Klockor klockor klockor

Övrigt - Blandat

Klockor klockor klockor

Nu är det så att min gamla klocka har pajat och jag känner mig otroligt naken och handikappad utan min klocka.

Således önskar jag lite tips på klockor ni diggar och helst sådana som är lätta att få tag på.

Kan väl tillägga att jag gillar dykarklockor, oftast silver då guld enligt mig kan se extremt larvigt ut, dock öppen för förslag. Helst normalstorlek dvs inga bildäcksarmband och inga trådsmala typer.

p.s studentbudget gäller, så upp till 2000 är att föredra :)

tack på förhud!

vill ni låna tråden så go ahead och kör ut en sökning ni också

AIK
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
jag införskaffade mig en sån här ganska nyligen när jag var i london och jobbade.

Casio

Sjukt nöjd med den själv iallafall.
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.
Diesel har schyssta klockor!
jagvillocksåhaenblog.com
Crocks&Castles har nyligen kommit med en jävligt cool klocka! kolla www.caliroots.com (kan tyvärr inte länka nu)
jag gillar faktiskt tritonis klockar. billiga (runt 900) och snygga med plast plast plast!

personligen köper jag hellre en sån än att köpa nån halvdan klocka som ska se dyrare ut.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

Dom var ju snygga! Jag tycker personligen att ska man satsa på en klocka i silver eller guld ska man slå till och köpa en dyr göra det påriktigt, annars i stil med vad Lia sa är ju bra

aah grymt med snabba svar..

oj casion var rätt fet, men jag söker en med klassisk urtavla

ska spana in diesel :)

aah tittade upp crooks igår faktiskt.. den svarta är rätt stilig

tritoni var stiligare än väntat men jag är lite kluven till plast..
ska spana i affärer om dem finns att prova:)

keep em coming
AIK
Skivsamlare

2007-12-13 11:56
UOs Casio-klocka är riktigt nice, gått och kollat på den ett tag och det blir väl ett köp efter jul. Finns även i silver och ligger runt 500-lappen i pris.

Annars vråldiggar jag Schmacks Presto-modeller. Blir väl en sådan också om cashen räcker :)
Yes! In Concert — For the love of music
vattnas i munnen av att google klockor.. eventuellt kan väl folk lägga upp sina egna klockor och kommentera lite :)

gäller att välja rätt och sen stand by it
AIK
jag har den här och är sjukt nöjd

om du kan tänka dig att betala lite till så bör du kolla in Certina. Grymt prisvärda och riktigt bra kvalite.

det är snart jul vilket förhoppningsvis innebär utökad kassa :)
AIK
dom tritoniklockorna är rätt feta, synd bara att det är en så solklar bajt av rolex submariner modellerna... men om jag skulle välja på nån i tråden skulle det nog ändå bli en sån.
Moderator

2007-12-13 17:31
Seiko diver, enkel klassik. finns i svart också. lite över 2k.
uret.se
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Headz_Up P21
jag var galet kluven till plast förrut men nu r det ju BARA plast så då blir det typ.. bra. istället =) jag ska önska mig en tritoni i julklapp i väntan på den dag jag har råd med en omega haha.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
sant kan önska mig en sådan i väntan på en seamaster
AIK
hookade mig en omega seamaster i sommaras, jävligt fin och grym, en liten detalj i urtavlan gick dock sönder men har fått tillbaka den från reparationen och det gick på garantin så nu e den som ny:D
Omega Seamaster Pro
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.
Här är min iaf. Den ser helt okej ut, kostade ca 300-400 kr. Visar tid och datum vilket räcker för mig.
Would I shit you? You're my favourite turd.
Här är min http://www.lindahlsurmakeri.se/?prod=852. Fick den i studentpresent.
Beställde en vit Shmack klocka från karmaloop.
Fick ett sånt där "måste ha begär" när jag såg den så var tvungen att lägga en beställning.

http://www.karmaloop.com/products.asp?ProductID=20223&VendorCode=SHM
Jag köpte mig den där jaques lemans liverpool.
Finns på alla stjärnurmakarna. Där finns fler modeller å färger.
Riktigt sjyssta klockor för ett bra pris runt 2000:-

http://www.stjarnurmakarna.se/Julen2007JL.aspx
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
wosh! den där var het även om läderarmband känns för avslappnat ska in och testa den
AIK
har en jaques lemans jag med..tycker den är grym för några laxar sådär
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
http://www.aggressivemall.com/v/vspfiles/photos/ECKO-WATCH-e17507g1-2.jpg
min älskade klocka som jag fick när jag fyllde 19 förra året om en dag
?
El_Weon P20

jävligt fin! vad kostade den samt finns den i sverige?
mm mumma
AIK
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet
adidas är mäket ialf kan ta reda på modell imorn
inte målaren tillståndet
det har du rätt i Rhetoric
inte målaren tillståndet
Den 3:e sista och den sista

Den sista klockan har visaren pajjat.
Den 3:e sista har en blå bakgrund och ingen datum visare :(

Ecko klockan va sjukt nice!
Jag ommöblerar dig som knog-itivt beteende, Freud har blivit tapetserare"
Jag har en Seiko, fick ge lite över tusenlappen för den och jag är nöjd hittils. Gick dock sönder för ett tag sen, men det är för jag jobbar vid ett stort magnetfält, haha. Mindre smart av mig. Dom lagade det gratis i alla fall, så det spelade ju inte så stor roll.

Här är min älskade klocka

Klockor är sjukt kul att köpa btw, finns så mycket att välja på.
MR-J P19
köpt på klockmaster i Gävle 2800 kosta den tror inte de finns kvar
?
okej att många får sina klockor i present. men fan har ni ingen smak
Bootlegger, visa vad det "rätta" är då? du som verkar kunna allt om allas smak osv.
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

Fick hem Crooks & Castle klockan i måndags, riktigt nöjd med den faktiskt.
Mina handleder är ganska smala, vilket passar själva uret då det är ganska "litet". Rämmen är dock riktigt tjock, tung och bastant. Diggar den som fan.

Annars gör CK relativt billiga och stabila klocker. Rekomenderas

Keep crushin'!
Stizze

Den är så jäla nice!!
köpte som sagt en shmack , som även den är vit.

Raze P22

alla har väll sin egna smak.
men man tycker ju att folk borde ha some ett inbyggt estetisk sinne..även fast det är svagt.

ecko klockan där uppe tyckte jag va riktigt keff. anataratt folk som skulle kunna tänka sig köpa den skulle även kunna köpa ett par ecko skor o tänka, "ballin'!!"

För att nämna C&C o Shmack klockorna..snacka om att köpa reklam, ni kunde fått mycket fetare klocka för dom pengarna. bättre fungerande klocka för den delen också..skulle aldroig köpa en sån klocka då jag köper deras t-shirts o i vissa fall tröjor..

jag är lite full, ursäkt om någon tog illa upp

min lilla älskling, dock med beigt skinnband och svart tavla: http://www.scand-office.se/pics/race1.jpg
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120
chronolinken

nu gick det nog...
Älskar klockor och samlar lite...

Favoriterna jag använder just nu är en Tritoni som jag köpte i Augusti förra året (ja, jag är sjukt före min tid ;) ), Sony Ericsson MBW-100 och MBW-150 Executive samt en Seiko Daytona Chronograph.
En dag, när jag känner att jag har runt 18-20 000 över till något ...då blir det en Omega Seamaster Chronograph.
...och om man sedan blir mångmiljonär eller något, då kan man ju alltid kosta på sig en Patek Philippe. Drömma kan man.

daviden.
en seamaster är rätt pråligt och lite mycket "handels" present. bättre kan du.
UnderOrganet

Alltid varit svag för den modellen, vet inte varför.
Har du några andra förslag?
F ö är ju Omega kvalitet och fina urverk.

Skulle aldrig i mitt liv ens överväga att sätta på mig en Rolex t.ex., Rolex är tacky och helt smaklöst enligt mig. Inge vidare urverk heller.
i sådana fall skulle jag rekomendera en som min bror har, omega seamaster planet ocean, men utan chronografen, ändå inget man annvänder.
Bulgari har ett par riktigt sköna modeller, likså IWC.
annars blir mitt nästa köp efter chronolinken en Panerai Luminor Marina, riktig "tål allt"-klocka.
Länka gärna bilder, UnderOrganet.
Omegan vet jag hur den ser ut - men de andra.
ja får 30% på alla tritoni klockor !! hahah½!!!!!!!!!!
69 - Try it you'll like it
Snäll_häst

De kostar ju inte så överdrivet mycket från början, men säg till om du får 30% på Omega istället ;)
Jag har en Breitling for bentley motors som jag älskar över allt. underbar klocka!

kan fixa bild om de är av intresse.
Niceness!
Asexuell_hundvalp, låter jävligt brackigt att köpa en reklam-modell av breitling, vilket det faktiskt är. skulle kört på en Heritage Superocean.
bara att söka, IWC modell Aquatimer
Omega Seamaster Planet Ocean
Bulgari är jag inte säker på modellbeteckningen, men ska fråga pappa som har en
Japp, fortsätt du rocka din hubba bubba klocka som kostade 10kr. Sen att inte köpa en klocka p.g.a. reklam, men att köpa en T-shirt är bland det mest dubbelmoraliska jag hört :)
Keep crushin'!