Mögliga jordnötter farliga?
Hej, jag käkar chilinötter och fick just en i käften som smakade mögel nästa, tuggade ju på den så har säkert fått i mig något, är det farligt?? har hört att det är livsfarligt och blir skitnojig!!
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
jag har käkat 1 macka som jag sen insåg var mögligt, inget hände! Så ska inte vara farligt!
Redaktionen
2007-11-29 21:38
Jag trodde du satt och abstinensade över jordnötter och bara hade en förlorad näve under soffan..
namaste
Redaktionen
2007-11-29 21:38
..och du har nog inget att oroa dig över.
namaste
Hm okej, har redan käkat i förrgår och en del idag, allt smakar bra men just en smakade konstigt :S Ska man slänga resten?
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Så länge du inte konsumerar rent mögel i större mängder så äre lungt, du spottade väll ut?
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
om du vill, annars låt bli
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jo jag spottade ut, svalde inget
snälla säg nån att han bara skojar
och vem fan är du?
Skojar? nej
Så du har bara tuggat på mögliga jordnötter sen spottat ut dom och du tror att du kan dö?
och vem fan är du?
Jag har sett vad du har skvirit i en annan tråd så varför komma hit och störa? Jag har hört att mögel i jordnötter är väldigt farlig, men vet inte så jag frågade.. varför skulle man vara dum i huvet för att fråga? Du därimot är dum i huvet som ser ner på andra.
jag har hört att det lär vara jätte dödligt, prova att ringa giftcentralen
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Får man bara skriva i en tråd per dag eller?
Men lilla gubben ååhh .. stackarn .. vila i frid
och vem fan är du?
Nej absolut inte.. men bara för att du ser ner på andra så behöver du väl inte skriva så enbart för att du sitter online? kom med något vettigt istället. ...
Jag ser inte ner på dig, ta det lugnt och andas ut. Men inser du inte hur löjligt det låter, att du skulle dö bara för att du tuggat på jordnötter som du tror varit mögliga?
och vem fan är du?
Toastare
2007-11-29 22:28
säg att du skämtar.. har du aldrig varit med om att få en dålig nöt? den är inte möglig den är härsken.. och det är inget farligt.
Jag skyller allt på Emma!
Jag är lugn, ingen fara. Men ja jag blir nervös såklart, vet faktist inte om det är farligt så det är klart att man blir orolig och försöker införskaffa information? Det ska väl inte vara svårt att förstå att man vill det?
Känns som att jag har druckit Hater-rade för jag tycker bara att du blir mer och mer patetisk för varje inlägg.Det ska väl inte vara svårt att förstå att man vill det? Vill bara slita av mig håret när jag läser den meningen.
och vem fan är du?
haha håller nog med Remy nu när jag såg din ålder. inga fördommar men jag trodde du var en trettonårig flicka först..
För att jag inte visste eller för att jag blev orolig? javisst dra den slutsatsen att alla vet, men skitsamma vet redan
mögel e inte farligt. så länge de inte e i löjligt stora doser givetvis.
Jag matade min 6årigaa granne med nåt bär(enbär?) som kan döda hästar med ett bär han spottade ut det och han dog inte så jag tror inte du dör av en möglig jordnöt haha!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2007-11-29 23:34
afro_p enbär är inte giftigt för hästar... idegran är, har röda slemmiga bär.. eller de är slemmiga inuti. ot
Jag skyller allt på Emma!
aa såna var det
är dem farliga för människor då?
Om du har nötallergi eller om du på något vis skulle få den att fastna i halsen och kväva dig... annars, Näe!
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go
Producent
2007-11-30 09:01
mögel är inte farligt om man bara får i sig lite av dte. sedan är väl inte matmögel farligt ÖHT? jag har för mig att jag har ringt sjukvårdsupplysningen om det förr!!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
En gång på McDonalds käka jag en pommes som var helt grön. Stoppa den i käften fast jag såg den var grön. Var först efteråt som jag tänkte "vafan, den var ju grön" Inget hände med mig iaf.
Men gröna pommes beror väl oftast på att potatisen inte har varit helt mogen snarare än att dom är mögliga?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Gröna potatisar har inget med matmögel att göra och är värre att käka. Har för mig att de innehåller solanin som kan orsaka magont och illamående. Solaninet förstörs inte vid kokning men kanske i fritösen på MC
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go
Hm, man ska inte käka gröna potatisar vad jag vet men ja, vet inte hur farligt det kan va, Men tänkte inte på mat mögel för det blir man ju lite kass i magen utav men just nötter är en annan sak.
Farligt! har hört från andra källor att det är bland det mest cancerframkallande man kan äta
Nötter som smakar väldigt beskt är livsfarligt att käka...man kan dö om man inte får ut allt gift inom några timmar...
:::The Iranian Stallion:::
De med att äta mögel är lite olika från person till person. vissa kan få magont och en syndrom liknande magsjuka. men det är sälsynt. Förövrigt så andväns mögel i vissa vin sorter och mediciner som tex pencilin. Dont worry ;D
Nån galen tjej bankade på min dörr hela natten inatt så till slut fick jag släppa ut henne.
tassel X10 så istället för att ta självmord genom rökning så ska man käka gammla jordnötter?
visa mig en källa..
Nån galen tjej bankade på min dörr hela natten inatt så till slut fick jag släppa ut henne.
Olof_palme läs min länk.. om du vill ha fler källor så kan du få googla själv. orkar knappast sitta och övertyga nån 16 årig whoapunk... för övrigt äter man vanligtvis inte cigg.
Det var väl bara en dålig nöt, alltså inte ens möglig.. Uuh, hatar när man får en dålig cashew asså, blä!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
jo, möglet som växer på jordnötter heter aspergillum och är väldigt farligt.
ibland vill man bara slita sitt hår när man inser att vuxna(?) människor tror att det finns en sorts mögel. borde inte mögligt bröd vara grymt mot halsfluss annars tillexempel?
http://www.kommandot.se/wp/
som bperb säger är möglet på jordnötter farligare än de flesta andra sorters mögel. möglet producerar aflatoxin som är väldigt cancerframkallande. men att du fått i dig en dålig nöt borde inte vara någon fara.
Rehab is for quiters.
bperb Källa tack
och vem fan är du?
remy: källa på vad? att mögel på jordnötter är farligt? eller att det finns olika sorters mögel?
Rehab is for quiters.
clone Du citerade mitt "får mig att vilja dra mig i håret". När jag tidigare skrev att jag tyckte att han var löjlig som trodde att han skulle dö för att han tuggat på jordnötter som han trott var mögliga. Så jag undrar om du har en källa till att man kan dö utav att tugga på mögliga jordnötter? (om man inte är allergisk dvs)
och vem fan är du?
kan du citera från din källa vart det står att man kan dö? Ska jag hitta källa på att man är löjlig?
och vem fan är du?
is one of several species of mold known to produce aflatoxin which is a carcinogenic substance. ok? eller du kanske inte lärt dig läsa heller? var det svårt att klicka på länken? du kan ju hitta källa på att man är idiot om man är orolig för sin hälsa om man får i sig vissa typer av mögel.
ser fortfarande inte vart det står att man kan dö
och vem fan är du?
carcinogenic är samma sak som cancerogen. cancerframkallande. cancer = dödligt, ok? nu ser jag med spänning fram emot din källa
Jag tror inte att jordnötter orsakar cancer i högre grad än många andra livsmedel gör. Du får allt ge en källa för det påståendet också samt gärna länka till cancerfall där det bevisats att cancern berodde på att de ätit jordnötter.
och vem fan är du?
du har fått veta att jordnötter kan drabbas av en mögelsvamp som kan utsöndra ett cancerogent toxin. att sen be mig hitta enstaka fall är inte bara orimligt utan även misstänker jag omöjligt då rapporter på folks dödsorsaker är en av få saker som inte ligger en googling bort. vad du tror är för mig och alla andra totalt ointressant, kan du visa en trovärdig källa på ditt påstående skulle vi ju iofs kunna ha en intressant diskussion, men innan dess så är det väl snarare du som bör hitta några belägg för jag vet inte ens vad du hävdade förut förutom att trådskaparen var en idiot som undrade hurvida det var farligt med mögliga jordnötter. (svaret var ja)