Smutsiga krogar i Göteborg?
Ja, som sagt, jag letar efter riktigt smutsiga uteställen i göteborg eller göteborgsområdet. Den typen av krog eller pub dit alla alkoholister går för att det är så billig sprit, och de har råd att sälja sprit så billigt för att de inte anställt några städare och man liksom tar en direkt risk att smittas av Hepatit B bara man hänger av sig jackan. Så.. låt tipsen hagla..!
Silverkällan som ligger på Mariaplan i samma hus som Götas bar & kök. det är bland de skabbigaste ställen jag har varit på, bara söndersupna sjömän och gamla alkisar. Sen finns Västerhus också som ligger ungefär mittemot Musikens hus på kaptensgatan i majorna, det är sjukt skabbigt och det är bara alkisar som hänger där
Idag är jag farlig
Silverkällan e riktigt grisigt ja! Annars är pizzerian på masthuggstorget rätt grimey också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Silverkällan är väl fan inte så farligt, var där förra helgen.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.
Toastare
2007-11-26 18:36
svensk och kinamat i bellevue... old corner i gamlestan.
Jag skyller allt på Emma!
ModernDrunkard P22 du kan omöjligt mena den som ligger på hörnet "ovanför" torget (till vänster om hemköp)? visst, alkisar hänger där och så, men jävlar vad rent det är! otroligt god pizza och husmanskost dessutom.
på och omkring andra långgatan hittar du däremot 3-4 riktigt skabbiga ställen!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Tack tack. Det låter alla som utmärkta ställen att glömma en fredagkväll på. Skriv gärna mer, och det som känner att de har någon skojjig anekdot från nån av krogarna får gärna dela med sig av dem..!
Rhetoric, jag var där i fredags, kan ha vart belysningen samt min egna promillehalt som lrua mig men det där lät inte alls som stället jag var på. Kellys, kingshead och sejdeln e ju knappast sunkhak, kanske en del av ställenas klientel isåfall men inte annars.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2007-11-26 19:33
Rhetoric, de på andra långgatan är sunkhak.. men du har väldigt få äldre stammisar där som hänger varje dag. ModernDrunkard, klart de är sunkhak.. men inte lokalalkispubar som det frågas efter i tråden. men helt klart sunkhak.. murrig inredning och billig öl=sunkahak. folket som hänger där är ändå fräscht.. som jag.
det absolut sunkigaste haket hittar man på sveaplan, kommer inte ihåg vad det heter men det ligger bredvid bion. jag får sån fet ångest varje gång jag går förbi där. angående sejdeln å kellys så var dom ju rikitiga sunkhak för typ 5-7 år sedan, sen kom poppiga punk/rockare å tyckte att dert var häftigt och så var det helt plötsligt trendigt med sunkighet och"rumsrent"... tacka vet jag gamla sejdeln där en sextonåring kunde gobbedäcka på toa samtidigt som 50 % av det äldre klientelet sov ruset av sig, turbo ränner runt påtänd å torkar bord å 5-6 fyllerävs slagsmål per dag
Mabuhay!
Toastare
2007-11-26 19:46
sunkighet har iaf varit "inne" sen jag var 18... och då var du ju 17...
Toastare
2007-11-26 19:47
visste inte ens att folk tog gobbe 98.. lite roligt.
Västerhus och Emona är två kanon ställen i Majorna, kom till Västerhus nästa helg(varje helg) så super vi a la majorna drägg!
va?
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
BountyBoo Tips på fräscha (läs: ofräscha) sunkhak är precis lika välkommet som alkishak faktiskt. Sen om det är inne eller inte vet jag inte. :P Jag är bara rätt färsk i gbg, och hatar de mer dansklubbsinriktade uteställena. När sen även en kamrat från Hudiksvall kommer förbi i helgen vill vi ha någonstans att äventyra som kan ersätta vårt kära Tre Bockar (sunkhak).pool Västerhus och Emona. Coolt, absolut. Ser du två snaggade hiphopsnubbar som slänger kassa freestylerader åt alla håll så är du med all säkerhet välkommen att slå följe med oss.Daddy-Dan Mycket lockande tips. Ska ta nån sväng förbi där med och kolla läget tror jag.
som pool redan har sagt.. Emonas! sätt dig inte på bordet närmst baren så att säga.. då blir stammisarna mad crazy
Käft då.
BountyBoo F27 hahaha, svenk och kinamat är verkligen hepatit b-varning. var där en gång och köpte mat (fick höra att maten skulle vara lovely), blev nästan uppbränd under mina 15 minuter där. haha!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
VÄSTERHUS !! ses på fredag
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Stars 'N' Bars är ganska snuskigt sent in en lördags natt
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Fatcaesar Haha, dissa inte Starre! Dom hade ju ändå 2 för 1 i baren, lite sunkighet får man tåla då :D Själv tycker jag att Sejdeln (heter det så?) och den där lilla krogen som ligger i en passage bredvid pustervik är sunk!!
pajson F21 hehe sa aldrig att man inte kunde gå dit =)
Men dom kommer bli tvugna att sluta med det då man inte vår "rea ut" sprit, enligt regler också är jag ganska säker på.
Fatc Jo, det är ju därför dom lagt ner med 2för1. Jag har nog aldrig haft kul på stars, och hur många drinkar man än druckit där så har fyllan aldrig blivit storslagen. På kellys däremot, där är det pepp!
Jasså dom har redan lagt ner med det? där ser man hur snabbt saker händer hehe, inte varit på kellys även om det var 3 min gåtid från där jag bodde.. Brukar vara stammis på jazzå annars.. sjysst place
fatc jazzå har jag hört gott om, fast aldrig varit där. svårt att dissa kellys när man är på samma gata. vi kanske borde byta för en kväll? du går till kellys, jag går till jazzå!
om ni skulle vilja ha dom vidrigaste toaletterna skulle de väl vara röda rummet och murveln i nordstan som tog priset..? haha
pajson F21 hehe ja jazzå är mysigt.. Bra livespelning, go stämning och inget ung folk, precis sådär lagom :) jobbar där så klart man blir stammis hehe..
Kanske man får ta och byta, bror min brukade vara på kellys men man fick såklart aldrig följa med när han hadde damsälskap
Nej nu ska jag sova. Gonatt !
är det inte typ 23 på jazzå? har aldrig varit där, men hört mycket gott om det. blir sugen på att gå dit varje gång jag vandrar förbi! röda rummet har nog vidrigast toaletter ja!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Toastare
2007-11-27 07:53
hahah murveln ja...får man inte glömma! pajson, nej nej..det är deluxe där! ;)
Vi brukar ha en sunkrunda varje år med jobbet. Då kör vi : Hayde park - Golden Days - McDonalds - Murveln - nåt mer sunkigt å sen avslutar vi med lite klass på Nivå. Det är skoj! Roligast va för nåt årsedan när vi va så packade att vi inte kom in på Murveln. Då har man fan legat i!
Det är väl bara att gå in i nån liten gränd, så kryllar det av ställen där smithärdsfaktorn är enorm. Vet inte om degt är så i Göteborg, men i Stockholm ligger det snuskhak i varenda gränd. Ställen det aldrig är någon på, nästan.
Signatur får rum här
Jeffreys på Karl-johans gatan, det är fan ren underhållning att bara sitta och titta på alla. =)
413
jeffan e ju inte nerstyrt, de e söndagshak för fotboll å hamburgertallriken! e l en pizzeria minst i varje stadsdel som e sunkig nog ? 20 st i majorna :))
bounty boo deluxe... det enda som är deluxe i gbg är sushi deluxe! Åh så gott!
soft, vi ses på Västerhus på fredag.. om du ser en redigt full rakad kille skrika i kör med annan redigt full rakad kille(se: MickMästarn) så är det lungt att joina haha
va?
Vackra tips, men jag undrar om dessa ställen kan leva upp till vårat kära tre bockar. Det får gärna vara lite smutsig musik som är skön där också.. Men inget 100% dansgolv ställe. Hmm, det absolut bästa vore ju att hitta en sunkigt ställe, där dom spelar smutsig hiphop som man kan sitta och dricka whisky till.
synd att inte bärs o beats finns längre då! det hade nog varit det optimala stället för er.
Toastare
2007-11-27 16:54
ja, där möttes hiphopdrägg, med minderåriga brudar, med gamla alkisar med x-team... svårt att toppa.
första gången jg var där hade något spytt mellan alla toaletter, i alla handfat, på ena toan och i pissoaren.. men det fanns ju en toa som klarat sig!
"första gången jg var där hade något spytt mellan alla toaletter, i alla handfat, på ena toan och i pissoaren.. men det fanns ju en toa som klarat sig! " Lägg till grym musik bara så är det en bra sammanfattning av bob haha.
själv tycker jag rockbaren är underbart sunkigt. eller mer kaosartat.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Bärs och Beats låter som att det var ett toppenställe..!ModernDrunkard Vad är detta bob för inrättning?fimp Rockbaren har jag faktiskt blivit tipsad om från nån random klubbgåare jag stötte på för ett tag sen. Är det det jag letar efter tror du?
omen22 inte om ni inte gillar hårdrock & hårdrockare... men om ni gör det är det hur kul som helst. och hur äckliga toaletter som helst, vilket verkar vara det folk tipsar om här =)
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Göteborgs Finest: Lilla Rancho Old Corner Sorentos Röda Rummet Lilla Krogen Suggan (heter nått annat nuförtiden) Citykrogen
+ Bordet i Angered också!
bordet i angered:P old corner i gamlestan! reppin this shit!
Kan någon vänlig själ ge en bra förklaring av "Röda rummet"?
Toastare
2007-11-27 19:46
JimmyMorfin det har jag redan gjort ju... bärs och beats var en klubb på röda rummet. ModernDrunkard, självklart bra musik också... och jack vegas vinst så man kunde fylla på med mer ölpaket. klassiker att köra för sin sista tjuga..
röda rummet är klassisk pisställe, mkt x-team ungdomar där också av vad jag förstått. Sunkigaste ställena är däremot krogarna vid bussterminalen på frölunda torg.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
va? krogar vid frölunda torg? har jag missat nåt? inte för att jag ska ut på krogen men ändå.
Ates - Suggan = Västerhus men vadå krog på frölunda torg.. menar du pizzerian?
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Gyllene Suggan = Västerhus.. det hette så va? haha det finns ju en sunkig krog/restaurang vid frölunda torg vad jag vet, bevittnade när nån random gangsta jagade runt ett fyllesvin där för längesedan.. förmodligen inget hödjarställe haha tragiskt är att Flame har gått och blivit skit nu, tack vare att dom jävlarna försöker styra upp det och på fullt allvar tror att det kan bli ett fint nattklubbs-ställe
va?