I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-18 21:05

Tänder

Jag har aldrig haft problem med mina tänder. Aldrig behövt ha tandställning, fått borra, haft hål osv. Men förra vintern hade jag skitont och sedan fick jag en visdomstand på högra sidan där nere. När den "ploppat" ut eller vad man ska säga så hade jag inte ont längre.

Men nu gör det ont igen, högra ovansidan, liksom tanden trycker ju på köttet så det värker. + att det känns som jag får en till på vänstra nedansidan fast där känns det inte ens men jag ser en tant.

Är det normalt att få 3 st? Jag fyller snart 18 men har hört att vissa inte får visdomständer förän de är 40 ungefär. Och vissa får inte alls. Men 3 på raken typ? Känns inte så normalt..

Brukar gå till tandläkarn 1 gång om året, på vintern. Så det är ju bra att jag ska dit snart då. Men kan det verkligen vara såhär? Känns som dom kom över en dag.

Ni på whoa kanske inte är tandläkare men ni kanske har visdomständer =)

2007-11-18 21:07
men jag ser en tand* ska det stå.. haha vilket stavfel

2007-11-18 21:09
Jag är 15 och mina vidomständer har nästan växt ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-18 21:10
ja det är normalt. alla är vi olika. å tur är väll det.
BLÄ

2007-11-18 21:10
*Har växt ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2007-11-18 21:11
Jag fick mina första när jag var 12 i överkäken. De brukar växa lite och sen växer tandköttet över igen och det blidas fickor som man får infektion i.

säg till att det gör ont så operar de ut dem, så slipper du skiten. Jag hade opererat ut alla innan jag var 19. De i överkäken drog de ut och de i nederkäken tog de en och en och delade med borr och plockade ut.
Jag skyller allt på Emma!

2007-11-18 21:12
http://sv.wikipedia.org/wiki/Visdomst%C3%A4nder

Kolla me en tandläkare enligt wiki...

Har hört att det gör riktigt ont att dra ut visdomständer så lycka till :)

2007-11-18 21:12
varförinte: dom växte klart på en minut eller?
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2007-11-18 21:28
Ponty0ne X0

Nåt sånt.

2007-11-18 21:30
Gal1
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2007-11-18 22:00

Fick en visdomstand 2003, den växte snett så det gjorde ont utav helvete. Har aldrig haft så jävla ont som när dom opererade bort den på käkirurgiska kliniken.

Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2007-11-18 22:14
jag vill verkligen inte dra ut.. livrädd för sånt, men jag har aldrig behövt det heller. Men den visdomstanden jag fick förra vintern gjorde bara ont när den ploppa ut men inte sen, aldrig haft ont i den efter det. Så hoppas inte dom andra gör ont, vill verkligen inte dra ut.

2007-11-18 23:28

hm, håller på på och får mina två i övre käken nu, det går exakt samtidigt.. men det går skitsegt!! ibland gör det sådär tryckont men itne så farligt. Fick iofs 38 graders feber och ashont i halsen i ett dygn när båda höll på att tränga igenom, sen gick det också över.. nu har jag bara två små taggar som sticker ut :P

men som sagt, helt olika på alla.

Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com
Toastare

2007-11-18 23:32
dra ut gjorde inte ont alls. Men att operera ut, då är man bara lokalbedövad och det knakar ju en del. Det gör det iof när de drar ut också. Men det gör mindre ont än den långdragna smärtan man får av dem när de växer fram och tillbaka..
Jag skyller allt på Emma!

2007-11-19 10:27
Jag har fått 2st detta år. Jag är 17 :S

2007-11-19 10:30
Alla mina är ute och mår bra, de får allt hjälpa till med tuggarbetet, här slipper inte en jävel undan.