BountyBoo: Jag råkade ut för en omgång spö lite random på stan. Vi upprättar en skadeanmälan och så långt är allting kosher. Min tandläkare ber mig fixa fram ett skadeintyg från försäkringsbolaget så han kan fylla i de skador han kan konstatera. Jag ringer min handläggare och hon meddelar att ett sådant dokument inte lämnas ut FÖRRÄN POLISUTREDNINGEN ÄR FÄRDIG, jag påpekar att det kan ta gott över ett år medan jag är i behov av akut tandvård. Hon säger att det är så det funkar och frågar om jag inte har andra försäkringar att vända mig till. I ren desperation ringde farsan Folksam, där jag har en Olycksfallsförsäkring, och förklarade läget. De skickade blanketten direkt och tog på sig tandvårdskostnaderna fram tills polisutredningen är klar för att därefter kräva TH på stålar. Efter det att jag skickade in mitt skadeståndsanspråk och medföljande förundersökning (den las ner i brist på gärningsmän) och tillstånd att begära ut sjukjournaler har jag bara hört från dem en gång, då de skickade ett standardbrev som egentligen sa "Ok, vi har fått din anmälan, nu ska vi göra allt för att undersöka om det verkligen har hänt. Vi kommer begära ut papper från polis och sjukvård. Det här blir inte lätt".