I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dreadlocks fråga

Övrigt - Blandat

2007-12-04 16:16

Dreadlocks fråga

Tja!
Är jäkligt sugen på att hooka nåra fräscha dreads men jag har ett problem med mjäll så måste komma åt hårbottnet varje dag.(har hört att man inte kan duscha sitt hår på ett halvår)
Så finns det något sätt om hur man kan komma åt sin hår botten när man har dreads? Jag antar att man inte kan använda vanlig schampo heller.

"Cause Of Sins"

2007-12-04 16:19
äppelcidervinäger utspätt i vatten är godis för hårbotten
http://www.kommandot.se/wp/

2007-12-04 16:19
jag skulle gissa på att du blir av med mjället om du hookar dreads =)
((MAAD))

2007-12-04 20:28
Öh..nej.. Eller inte för mig iaf. Som jag fattar det så får man mer mjäll när man har locks.. Vet fler som fått det.

Till trådskaparen,
du behöver inte vänta ett halvår med att tvätta håret, själv så väntade jag ca 1 månad när mina var nya, gick bra. Sen tvättade jag det ungefär varannan vecka ett tag. Men nu blir det väldigt sällan, kan gå några månader mellan varje gång. Det beror på lite hur man orkar och så.. Så länge det inte luktar och kliar allt för mycket.

För mig så går det lättare att få utväxten att bli till lockar när det har fått gått ett tag sen man tvättade håret, brukar inte fungera när det är nytvättat.

Jag har börjat använda ett medel som finns på Apoteket mot mjällig/torr hårbotten, och det funkar fint. Man tar lite i hårbotten efter man tvättat håret och gnuggar in det. Slutar klia också.
One chapter a day

2007-12-04 21:11
tänk om istället... dreads e jävligt högstadie
 Ingen klass - Bara stil

2007-12-04 22:38
jag tvättade mitt hår en gång i veckan å jag hade dom i fyra år, så inga problem.

kolla in knottylocks.tk btw, allt du behöver veta om dreads, från folk utan vinstsyfte.
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2007-12-05 10:18

Nja, ett halvår är väll en grov överdrift. Jag tvättade mina dreads efter 1 månad efter att jag hade gjort dom. Tvättar dom med äppelcider vinäger blandat med vatten kanske 2 gånger i veckan nu. funkar prima.

2007-12-05 11:06
fy fan vad äckligt
-.-DMX-.-
Poet

2007-12-05 11:33
Klipp dig och skaffa dig ett jobb istället.
At the gates of Eternity...

2007-12-05 12:16
dreads e fina...synd att dem stinker bara...

Graffare

2007-12-05 12:30
Jävligt mogen kommentar av en moderator. Han frågar ju om sin nya frisyr, och hur vet du om han har ett jobb?

Till trådskaparen: Jag skulle inte göra dreads om jag hade mjäll.
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-12-05 16:12
"Jävligt mogen kommentar av en moderator"
ELLER HUR. pinsamt t.o.m.
Empress

2007-12-05 17:48
jag har en annan fråga.... ang. "rastaflätor" , det är väl bara att tvätta håret som vanligt med dom? pch hur långt hur måste man ha ungefär?
Get Random!
Poet

2007-12-05 23:46

Nej men snälla, råkade jag såra era känslor ? Muwääää, call an ambuläääänce! :P

Seriöst, det är Whoa, ta saker och ting gärna med en näve salt you gotta learn to relax to survive around here :P

At the gates of Eternity...

2007-12-06 06:59
Haha BC99 skön...
One chapter a day

2007-12-06 07:04
Inte tvätta håret på ett halvår??

Jag har dreadlocks, några där bak åt minstånne, jag tror inte jag skulle ha fått dom om inte jag tvättade håret..