I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

priser på irland.

Övrigt - Blandat

2007-12-29 13:59

priser på irland.

drar till irland över st patricks day helgen med en polare nu i mars, men vi är osäkra på hur mkt fickpengar vi ska ha med oss.. någon som vet ungefär vad saker och ting kostar där? mat, dryck, etc.

..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2007-12-29 20:27
Jag var där 2004. Maten kostar ungefär som här och ölen var lite billigare. Sista dagarna när vi var där hitta vi en pub som sålde 3 liters öl för 3 euro. Då kosta ciggen 7.2 euro och antar att ciggen gått upp en del sedan dess.

Ha alltid med nån sorts av leg, även om 16 eller 30. Jag var där med 3 som var under 18 och fast det är 18 överallt så kommer man in om man är under det, bara man har legget med. Blev inte nekade en enda gån under 3 veckor.

Om du går runt på gatorna på morgnarna så ser du massa folk som ligger och sover lite här och där. De är inte uteliggare, utan bara vanliga svennsons som supit sig fulla och somnat.

2007-12-29 21:54
ciggen blir inga problem för ingen av oss röker, men det med ölen låter bra.
ska tänka på det med legget, jag är själv 20 och min polare är 24 så det bör inte vara några problem med något sånt..

tack för upplysningarna :)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2007-12-29 22:58
Jag var i Dublin v45-46, där kostade allting ungefär som i Sverige.
Vi köpte 12 flaskor heineken för 200kr i en butik som utgav sig för att vara Dublins billigaste.
- same shit, different color

2007-12-30 12:11
Doktor_Humor P61

Det roliga var att en dansk som bodde på vårt hostel som var 27, men såg ännu äldre ut än det, inte fick komma in för han hade glömt legget, medans mina 3 kompisar kom in som var 17, bara för de hade leg.

En liten rolig sak är att man får parkera var man vill, bara man sätter på varningsblinkersen. En snubbe satte på dem när det var rödljus och han stod längst fram för han skulle springa in och handla mjölk. Inga bilar börja tuta när det väl slog om, utan körde lugnt förbi bara.

2007-12-30 12:22
mellanöl

okej okej, i'll keep that in mind :)

haha ofan, hade man gjort det hemma hade väl polisen hämtat en.. :P
Groupie

2008-03-02 17:03
Doktor_Humor P20

Precis som mellanölen skriver är priserna ganska lika de i Sverige, dyrare att käka på restaurang (runt 200 för en varmrätt) och donken kostar runt 70-80 spänn för en bigmac å co.
Fulöl runt 4% i butik kostar en tia men de smakar krabb-bajs, en guinness kostar runt en tjuga.

Vi ska ha fest nån av dagarna vid helgen dära, kom å sup med oss! :)
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.