I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saker som får dig att känna dig..

Övrigt - Blandat

   

2007-12-21 10:41

Saker som får dig att känna dig..

.. cool?

Ganska ofta (när man t.ex är nere på stan) märker man att folk gör saker vars enda syfte är att folk ska tycka att de är coola, eller för att de själva ska få känna sig tuffa. Det kan vara allt från att göra en burnout med bilen eller snorungar som röker (allt som oftast röker ju 13-14 åringar enbart för att framstå som tuffa) eller folk som bråkar osv.

Man skakar ju oftast på huvudet eller lägger ned lite extra energi på att totalt strunta i dem, men det gäller ju ALLA andra ;) Tänkte att vi skulle erkänna våra egna saker som INTE är coola, men vi ändå gör och att de sakerna kanske tyvärr får dig att känna dig just för stunden lite coooooool.

För att föregå med gott exempel som trådskapare så tänkte jag bjuda på några rätt pinsamma småsaker som kan få mig att känna mig lite töff.

¦ När man river av en bra låt på Guitar Hero, sätter ett svårt solo hemma i vardagsrummet (även om jag är helt ensam i lägenheten) så kan det ändå få mig att känna mig lite cool.

¦ Ha en tandpetare i munnen, nästan jämförbart med att tugga tuggumi egentligen, men ibland kan jag sitta, gå göra vad fan som helst och den där jävla tandpetaren kan ändå få mig att känna mig lite cool.

¦ Gå på stan med sin iPod på hög volym och så kickar det igång en riktigt bra låt (allt som oftast Guns N' Roses) och då kan man få ett helt annat gung i gången och man känner sig för stunden lite coolare än alla människor man struttar förbi eller möter.


Det var lite småsaker, erkänn nu.. Vad får dig att känna dig cool?

"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja