I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Student noja.

Övrigt - Blandat

2007-12-26 22:49

Student noja.

Jag tar studenten 2008, och jag börjar redan bli väldigt nojig.
Jag är ingen klänningstjej, klackskor är inte heller min grej. Jag är mer för sneakers och hoodtröjor liksom.
Vad fa-an ska jag ha för kläder på studenten?!
Känner inte för att ha kavaj heller..
Någon som har något tips? ;s
Någon schyst klänning som är lite street sådär? eller något annat?
Alla förslag är välkomna.

- same shit, different color
Moderator

2007-12-26 22:55
varför inte bara köra på något klassiskt dem dagarna? det handlar ju om 2-3 dagar, med bal och sånt. gimmics som i att komma i sneakers faller fan aldrig bra in.

hade jag varit tjej hade jag satsat på något 40tals inspirerat. funktionellt, snyggt och elegant.
http://img108.imageshack.us/img108/7370/39120176xf8.jpg

ingrid bergman typ.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-12-26 23:05

Ja, en klänning måste det bli. Vet bara inte var jag ska få tag på en, är inte så hemma på sånt. :p

Sen hittade jag en sida med riktigt sköna klackskor. Priset var dock aningen högt.. kolla:
http://www.ndeur.com/
är det värt, vad tycker ni?

2007-12-27 14:02
Dom var fresh!

Säger dock som Legoland, kör på nåt enkelt men ändå elegant. Annars tycker jag bara att det är skitsnack om att man ska vara "finklädd" och så, finklädd kan man la vara på flera sätt..
va?

2007-12-27 14:39
Förlåt, men dom där skorna var riktigt tacky.. Själv tänkte jag mig någon enkel klänning i stil med den ovan på studenden och kanske ett par blå heels? Man tar ju bara studenten en gång, och du kommer vara för full för att känna dig obekväm i kläderna, haha :)

På balen ska jag se ut så här, på pricken.
Vad tror ni om det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2007-12-27 20:22
fräsigt! doit säger jag! :D

Jag tkr det är skittråkigt att bara få ha kostymshieat, fan tjtjerna får ju välja bland 100000 olika klänningar, själv får jag bara välja en färg på min outfit :( därför köpte jag en guldtopp t mig studentmössa att glänsa med litte! xD haha d gött.

till topic så tkr även jag att du ska köra på ngt stilrent "fint". Du kommer bara ha det i några dagar, och jag kan lova dig att du kommer vara fin i det >:E Har inte sett ngn som varit "ful" när jag varit och kollat på mina syskons bal osv. möjligen dom sunkiga hiphopkillarna som kommer i fubutröja under kavajen och schleten nofear-keps på sne. haha.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-12-27 20:39
En kväll med Breakfast at Tiffany's och du vill aldrig dra på dig baggyjeans igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-27 21:35
Tjejer i klänningar är underbart, jag älskar sommarn :)
Beror ju också på om du ska åka flak eller inte, då gäller det att inte smutsa ner sina nyinköpta kläder. När jag tog studenten så var det en kompis till mig som hade balettklänning och ett par highcut adidas, skitsött :)

2007-12-29 02:12

Vill börja med att skriva att det är bra att du tänker på det redan nu. Jag hade det så stressigt med alla sista skolsaker mot slutet att jag köpte EFTER studentfotot (som togs ett par dagar innan själva utspringet). På studentfotot satt jag med svarta jeans, converse och kavaj. Det ångrar jag djupt...Tack och lov så blev det en lyckad bild iaf på mig :)

Jag är ingen klänning och klacktjej egentligen jag heller. Men på studenten så tyckte iaf jag att det var värt ett undantag att bära klänning. Jag körde på den här. Innan den köpte jag en klänning från Tiger, men den såg inte smickrande ut på mulliga mig (resultat av stressätande efter att ha pluggat som ett djur hela våren)..Samma sak med en från Filippa K som jag lade undan men aldrig hämtade ut. Så om du väljer att ha klänning, köp för guds skull något som passar din kroppsform och ingen som ser snygg ut på provdockan! Var man nu i vår kan komma att hitta "street"-klänningar vet jag inte dock då jag själv inte letat efter den typ av klänning när jag var på jakt...

Gällande skor: tänk inte så mycket på att ha snygga och höga, tänk snarare snygga och bekväma. Tänk på att du ska gå i dem i flera timmar möjligen.. Och att beställa via internet är inte jättesmart gällande höga skor, de måste sitta perfekt annars blir det en pina. Se till att att du provar dina skor på eftermiddagen dessutom...Annars finns det risk för att dina skor är för små. Och sen...när/om du är på flak: byt skor till platta/sneakers! Det är annars som att mörda sina fötter i onödan.

Gå annars i det du känner är mest bekvämt, om du inte vill gå i klänning och klackskor. Det skulle nog va rätt coolt om du inte gjorde det, men var beredd på att sticka ut då! :)

Delam tange barat

2007-12-29 17:44
Tack för alla ord! :)
Jag känner mig faktiskt pepp på att skaffa en sån 40-tals klänning och ett par schysta och bekväma klackskor.
Att folk ska komma ihåg mig som hon som trotsade dresscoden är dock väldigt frestande. Fast jag är inte den som har så stort behov av att få uppmärksamhet, dessutom vill jag bjuda till lite grann.

http://www.revolveclothing.com/ är en sida som har mycket snygga klänningar. Men eftersom jag inte alls har någon koll på storlekar, så kommer jag nog inte beställa därifrån.
Tack igen för orden. :)
pz