I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Allergi Mot Alkohol ?

Övrigt - Blandat

2008-01-01 23:16

Allergi Mot Alkohol ?

har på sistone märkt att jag blivit knall röd i ansiktet när jag dricker alkohol för det mesta är det öl , även andra har observerat det när jag väl varit ute och det ser fan inte så jätte trevligt ut , och kan vara att det har nåt med allergi och göra och duschar oftast i väldigt varmt vatten om det inte har nåt med det och göra ,

nån som har detsamma ?

tack och hej

Toastare

2008-01-01 23:19
ja, typ alla jag känner som är asiater... de brukar dricka ett halvt glas vin nån gång innan vi börjar förfesta så lägger sig det röda.
Jag skyller allt på Emma!

2008-01-01 23:19
alkohol höjer kroppstemperaturen.

flammig hy är mkt vanligt.
vissa är mer känsliga bara. du är inte allergisk. keep drinkin.......
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-01 23:22
Jag hade en polare som hade någon exotisk sjukdom som kallades för Antabus, han brukade bli lite röd när han drack.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-01 23:26
AEAP

aa kan ju vara det också : )

amfetaminpsykos

antabus är väl mot alkoholmissburk om jag inte har fel , ?

2008-01-01 23:27
min farsa kan inte dricka mkt sprit, han är spritallergiker, kommer inte ihåg vad som hände, men dom trodde han va alkis typ, blev väl risig i kroppen osv.
Toastare

2008-01-01 23:30
Affe, mitt ex med... plus att han sa att alkoholen hade en besk smak..mycket märklig allergi det där antabus

2008-01-01 23:32
tror att jag också kan vara allergisk, blir alltid lite "flummig" när jag krökar, efter det börjar jag få svårt att prata, blir kåt och till slut somnar jag.
någon annan soim varit med om detta?
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120

2008-01-01 23:34
UnderOrganet P22

Jag har samma symptom, men jag dricker inte :/
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader

2008-01-01 23:58
för mig är det tvärtom. jag blir värsta superman när jag dricker. snygg också!

2008-01-02 00:01
En klassiker bland asiater som sagt, önskar att jag är mer påläst om vad det har för effekter och mer exakt vad det beror på. men det är en defekt gen som ser till att ett steg i processen som bryter ner alkohol (mer exakt en process som skapar ett ämne som hjälper till att bryta ner alkohol i just det steget gissar jag på) inte fungerar som det ska.
Ett första vanligt symptom är att man blir röd om kinderna, ska försöka hitta information.
Just like a penguin in bondage boy

2008-01-02 00:07
http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_flush_reaction

Bara att läsa :)
Just like a penguin in bondage boy

2008-01-02 00:07
BountyBoo

Det måste finnas någon slags behandling mot det, kanske någon sorts medicin. Klurigt det där, tur att man inte är drabbad!
Toastare

2008-01-02 00:25
affe, man tycker ju det va... och jag håller med. SKÖNT att inte vara drabbad!

2008-01-02 00:31
Blodflödet ökar genom att man dricker, du har förmodligen
ytliga blodkärl i ansiktet som reagerar på alkoholen.

Så är det iaf på mig.

2008-01-02 00:53
En kompis farsa är allergisk mot öl, nått ämne i det som han inte tåler, och då blir han knallröd i ansiktet och på halsen, inte av annan alkohol, bara öl.

Om du mår så illa av att vara röd i ansiktet kan du ju prova att inte dricka.

Toastare

2008-01-02 00:54
min allergiska reaktion kommer dagen efter.. huvudvärk, orkeslöshet.. ibland kombinerat med ångest och kräkningar.

2008-01-02 00:56
BountyBoo

Den har jag också varit med om! Det upprepar dessutom sig så jag tror inte att det bara har varit slumpen att det inträffat dagen efter ett måttligt (?) intag av alkohol...

2008-01-02 01:03
...och den bästa medicin är att dricka mer!

Toastare

2008-01-02 01:22
cvonspicuous, eller hur! du har så rätt så..

Tombombadilla, nja.. fett, läsk och ett dåligt minne brukar vara det som hjälper mig bäst.

2008-01-02 01:27
Antabus är medicin man tar om man är alkoholmissbrukare. De gör så att man inte kan dricka alkohol då man kommer må illa och spy direkt.
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!
Toastare

2008-01-02 01:36
narzil, jag tror både jag och affe var något som kallas "ironiska" ... och är väl medvetna om vad antabus är för något. Men att man spyr direkt är fel.. det går fin fint att dricka på antabus om man bortser från den äckliga smaken och att man blir knallröd och det hettar... kanske inte samma dag som man tagit det men efter nån dag.

2008-01-02 01:41
aha ok, my bad.

2008-01-02 02:02
Har en kompis, hon är extremt överkänslig mot alkohol och blir jättefull på en 5.0:a samtidigt som hon blir alldeles flammig i ansiktet. Hon är allergisk mot alkohol påstår hon och folket runtomkring henne.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-01-02 02:05
Ja blodcirkulationen ökar som fan när man dricker.. därmed de röda ansiktet.
alla som ja pratat me känner att de hettar i ansiktet då de dricker alkohol.
på min farsa syns de ibland att han blir röd när han druckit:S vet fan int eom de finns nåt att göra åt de..

2008-01-02 02:07
" Om man dricker alkohol när man har tagit Antabus drabbas man av svåra obehag som kraftig ansiktsrodnad, dunkande huvudvärk, hjärtklappning och en känsla av andnöd. Man mår också illa och kräks. Även mycket små mängder alkohol kan ge sådana symtom vilka kan komma inom fem till tio minuter. "

Från http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=24391

Har ingen personlig erfarenhet, men sjukvårdsrådgivningen ljuger alltså BountyBoo? Fan vad kasst isf, alltid litat på dom.

2008-01-02 02:08
AEAP X25

alkohol sänker kroppstemperaturen varav luften runt dej uppfattas som varmare..

...man inte blir varm av alkohol? Fast folk tror det, tvärtom sjunker kroppstemperaturen efter alkoholförtäring.

Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-01-02 13:07
av grå bläcksvamp får man ungefär samma reaktion på alkohol som av Antabus i en vecka eller så. det är ballt, jag ska nog bjuda någon på en svampgryta någon dag på rent jävelskap.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2008-01-02 13:13
Unfuckwithable

Onekligen. Jag känner åtminstone 3 pers som har gått på Antabus och kunnat dricka utan att kräkas, däremot har de sett lite roliga ut men det är en helt annan femma. Kräk-paragrafen gäller förmodligen bara en del personer.

2008-01-02 13:58
amfetaminpsykos X27

Antabus är ett preparat för alkolister.
Be wise, Legalize!

2008-01-02 15:01
ehm... vet inte om det sagts... men du kanske är allergisk mot något annat i ölen? malt humle gäst och vatten.. vatten kanske? en teori bara

2008-01-02 15:41
Om man tar såna saker mot sitt alkoholmissbruk smakar det inte bara illa, man mår verkligen skit som fan.. mår illa som en kuk, spyr som bara den osv. vafan, det är ju ingen mening om det bara skulle smaka illa det stoppar ju en inte från att dricka eftersom när man är beroende skiter man i smaken och krökar tills man är stillat det
va?

2008-01-02 15:44
Jag blir slampig och rätt slapp mellan bena när jag dricker, blir ni det med?

2008-01-02 16:47
den värsta åkomman av alkhol, om man är allergisk som jag, är när man vaknar och känner en jättejättestor böld på ryggen. så vänder man sig om och finner att där är en naken kvinna. är det inte det som kallas antabus?

2008-01-02 16:49
Har för mig att om man käkar antabus så räcker det att man bara dricken en gång sen så slutar preparatet verka.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2008-01-03 01:44
då hade jag visst rätt ändå :)