I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Julstress?

Övrigt - Blandat

2007-12-12 15:44

Julstress?

känner ni er stressade inför julen? det är så mycket prat om julklappshysteri osv och jag ser den, det gör jag.. men jag kan
med handen på hjärtat säga att jag verkligen inte känner den..
tar det bara lugnt och njuter :) man ska inte stressa upp sig.
så? what say you? finns där nån true christmasspirit?

va

2007-12-12 15:46

Känner ingenting, nej.

Blir nog lite värre när du sitter ensamstående med 2 ungar som vill ha canada goose för att alla deras kompisar får/har/stjäl dem.

2007-12-12 16:26
ja, för att folk får dyra julklappar, konsumera överdrivet etc, julstress är väl något hyffsat nytt att beklaga sig över, eller?

2007-12-12 17:05
jul e skit! Jag har insett på senare år att julen är för barn. Enbart som barn kan du känna det riktiga julstämningen! jag har då inte fått nån stämning iaf : (
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2007-12-12 17:06
Åt upp mina klapp pengar idag

Poet

2007-12-12 17:15

Nej fan, man ska se till att handla klappar i god tid,
mat kanske dagen innan, julgran om man vill ha en
äkta dagarna innan och sen ska man laga lite mat
dagen innan julafton så är det ingen stress.
Systembolaget handlar man långt i förväg, så slipper
man trängas. Det är bara myt det här med stress,
man kan slippa den om man vill. Min mamma t.ex
envisas med att laga ALL mat 2 dagar innan, mitt i
natten, det ska vara allt och så hemmagjort som möjligt.
Det har jag ingen lust med, det tar fööööör lång tid.
What I said, yo!

2007-12-12 17:18

nä jag är inte minsta stressad. det är bara ett helvete att gå på stan och försöka handla såhär års.

Därför handlade jag alla klappar redan i september. Har bara brorsan kvar men det kommer jag köpa från mitt eget jobb, så det är ingen stress där heller.

tror däremot säkert att många, t.ex. ensamstående med anstängd inkomst och med flera barn har det jobbigt såhär års. När man behöver ta lån för att handla julklappar , då kan det fan inte vara roligt och definitivt ingen julefrid. som sagt.
Femme fatale

2007-12-12 17:20
Nej jag längtar snarare tills man får lämna Stockholm och skolan ett tag och åka hem och jul-mysa, klappar köper jag typ dagen innan :)
 DIF!

2007-12-12 17:20

en annan skitcreepy sak med julen. den var ju så himla magisk när man var barn, nu glädjer jag mig åt fin belysning hemma, men det som är ganska läskigt är att jag önskar mig INGENTING.

det är den absoluta höjden av materiell mättnad. det är väl både skönt men också ga nska läskigt att inte komma på en enda sak man vill äga i hela världen. Kanske ett par skridskor men som min bror sa:

-du är en ärkenörd och du kommer fetångra dig senare att du önskade dig skridskor. töntnötnötnöt
Femme fatale

2007-12-12 17:33
det är sant.. julen är inte julen på samma sätt längre... jag sörjer det faktiskt... men det är underbart att se barnen såhär års :)
va

2007-12-12 17:38

jag har ett jättetydligt minne från när jag var fem år. jag låg vaken till fem på morgonen och verkligen ÅTRÅDDE paketen jag skulle få. jag vred mig i ren extas och hjärtat bankande med tankarna på at fp riva upp alla glansiga omslagpapper..

minns att mamma upptäckte att jag spionera på granen 5 på morgonen så hon lura i mig att tomten heller magiskt sömn-pulver på barn för det är omöjligt för barn att orka hålla sig vaken. och dum som man är, tror man på mamma, och följer med henne till mitt rum igen. och somnar direkt.

undra vad för drog mamma tänkte på? haha
Femme fatale

2007-12-12 18:48
Nej du, men jag blir rätt grinig runt julafton. Trött på alla som springer omkring och tycker att det är något speciellt. Skönt att få vara ledig dock, även om man måste dras med allt gull.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Toastare

2007-12-12 19:17
Vi firar jag, min mamma, pappa och storebror. Det är väldigt lugnt och vi hjälps åt med inköp, matlagning, pyntning etc.
Julklappar köper jag med pengarna som kommer den 21.. ofta beställer jag från nätet så långt jag kan det.

ingen stress.

Eller enda stressen är att jag känner att jag måste julstäda typ här hemma innan jag åker ner till min familj. Hatar det..
Jag skyller allt på Emma!