I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vi vill flytta, men var?

Övrigt - Blandat

2007-11-26 01:02

Vi vill flytta, men var?

Såhära ligger det till, till sommaren går jag ut skolan och jag och min polare är riktigt sugen på att då packa våra väskor och bara lämna denna håla som på kartan heter kalix(norrland).

var vill vi ? ja det vet vi inte riktigt, men några saker har vi kommit fram till.
Stockholm har vi inte råd med, och vill knappt bo där. Så då tänkte vi "ska vi ändå sticka, vill vi inte flytta så kort"
Så då tänkte vi några mindre storstäder söderut, som är ganska billigt att bo i och lätt med arbete (låter som drömmen, va?)
kanske lite och ta i..
men

Ingen oss har några större erfarenheter av några andra städer än just dom största (och dyraste?) i landet.
Karlstad kännde vi först, för där känner min polare några.
Sen tänkte vi, tjaa. Något i klass med örebro, norrköping, jönnköping yah u name it.

Vad vi i första hand sattsar på är arbete för att sedan kunna finansiera studier. Så kanske någon stad som erbjuder detta.

Ge tips på någon trevlig stad där det andå ska vara relativt billigt och bo i, orden är ditt!

och var inte så patriotiska och håll det gärna på en seriös nivå, tack!

Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-11-26 01:06

Örebro och Norrköping är bra för där är det inte bostadsbrist, men arbetslösheten i Norrköping är högre än rikssnittet. Men annars är Norrköping nice.

Jönköping har ja inte så bra koll på.

Västerås kanske är något.
I Linköping är det bostadsbrist iaf.

Men om ni ska plugga så är det bostadsgaranti i Norrköping och Örebro (även fast jag nog skulle välja en annan stad att plugga i, jag flyttade från Norrköping till Stockholm för att plugga)

DIF!

2007-11-26 01:18
Jönköping är nice, men jag vill ändå flytta här ifrån, haha. Händer dock inte så mkt här, men en trevlig stad är det.

Gbg är skiten, yao!

2007-11-26 01:29
Flytta inte till karlstad vad du än gör,ska lämna skiten så fort jag kan. Jönköping är en fin stad, mycket fina tjejer också, lika så borås. Så där har du Sveriges guldgruva tjejmässigt, även fina städer båda två. Men Göteborg is the place to live. Dit vill jag, skön stad, skönt folk, och nära till mycket :) (bland annat jönköping och borås, höhö)
- OKAAAAJ

2007-11-26 01:31
Gbg är kärleken <3
Borås duger även om jag aldrig skulle flytta dit då jag är uppväxt rätt nära borås.. men det är fortfarade en väldigt mysig stad dock... men gbg är som sagt kärleken
"I varje virrig flicka bor en håmåsäxuäll muminpåjke" - Måns
Poet

2007-11-26 01:33
Jönköping verkar vara en fin stad faktiskt, dock aldrig varit där hehe.

Götet och Malmö vore annars att rekomendera.
At the gates of Eternity...

2007-11-26 01:34
Lund?
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2007-11-26 01:43

jönköping känns jävligt kristet, men jag kan ju ha fel. linköping då? är väl rätt trevligt, lite väl mycket studenter kanske. jag tror faktiskt norrköping kan vara rätt schysst.

Rehab is for quiters.

2007-11-26 02:43

varfor inte tanka utan for ramen(sverige)? =)

-ò_ó-

2007-11-26 11:45
Det regnar tamigfan alltid i Borås. Hatar det stället...

Jlpg is the shiz, yo!

2007-11-26 11:47
Göteborg för fan!!

Annars typ, stenungsund, udevalla?
Rock out with your cock out!

2007-11-26 11:48
Norrköping känns som en ganska bra stad om man inte vill bo i stockholm, men ändå ha hyfsat nära hit.
Där finns iallafall en bra skivaffär och som jag förstått ett bra kulturliv.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2007-11-26 11:59
Örebro är nice. Ingen omöjlighet att fixa dig ett hem, jobb är inte heller omöjligt och sen finns ju universitetet här. Schysst folk och finns relativt mycket att göra :)
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2007-11-26 11:59
Och sen är det ju ganska nära stockholm också, ifall du vill dit.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!
Poet

2007-11-26 12:18
KungenKrook: Örebro är en fin stad faktiskt, kändes mycket större än den verkade när jag var där. MEN... örebroare är verkligen stela och trista människor.

2007-11-26 12:32

Nej, tycker Örebro är soft med soft folk. Men det är ju från person till person. Jag kanske också är stel och trist och upplever alla som roliga, för att jag är lika dryg ;)

VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2007-11-26 12:38
vi som e födda här i göteborg ha det svårt nog med lägenhet å jobb som det är så håll dig till örebro!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-26 12:39
Sala
Poet

2007-11-26 12:42
KungenKrok: Yean sant där, allt är relativt. Jag och mina vänner upplevde det nog stelt för att vi är vana med the southern social heat hehe.

2007-11-26 12:43
Borås är en 70-väg, sen kommer man till Knalleland. Ja just det - alltid regn.
Där har du Borås i ett nötskal. :)

Spontant så har jag aldrig hört någon klaga på Malmö av de jag känner som flyttat dit. Snarare att de börjat älska staden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-26 12:49
jag håller med BC99, örebro sucks!
jag har bott här i snart 4 år, och fakta: örebroare är tråkiga, torra och lever i sin lilla bubbla om att de är så stor stad bara för att det ligger små skitbyar omkring.

2007-11-26 13:01
flytta till uppsala!
cry me a river!
--> thcrew

2007-11-26 13:05
Håller med om att borås suger, skulle aldrig flytta dig... kanske lund?  mycket ungdomar iaf

2007-11-26 13:06
Lund! (men lycka till med att fixa lägenhet för ett bra pris :))
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-11-26 13:14
Kom till karlstad! Örebro och Borås kan du väl knappast se som något allternativ? Personligen har jag inte upplevt det som svårt att få tag i jobb i kd, lägenhet är en annan femma. Värt ett försök!
www.erikbergstrom.se

2007-11-26 13:33
läser inte all skit, men typ oslo?

2007-11-26 14:14
Ah oslo är så jävla gött på sommaren iaf. Men knappast billigt att bo, inte ens med norska löner.

Bodde där 99-00 och betalade runt 12.000:- i månaden för ett rum i centrum
Poet

2007-11-26 14:19
Maary: Hey hey hehe, don't throw that hot potatoe over to me. Jag sa aldrig att Örebro suger, tvärtom, det verkar vara en fin och vacker stad. Bara att örebroarna som folk är riktigt tråkiga och stela hehe.

2007-11-26 14:24
hur kan man prata skit om karlstad? den som gör det har inte bott på andra ställen. jag har bott i sthlm, umeå och gbg. Ingen av de städerna slår karlstad på någon punkt!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-11-26 14:25
Flytta till Boden! ;P
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-11-26 14:26
ska själv flytta back to the motherland till sommaren! längtar redan =)
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-11-26 14:26
fimp F24

+ att karlstad har Färjestad!

2007-11-26 14:27
Staden i väst, Göteborg, bara väntar på er som en enda stor jävla fest!!!

2007-11-26 14:30
two_grand. färjestad? vad är det nu igen? ja just det. orsaken till att det blir spontanfest på alla krogar varje år :P

2007-11-26 14:31
fimp det är la ett lag?

2007-11-26 14:34
mantis ja.

2007-11-26 14:44
mantis

Det är inte ett lag.. det är Laget
Groupie

2007-11-26 16:21
Ingenting norr umeå blir det iaf.
Karlstad/Norrköping är nog det som ligger högst upp just nu.

Stockholm vill vi inte bo i och göteborg är nog lite väl dyrt för oss.
Kul att ni ger förslag, ge mera :)
remember my name<br>you'll be screaming it later!

2007-11-26 16:25
Flytta till Umeå då.. inte så långt hemifrån och en bra stad säkert
Holden makes a great deal to australia

2007-11-26 16:26
Fy fan för Färjestad, alla spelare som man hatar spelar eller har spelat där ;)
 DIF!

2007-11-26 16:28
Eftersom han efterfrågar billigt boende så är väl varken Uppsala, Lund, Göteborg eller Malmö nån ide att tipsa om då det är svårt att få boende i samtliga.
 DIF!

2007-11-26 16:37
alingsås, rätt lätt att få jobb här tror jag och annars är det pendelavstånd till gbg om man får jobb där.  bostäder är rätt lätt har jag fått uppfattningen om.. en go småstad.
Poet

2007-11-26 16:40
Bob: Malmö är inte så svårt att få bostad i om man är villig att bo i ghettona. Tror detta gäller de flesta storstäder för att vara ärlig.

2007-11-26 16:43
dirty south! LUND

2007-11-26 16:47
2 inbitna norrlänningar tror jag inte passa in i förorterna i malmö :)

Tycker norrköping och örebro låter soft, dock kanske arbetslösheten i norrköping talar mer för örebro.

Tack för hjälpen !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-11-26 17:07
jönköping/husquarna är väll ganska nice, byggs många nya bostäder där så det är nog inte så svårt gällande det, jobb vet jag inte nått om tyvärr. Bra förbindelser till GBG, kostar en bit över 100lappen att ta sig dit därifrån och sengår det tåg till nässjö en gång i timman och därifrån tar man sig vad som helst typ.
SMÅLAND!
Groupie

2007-11-26 17:12
2 inbitna norrlänningar tror jag inte passa in i förorterna i malmö :)

skulle iaf ta ett tag innan man förstod allting utan att behöva anstränga sig! :D
remember my name<br>you'll be screaming it later!

2007-11-26 17:29
Lund är ju bra vad det gäller att studera i. Ganska dyrt att bo, men man kan ju alltid bo en bit utanför (sålänge det finns bra förbindelse)
BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION

2007-11-26 17:29
Foerplay: Det är inte så enkelt att få jobb i örebro.

Poet

2007-11-26 17:34
Foerplay: Sant där! Med tanke på att vi inte ens har några förorter här i Malmö :)

2007-11-26 17:37
Tänk dig det värsta du kan uppleva, Örebro är då tio gånger värre än det ..

Luffigt folk, kass centrum, fula betongblock överallt och noll kulturliv. Alla små kaxiga moppebabbar gör inte saken bättre.