I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

blir man ersättningsskyldig om man pajjar/slarvar bort nått från biblioteket?

Övrigt - Blandat

   

2007-11-01 13:50

blir man ersättningsskyldig om man pajjar/slarvar bort nått från biblioteket?

tjenare gott folk!

jag har ett litet problem, jag fick reda på att stadsbiblan hade en film jag lääänge velat se och som är typ omöjlig att få tag på, så glad i hågen åkte jag dit och lånade den..

det är en väldigt lång film och den är därför på två dvder, eftersom den är så svår att få tag på och sådär så tänkte jag att jag skulle bränna en kopia av den att ha kvar. och det gick fint med den första skivan. men när jag skulle stoppa i den andra skivan så lät det världens jävla läte från dvd-läsaren två gånger så jag tryckte illa kvickt ut skivan, men för sent, på nått sätt hade den repat sönder ytterdelarna på skivna så att det är omöjligt att se klart hela den skivan, eller att rippa den till datorn..

grejjen är att det från början inte är en tryckt dvd utan en bränd och sen har de ju klibbat på en massa jävla streckkoder och skit på så skivan kan ju inte vara så stabil eller hållbar :P

hur skall man gå till väga? skall jag gå tillbaks vara ärlig säga vad som hände? skall jag gå till biblan och klaga på att den såg ut så när jag försökte spela den, att problemet uppkom före mig, eller skall jag slänga tillbaks den och hoppas de inte märker det (på ett tag)? kommer jag få pröjsa för det här? kollade på filmcentrum som sålt dvdn till biblan och och där kostar den här filmen (båda dvd:erna alltså) 1000 pix exkl moms, inget jag är sugen på att hosta upp om man säger så..

ett dilemma till är ju att jag gärna vill se filmen så jag borde ju meddela dem så de eventuellt kan byta ut skivan..

mkt text här, men de viktiga frågorna är:

  • har ni någon gång förstört eller slarvat bort något från biblioteket?
  • fick ni ersätta det?
  • vad skall jag göra åt problemet ovan?

tacksam för hjälp

Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!