den kasnske är mer än va ögat ser
inte målaren tillståndet

2007-10-23 13:12
Gör dig inte av med sackosäcken bara! Sånna är riktigt värda.
Du borde nog gå runt på loppis, har du tur hittar du nån riktigt bra stol där.
njut

2007-10-23 17:20
Riktigt bra och snygga tips hittills.

Högst upp på listan befinner sig Jetson och davidens alternativ. Jag gillar utformningen på de båda, och tror att de snyggt hade smält in min inredning.

Men som sagt, det lär bli en sväng till en loppmarknad för att kirra detta.

Det skall finnas en fet jävel i vårberg om jag inte blivit informerad fel..

2007-10-23 18:07
Allak-stolen i all ära ... Billig, och mycket komfort för pengarna men samtidigt så är den inte den mysigaste... Jag tycker dock att en datorstol gärna ska vara lite hårdare, och en fotölj är något man rockar när man vill ta det lugnt.

2007-10-23 18:31
På tal om ingenting.

Är det någon som kör på gungstol? Fick plötsligt för mig att det är en sådan jag borde skaffa..
Skivsamlare

2007-10-23 18:41
phlegm P23

Om du, likt mig, gillar att snurra på stolen så är en bra grej med jetson att det alltid snurrar tillbaka till ursprungsläget.

Men gungstol är dope, om än lite otympligt.
fair enough..

2007-10-23 18:42
nej nej, det är hemskt. total sjösjuka,.

Moderator

2007-10-23 19:02
En gungstol med något som gör den lite mjukare att sitta i är jävligt soft, men samtidigt liten överskattat. Plus att den som sagt är lite otympligg om du inte har typ ett rymligt vardagsrum.

Jag lägger en röst på lazyboy. Den är himmelsk. Har du en laptop? För då är det bara lägga den i knäet och chilla. Man kan ha armstödet att ha musen på, perfekt höjd och stöd.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-10-23 19:09
JETSON! JETSON! JETSON!

Skönare stol finns inte. På riktigt.
Har för mig att dom inte finns i särskilt många ex dock?
Och att den är SJUKT dyr?
Fast finns väl kopior som funkar lika bra till ett billigare pris kanske.

2007-10-23 19:11
Ääsch, jag yrade nog iväg lite där.
Men efter en halv minuts googlande kom jag fram till att den iaf är designad av nån Bruno Mathsson.

2007-10-23 19:18

2007-10-23 22:59
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

2007-10-24 10:26
Den här har jag

Jävligt skön, och inte allt för dyr.
Love Music And Dance

2007-10-24 11:28
Jag rekommenderar fotöljerna som stod i gallerian för nåra månader sedan. Sittdynorna var så långa så att man kunde ligga i den o den va så skön så de va äckligt. Detta är dels ett tips, o dels en undran, för självklart kommer jag inte ihåg varken vart man kunde köpa den eller hur mycket det kostade. Någon annan som fick uppleva dom o vet vart dom finns på nätet??

2007-10-24 18:36
Mio - fotöljer (Story)  snygg som fan & minst lika skön...

http://www.mio.se/upload/sortiment/story/story_11042_a.jpg
"I does't matter if i win or lose, as long as i have my dancin shoes!!"

2007-10-24 18:38
har två, en persons fotöljer ståendes med fotpallar till.. lutbara..
kan kanske fixa bild om du vill...

brunt skinn inge fake.,..
"I does't matter if i win or lose, as long as i have my dancin shoes!!"

2007-10-24 21:44
***Tråden rensad***

Helt off-topic. Ta det i varandras gästböcker istället...

Delam tange barat

2007-10-24 21:46

Då du bor i Stockholm, så skulle jag definitivt rekommendera Bolagret. Var förbi där idag vid Ringen på Stockholms södra och hittade ett flertal fotöljer och stolar som jag bara ville försvinna i. Inte jättedyrt heller...

Delam tange barat