Mexico?

Någon som varit där?
Har haft planerna på att sticka västerut och har spanat in Yucatanhalvön som soft ställe. Det jag undrar över är väl om man klarar sig på engelska med mera.

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Aldrig variit just där, men alltid drömt om att åka dit.

Engelskan är inte den bästa bland den mexikanska befolkningen och jag skulle tro den är desto sämre ju längre söderut man kommer, men bland turistställen och så tror jag inte det blir några problem.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
hm.. min polare var där.. med familjen. de klarade sig nog bra, och ingen är spansktalande. och jag tror inte att dem bara var på typ samma ställe heller.
Västkust Rockerz
Har bott här i snart två år, en hel del utländksa polare här som inte kan spanska, men som klarar sig helt ok. Det är dessutom lättare på de turistiga ställena som tex. yucatanhalvön, så du kommer klara dig bra!!
-PEACE-
var på yucatanhalvön i somras och i cancun..jag kan ingen spanska och det gick bra, alla kan engelska där typ..det är mkt turister, så mexikanare lär sig engelskan
sjukt bra resemål, kommer aldrig glömma d
Bebakshid Jamshid!
Alltså, jag var i Mexiko för ganska exakt ett år sedan, och det var det värsta jävla skithålet jag besökt! Vi var runt Cancun och bodde i någon liten turisthåla som hette playa del carmen...

Några anledningar att inte besöka Mexico:

*För att vara ett U-land är det sjuuuukt dyrt...

*Maten smakar verkligen skit...

*Shoppingmöjligheterna är i stort sett obefintliga...

*Det blåser brutalt mycket där vid halvön vilket gör det svårt att chilla på stranden...

*Mexikanarna (iaf i det området) kan vara de mest socialt efterblivna någonsin...

*Det är ett EXTREMT turistområde, totalt opersonligt...

Och eftersom mexikanerna där knappt förstår europeisk spanska så fungerar självklart heller inte engelska så bra. Däremot fungerar det hos de från andra länder som bosatt sig där och driver restauranger och sånt (Men dit går man inte om man inte älskar turistfällor typ)...

"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
Dagens fråga, varför åka till ett turist ställe när man hatar det över allt annat? Gjorde ni noll research innan ni bokade resan eller?
I princip alla punkter du tar upp är ju sånt man snubblar över i vilken turisthåla som helst, i vilket land som helst, Representerar knappast landet.

Det är ett EXTREMT turistområde

Mexiko är som sagt ett land, ganska stort dessutom.

Åk till Chiapas där är det fett!
Lo veo pero no lo creo
Vill man ha det amerikaniserat så åker man till Yucatan. I Cancun diggade jag Coco Bongo, schyst entertainment dock saknade jag ett riktigt dansgolv. Kan supa sig full billigt att att köpa barra libre armband, var beredd att vad du än beställer kan smaka likadant :P
Tyckte det var mycket dyrare där än i andra delar av landet. För att sola och bada så gillade jag personligen Acapulco, även om staden inte har kvar sin status som på 80-talet.

Drar man förbi Puebla så måste man besöka Restaurangen Santa Maria, hade den godaste maten.

Åker man nu till Yucatan över två veckor så ska man absolut ta bussen till Chetumal och dra vidare till Belize en sväng. Ta båttaxi ut till öarna och upplev karibien anda ;)
www.suave.se
Man har ju fått för sig att det är svindyrt i Mexiko. Vad kostar t.ex. vandrarhem och mat? Vi funderar på att dra till Cancun. Flyget går dit i.a.f.
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!
Jag tyckte inte det var så speciellt dyrt. Checka in städerna Oaxaca och San Cristobal de Las Casas, sjukt härliga och billiga städer. Om du vill ha lite billigt beach life så kan jag rekomendera Mazunte på östkusten..
Lo veo pero no lo creo
oaxaca och chipas e typ de basta har, men lite langt ifran cancun kanske...flyger ni dit, stannar inte dar, ak til tulum, playa del carmen eller isla mujeres...sa mkt battre, billigare och mindre gringos...
Mazunte ligger for ovrig pa vastksuten, i oaxaca just...
-PEACE-
landet där sanningen finns, bara för det så är det värt den resan, castaneda stil he he...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se