Ta automatväxelkörkort?
Hur är det med att ta automatkörkort? blir det mycket dyrare och ta det och kan du ta automatväxel i varje län? hört att man bar kan ta det i vissa delar av sverige. Och så undrar jag om någon av er har automatväxel och kör en sådan bil och hur upplever ni det?
att ha vatten i örat gör en bra i magen..
har du bara en arm?
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
Min körskolelärare sa att det inte fanns.
Shut that mes!
mobbat!!
shimmy shimmy yo
Haha, såg framför mig hur alla svar skulle bli när jag läste tråden.
Vi är överallt!
"Min körskolelärare sa att det inte fanns." Han har fel."mobbat!!" "har du bara en arm?" Säger du så till hela USA också? Där tar alla "licens" som det heter och sen är det upp till dig själv att lära dig "drive with a stick".
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
a om de inte kan växla så säger jag så till hela USA också! hur svårt e de o lära sej växla
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
Vad är poängen att lära sig köra automat? isf FÅR du itne köra manuel.. grabben öva några gånger till så sitter dragläget snart.. det kan vara svårt i början, men själva växlingen är inte det som folk brukar ha problem med i slutändan.. (altså inte spec. många kuggar p.g.a. växlignsrelaterade problem9
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Du kan ta det i Helsingborg på Stattena körskola. En kompis kompis tog det så, då han sågade bort sin arm när han var 17. Kosta samma som vanligt
HELSINGBORGS IF!
whoot!? sågade bort sin arm? hur fan går det till?!?!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
WHY. Växla sker ju per automatik då man kan det... fattar inte varför man ska begränsa sig till något som atomatväxellåda. Suck.
High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with
Automatlåda är för farmor / mormor. Fast jag var ganska glad för det när jag körde bil i jobbet.. varje dag en hel sommar, då var det skönt att slippa växla. ... Hur som helst så ska du absolut inte bara ta automatkort om du inte måste pga handikapp eller dyligt.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
om du ska köra jänkare hela livet så kan du nog ta automatkörkort
Heretic ,Thou Art Cast Down!
det är sjukt skönt att köra automat! men ta ett vanligt B körkort så du kan köpa båda?
mjao!
Pinsamt att inte kräva bil med automatlåda på jobbet sen ju.. manuell är bara svårt i början, du vänjer dig!
Men lika glad är jag för det!
Manuellt is the shit! Men still... om du av nån anledning inte vill köra manuellt (inte att du inte kan växla. sånt lär man sig) så kan du ju alltid ringa runt och kolla. Jag testkörde nyligen en stadsbuss som är automatväxlad. Jävlar vad konstigt det kändes!
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jag älskar att köra automatväxlad bil, men är ändå sjukt glad att jag kämpade mig igenom och tog vanligt. jag hade ruskiga problem med dragläget, men nu sitter det perfekt.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
som någon annan redan har sagt Ta vanligt körkort så kan du köra båda manuell och automat?
Jaha ?
lame med automat. nej men ärligt talat så är det ju lite begränsande att bara kunna köra automat.
Femme fatale
dekay. tänk om det kommer situationer när du måste köra någon annans bil, vilket lär förekomma, så känns det ju lite lame att int behärska manuell.. bara grejen att kunna hantera bilar, både med automat och växel. varför inte kunna båda bara
Femme fatale
vad jag fatta det som så kan man ta det överralt, då det är vägverket du gör det hos så det borde inte spela nån roll vart man gör det, har en atomat själv och jag tycker det är skönt att köra det, bara ligga och glida, men det är skönt att köra manuel också..
saaaru..
Dekay o ändå har jag inga problem me o växla manuellt
Dekay "då de har skitbilar" skitbil? trivs rätt bra med min bil.
Peugeot 306 s16 2.0 L - 180 hk
okej, inget att skryta om men jag skulle inte vilja kalla det för skitbil :) Du menar på fullaste allvar att du rekomenderar att ta automatkörkort?...
Jaha ?
jag tänker så här, att om man verkligen inte kan växla pga en arm eller liknande, så är automat bra, men helvete vad begränsad man blir i jobb osv. Blir kanske vanligare och vanligare med aut. med jag har det då inte och då kör jag många timmar / dag. Lite kämpigt att inte få jobb pga aut. körkort.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
olik Man kan även se på saken sådan som att man har redan ett fast jobb och har/ska köpa en automatväxlad bil. Finns en del svenska ungdomar som får jobb i familjeföretaget och kommer nog aldrig behöva skriva i en arbetsansökan.
Dessutom är det ju så att från och med i år (2007) så började man även kolla på uppkörningen hur pass miljömedvetet/ekonomiskt man kör - det vill säga, håller man kopplingen ner för länge så kan man bli kuggad och sådana saker. Kan vara ett bra alternativ om man inte vill punga ut 20 tusen i körkortslektioner och göra uppkörningen 20 gånger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dekay, jaja ok. orkar inte argumentera, jag har sagt mitt... ta vanligt (för manuell) så kan man köra både och.
Jaha ?
Dekay ja men om du nu växlar bättre än mej så är de ju inte så konstigt isf. palla diskutera
Undra vad som hände med trådskaparen?
Jag har ingen personlighet
Varför köpa biffen när du kan få hela kon?
At the gates of Eternity...