Kunde inte pissa
Förberättelse: I lördags så softade jag med lite polare och gjorde ingen speciellt, sen drog jag hem på kvällen, skulle gå på toa, men kunde inte pissa. Men tänkte inte mer på det utan gick och la mig och sov. Vaknade runt 12, men somnade om igen o sov till fem. Då har jag skitont i magen, ska gå o lätta på trycket(är riktigt jävla pissnödig) men det kommer absolut INGENTING, får halvt panik o säger det till morsan som ringer till karolinska och frågar vad man ska göra. Dom ger massa tips men inget funkar, jag känner att jag måste åka in, men käkar först. I bilen på vägen dit (20 minuters resa typ) Så känns det verkligen som att jag ska dö, har så sjukt ont i magen o känns som att min kissblåsa ska spricka (pissa inte på 24 timmar o se hur ni mår sen) Får ont i njurarna o har riktig jävla ångest o säger till morsan hur jag vill ha min begravning o skit (överdriver ganska lätt) . Kommer in till ks o får ett rum, sen gör dom en kateter, detta går ut på att man för ner ett rör, som ser alldeles för tjockt ut, i urinröret. Detta var riktigt obehagligt. Sen tömmer dom blåsan på piss i en påse. När dom drog ut den så var det inte längre obehagligt, det gjorde riktigt äckligt ont. Men det ordnade sig, nu går dett att pissa igen. Någon som varit med om något liknande? Dom på Ks hade ingen förklaring till det. Blev lite långt. sorry. Peace
NicoelRico P14 : Jag vet inte, jag vill såklart doppa men jag vill ju typ kunna göra det ofta hajjt, så jag menar, förhållande o mycket doppa, feelin' me?
fan va intressant o läsa de skaru inte berätta hur du gör när du skiter också
sätt på vattenkranen, de brukar lätta på trycket
Twelve Tribes of Israel
Auch.. aldrig varit med om men vet om en polare som var med om röret nerkört.. obehaglig berättelse än en gång :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Oh damn va jobbigt :O
^ Smart sagt.
Moderator
2007-12-12 21:46
Låter som rena mardrömmen!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Fyfan för o stoppa in ngt i urinröret .. Vadå inte pissa på 24timmar, det kan man ju klara lätt :P
be the change
Jackvegas : Tro mig, det är svårare än man tror. Mycket svårare, plus att jag åt o drack ganska mkt under tiden för att försöka pissa. Prova o hit me with the result. :)
NicoelRico P14 : Jag vet inte, jag vill såklart doppa men jag vill ju typ kunna göra det ofta hajjt, så jag menar, förhållande o mycket doppa, feelin' me?
men nog bedövade de innan de satte katatern?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Jag känner samma ångest som den killen som typ fick sin ena pungkula att typ slå en knut på "trådarna" i pungen. Hans ena pungkula fick blodstopp och svullnade upp stor som en tennisboll och han fick ONT.. T.o:m. läkaren sa "stackars sate!" när han kom in! haha :D
^ Smart sagt.
jag fick någon sorts salva, det hjälpte en del, det var därför det bara var obehagligt när dom förde in den, Men bedövningen hade slutet verka när dom tog ut den xD.
Poker_Face: jag fick något liknande en gång...fyfan vad ont att gå asså hahaha.
core P18 Jag fattar absolut ingenting så bäst att du tar o ritar en bild
^ Smart sagt.
fan vilka sugigt oroväckande "läkare"... hatar!!! sånt där måste ju ske av en anledning... kunde de inte varit typ njursten eller nåt... men det måste dom ju ha märkt isåfall :S aja...
va
Haha fyfan va bra, huvudet mot väggen och allt :D Ska fan börja pissa så varje gång det är dags :)
^ Smart sagt.
core P18 HAHA din bild var 100% humor :)
måste gå och testa att pissa så nu!
pz
Sleep is the cousin of death
"detta går ut på att man för ner ett rör, som ser alldeles för tjockt ut, i urinröret. Detta var riktigt obehagligt." Obehagligt? Det gör för fan riktigt jävla ont ju... Om det är samma grej vi tänker på...fast jag var helt borta när dom tryckte in den, men sen när dom drog ut skiten, fy fan jag trodde jag skulle dö (även fast det gick jävligt snabbt.)
bara ja som får en obehaglig känsla av att först behöva dra fram snabeln och sen få ett jävla rör intryckt i den? bara tanken får mig att må illa förfan :P
Sleep is the cousin of death
du hade möjligtvist inte käkat tiparol innan?
Kung i undre världen
har upplevt samma känsla sjukt jobbigt... frustrerande som fan... :/ trodde det var njursten men insåg att det skulle nog gå att pissa då men det skulle göra ont.... iaf löste det sig efter ett flertal timmar.... sjukt hur kroppar fungerar ibland...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
fyfan vilket knas, kateter är inget jag rekomenderar! helvete vilken smärta!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Redaktionen
2007-12-13 13:59
instämmer med squirtle alltså..
namaste
Mmm, även med en så bedövningsgel gör det ont som fan att dra ut en kateter. SMÄRTAA
- Sarcasm is the lowest form of wit! - Aha, but its still a form of wit. - Darn, you got me there.
vafan, var en man och ta smärtan. Eller så är du en man och säger till dom på sjukan att du vill ha en panna fentanyl innan dom håller på med röret.
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.
Fy fan för pipeline i urinröret!!!!!!!
svar på lite frågor : Core : Gör alltid sådär, har snetag, det är riktigt bekvämt att luta sig, funkade dock inte. den som frågade om tiparol: Nope, det hade jag inte. om smärtan : Det var mkt värre att dra ut den. MYCKET värre. höll på att spy, tro mig!
hahah fyfan va jobbigt
Västkust Rockerz
När jag hade praktik på akutmottagningen fick jag vara med när en gubbe fick en kateter i penis. Det såg jäkligt obehagligt ut. Först spolade de med saltlösning, sedan körde de xylocaine-gel för att bedöva (2 sprutor), sedan förde de ner röret. Det har grundat min kateterrädsla, och när jag opererades senast tänkte jag hela tiden innan: "snart kommer jag ha en jävla slang i mitt urinrör". Men som tur var slapp jag det. Bajspåse är ju nästa steg btw. Vad fick du testa för att kunna kissa? Bukmassage? Göra knipövningar? Det låter ju rätt konstigt det där, fick du remiss till urolog förresten? Det skulle ju kunna vara någonting...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hahaha, jag blev tvungen att gå och kissa bara för att jag blev så nojig av den här tråden. Fyfan alltså!
NilsL: Vi provade allt möjligt, men ingenting fungerade, tillslut så beslutade dom när dom såg att jag hade riktigt jävla ont att göra en kateter ganska så omgående. Jag ska dit imorgon och kolla hur allt fungerar och lämna pissprov och sådär.
snyga vingar på gubben! ska gå o pissa nu.....
Bara jag som var tvungen att gå och pissa för att kolla nu?:|
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
oj, bra att uppdatera sidan innan man skriver..
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
sjukt bra tråd för övrigt :P
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
fan jag kommer inte våga pissa idag.
bara jag som fick mindervärdeskomplex av teckningen?
Skivsamlare
2007-12-14 11:44
När jag blivit opererad under narkos kunde jag inte pissa på jättelänge. Efteråt fick jag Tiparol Retard (hehe, retard!), it all makes sense now.
Orka inte läsa igenomhela tråden.. men hände i House precis samma sak.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Erkänn att du fick urinvägsinfektion efter det där?
Nej, det fick jag inte., dagen efter kunde jag kissa ordentligt, och det funkar bra nu fortf. :)
CLIF: Ok, skönt! Annars är det lätt att få urinvägsinfektion av kateter och med tanke på hur länge du höll dig ifrån att kissa så är det sjukt att inga bakterier satte igång att produceras =/. Du har inte tänkt på om du haft någon njursten som kan ha varit i vägen och gjort att du inte kunnat få ut något?
krossad_anka F18 :
Nej det var inte njursten, det kom dom fram till, vart ditkallad idag, dom hittade inget fel. Så jag vettefan vad som hände efentligen :S
guh va hämskt, tur att allting löste sig!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !