I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka bor i Barcelona?

Övrigt - Blandat

2007-12-03 11:43

Vilka bor i Barcelona?

Tänkte bara höra hur många på whoa som bor i Barca.
Det bor ju onekligen en del svenska här...

Blablabla.. Blabla.

2007-12-03 17:16

Ja, men folk på whoa bor fortfarande hemma och funtar på att skaffa jobb på mikideez (tydligen får man ju ett gratis meal i timmen).

UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2007-12-03 20:22
Jag flyttade dit för några månader sen men jag hittade ingen lägenhet och söp upp pengarna så jag va tvungena att åka hem. Ska snart tillbaka.
En dygd är en väg mellan två ytterligheter som båda är laster.

2007-12-03 22:53

Sedan i augusti. Lar bli ett tag framover ocksa :)
Pluggade har forra aret, plugga o plugga. Blev val som sa manga andra mycket fest och kanske lite, lite plugg.. Men det var val vart det :) Jobbar har nere heltid, dock inte varldes basta jobb och lon. Men det funkar ratt bra anda. Framforallt att komma ifran sverige. Alla dessa forbud, harda lagar, mentalitet och respekt har sjunkit. Detta passar mig perfekt. Och jag rekommenderar att sticka ivag ett tag. Lev medans ni ar unga.

piiz and love  

-ò_ó-

2007-12-03 22:58
jag och en polare åker i slutet av februari, ska bli soft! har kollat en hel del själv på internet på olika lägenheter, men har ni några tips vad gäller boende? bör man åka ner först eller styra nåt redan här hemma?
 http://www.myspace.com/charlychanter

2007-12-03 23:04

Hur lange ska ni vara borta? For ska ni vara har mer an 3 veckor, sa kan jag tipsa om www.habitservei.com dar har dom lagenheter for uthyrning av "kortare" perioder.

piiz and love

-ò_ó-

2007-12-03 23:10
vi tänkte va där ungefär 4månder - forever, har ingen aning

2007-12-03 23:11
tack för tipset förresten, checkar nu;)
Toastare

2007-12-03 23:12
Vilka bor i Barcelona? Spanjorerna? Barcelonaborna?

eller är det en kuggfråga??
Jag skyller allt på Emma!

2007-12-03 23:14
haha okej :) hade jag varit som er hade jag kollat pa sidan och kanske ringt o kollat om lediga lagenheter i feb. snackar ingen av er spanska sa finns dar folk som snackar hyffsad engelska. sen kan ni leta vidare pa www.loquo.com. nar ni har kommit en bit pa vagen. Vad ska ni hitta pa for kuligheter har nere?

piiz and lvoe
-ò_ó-

2007-12-03 23:26
den sidan har jag checkat en del på, men det känns som man måste va där o åka o kolla då! ingen snackar bra spanska, kan väldigt grundläggande.P! vi vill inte stanna i skitsverige längre, behöver lite värme o mer avslappnat! vi har tänkt spela in mkt musik o softa! vi har pengar så vi klarar oss et bra tag framöver, o om vi inte har hittat jobb före cashen e slut så får vi helt enkelt åka hem:)
peace!

2007-12-03 23:38
Jag är här.. har varit här fram och till i över ett år och ska vara här ett bra tag framöver.

2007-12-04 13:44
Jag bodde i Barcelona i två år ungefär. Ganska trevligt ställe men jag kände att jag var tvungen att växa upp. Problemet med Barcelona är att de flesta bara stannar där under en kort period så det är ofta svårt att hitta vänner som man kan hänga med under en lång tid, de som stannar en kortare period är ofta bara där för att supa skallen av sig så ofta de kan.

Kommer att flytta tillbaka till Spanien nästa år igen när jag är klar med min utbildning, ska plugga lite till i Spanien har jag tänkt. Det här gången blir det ett lite mindre och lugnare ställe, Alicante.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Manager

2007-12-04 14:07
alicante e skitsoft, bra val.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-12-04 16:36
valencia är en hit med. gillade det mycket mer än bcn. 
www.discotheque.se

2007-12-04 16:41
barcelonier såklart?

2007-12-04 17:01
Jääää. Två personer som är whoa, like whoa....

FYI kan jag ju berätta att dom som bor här borde väl kallas för barcelonabor per automatik, sen kan man ju släppa den svenska ironin så fort man ska försöka vara smart...   Frågan är ju "Tänkte bara höra hur många på whoa som bor i Barca. "    Sen om det är infödda katalaner eller inflyttade svenskar så rör ju frågan bara dom som har whoa. Skulle kanske vara jobbigt att lista dom 4 miljoner + som bor här. Men ibland läser man ju inte längre än vad näsan räcker innan man ska kläcka ur sig något smart.

För er som faktiskt förstod dom få meningar som min fråga bestod av, så kan jag ju även tipsa om lägenheter, både korttids och långtidsboende, via www.barcelonagruppen.se       Dom pratar givetvis svenska, och om man gå in på deras hemsida kan man både spekulera och boka.

kan ju rekommendera er som är sugna på att flytta hit att fixa det mesta redan hemma i Sverige. Ganska skönt att ha boende och sånt fixat innan man kommer. Känner man redan någon härnere så brukar det ju kunna lösa sig ganska snabbt; alltid är det nån som känner nån....

Men vad säger ni.. Ska vi inte kroka upp på nån plaza eller Rambla och ha en sån där trevlig whoa-gathering (the barcelona chapter så att säga, för att slippa inlägg som "aaa, om du betalar biljett o blablabla")? Med omnejd någon helt annanstans än dom vanliga svenskbarerna, por favor ;)

luego!  
Blablabla.. Blabla.