Snö, mörker, strömavbrott och VINTER
I Skåne (i alla fall i Lund) har det inte varit viner förrän typ idag, och det är jag glad för. Men, idag blev det vinter. Har regnat underkylt regn hela dagen, blev strömavbrott i två timmar och nu snöar det för fullt. & såklart, det är MÖRKT. Det är ju såhär varje år men på något sätt lyckas jag förtränga det. Vad gör man egentligen på vintern? Läser? Jag hatar denna pissårstid!!
Skåne!
På vintern sitter man och planerar sommaren =] kanske lanar te.x?
mad world..
Jo, vi har redan planerat sommarens tågluff.. =)
Skåne!
Producent
2008-01-05 20:37
man sitter med MPC om man nu äger en sån.....=)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Man kollar på film, skedar och lyssnar på simon&garfunkel såklart!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
man fönstershoppar på internet och blir frustrerad över summan. haha
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jennie-is-back Jag har precis gjort det också =) Det var hårt.
Skåne!
Snowboard, bandy och mysiga hemmakvällar.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Princessleija jag blundar för summan. sen klickar jag på krysset längst upp i högra hörnet. haha... just nu sitter jag och suktar efter produkter från everydayminerals.com.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jennie-is-back ge mig helst inga nya tips! då blir jag ännu ledsnare!!
Skåne!
Skoter, grilla, bastu eller bara ta det lugnt, mysa och invänta sommaren?
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Man skaffar sig en respektive, dvd-spelare och en massa filmer. Sen går man i ide och kommer inte ut på 6 månader.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Okej, skoter kanske inte är något superförslag om ni är skåningar.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Man lyssnar på fantastiskt musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man njuter av naturen och staden som i samband med vädret töms på dussinfolket. Allra bäst är det när det snöar så jävligt att till och med taxibilarna väljer att stå stilla istället för att cirkulera kring en likt gamar som vädrar döden i luften.
Princessleija och tips på nya shoppingsidor är det enda jag har... haha...
stayhard.se funkar fint dessa dagar. Även där mest fönstershopping. Hoodie för 2800:-? Pffft.
...
Har fortfarande ingen värme i min lägenhet, surt som fan.
Tagit en kalldusch, myser med tända ljus, whisky och julebryg och ska snart slajda ner på stan och kolla mig omkring :)
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Jag har en pojkvän som hatar vintern lika mycket som jag, känns som att vi inte gör annat än kollar på film... Jag jobbar dagligen och sköter en häst ett par dagar i veckan men allt är så DRYGT i detta vädret!! Det är på kvällarna som man märker att man inte kan hitta på så mycket som man kan och vill på våren och sommaren...
Skåne!
sånt e livet va ska man göra? lyssna på musik, läs en bok, kolla på film och se glad ut
U-Nas har med dåligt med värme här! och ja... en hoodie för 2800 är pffffft big time! Det finns inte så mycket att göra. Jag vägrar gå ut i det vädret dessutom. jag har typ 10 meter till bilen och jag dör på vägen ca 73 gånger ändå.
lanar lätt
Jennie Precis, jag går inte ut när det snöar och är halt. No way. Men på måndag måste jag ju cykla till jobbet och mardrömmen är ju att trilla offentligt. Jag skäms fan inte för någonting men trampebåtar som folk hyr utomlans och att trilla med cykeln bland folk ligger ändå på topp tre.
Skåne!
Jag ligger och spelar PS3, kollar på filmer / serier. Då och då kanske jag går ut men det är så jävla kallt just nu så jag ångrar det varje gång. Vet inte om det snöar här, jag vågar inte titta ut..
Would I shit you? You're my favourite turd.
tråkigt med vinter också. måste minst gått upp 3 kilo alltså.
Vintern är ett perfekt tillfället att gå NER i vikt.
vintern är ett perfekt tillfälle att knarka
Det ena utesluter inte det andra.
Det beror ju på vilken typ av knarkare man är. Sitter man och blazar på soffan så är vintern grym men gillar man att fly verkligheten i några dagar på streck så är det bra om man kan vara utomhus utan att riskera döden.
princessleija F22 haha jag vågar inte ens kika ut! jag som ska träna inatt... Jävla skit! ur ska jag gå ut? jag fryser inomhus! jag skojar inte. Mina fingertoppar har domnmat av och är halvt blåa. haha
jennie-is-back så kallt kan det omöjligen vara inomhus? hur kallt är det ute?
Jag älskar vintern, man uppskattar sommaren mer när det ligget en och en halv meter snö utanför. Kolla på någon film, drick något varmt, hell - lägg ett pussel eller slöa framför en tv.
spela tv spel o glo på film tills deblir ström avbrott. då får man mysa under en filt me massa ljus över allt
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
luthgr3n Visst kan det vara så kallt. I mitt hus är det problem med utomhusgivaren kopplad till värmen så vår slumlord får in X antal telefonsamtal i veckan från olika hyresgäster som tvingas gå runt i ytterkläder hemma (själv är jag naturligtvis rätt nöjd med hela arrangemanget, jag springer fortfarande omkring utomhus utan jacka nu när det äntligen är en resonabel temperatur)
luthgr3n jo visst kan det vara så kallt. Speciellt när MKB skiter i sina kunder. Ligger på 17 grader i sovrummet ibland. Det ska ligga på 21 minst har jag för mig. Plus att det drar kall luft från fönstret i vardagsrummet så fort det blåser lite Och som dom flesta vet så blåser det inte lite i Malmö. :S
Man grämer sig över att fotbolls allsvenskan inte börjar förräns i april och att fotbollsabstinensen är på topp, jag gör fan inte ett skit jag heller. Så ska man ha skola nu också, hopp. förlåt tillförde typ inget till tråden men jag kan la haka på tipsen.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
man stannar inne och myser. kollar på film. tänder ljus. läser bäcker. bakar kakor. planerar sommaren. finns ganska många inomhusaktiviteter man kan döda dagarna med.
forever feels like home
Vi hade strömavbrott i 20 min, hörde att det var värre på annat håll... Men fan vad det fryste på snabbt, tog en halvtimme att gå en kilometer.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Men, idag blev det vinter. Har regnat underkylt regn hela dagen. Finn ett fel! töntskåne..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
princessleija: du har inget att oroa dig för om du ska cykla till jobbet på måndag... det ska bli töväder imorgon (söndag)... yeeeyyy....!
kul å läsa när det kommer snö i söder så blir det kaos överallt :D haha
aasa: samma historia varje vinter! jävla skåne.
ingen lär sig och folk drar på vinterdäcken för jävla sent.
Ja, jag har också tänkt på det här med att så fort det snöar i Skåne blir det trafikkaos osv.. Det snöar ju i resten av Sverige och där verkar det inte blir samma kaos.. Är vi skåningar så orutinerade när det kommer till snö??
Skåne!
nej men grejjen med skåne är att vi har mycket mer hardcore väderomsvängningar med sjukt blåsigt och minusgrader ena dagen för att andra dagen svänga till 5 plus vilket gör att allt smälter för att tredje dagen frysa igen och göra skåne till världens största ishall.. Norrut har man ju bara torrt och kallt hela tiden, det är ju lätthanterligt. Vi lever växthuseffekt här nere...
http://www.earforcefm.blogspot.com
ASUL Där satte du huvudet på spiken, eller vad det nu heter.
Skåne!
hade det inte varit slask så hade det ju ägt med vinter, snö och kyla är fint men inte regn, halka och slask. kuken
det var en jävla sjuk dag idag, man vaknar helt bakis hemma hos en kompis, strömmen är borta, man går till stan (försöker allafall, för det är halt som fan) för att bussen hem sen, så märker man att alla bussar är inställda pga. att det var halt. Så ja, fick man sitta på mcdonalds o vänta på schyss =P
Förlåt om jag missuppfattat det här men att just "tända ljus" kan ju inte riktigt räknas som sysselsättning. Tar ju max (MAX) fem sekunder att tända ett. Blir en jävla massa ljus om man ska ha att göra fyra fem månader. Ja jag vet jag är skoj :).
Ääh, lite strömavbrott är ju ingenting! Vi hade varmvattnet OCH värmen borta i 3dygn, då snackar vi kallt..
"..No more speed I'm almost there! "<br>
Ähh, lite strömavbrott är ju ingenting! Vi hade varmvattnet, elen och värmen borta i 21 dygn, då snackar vi riktigt kallt på landet!
film, film och åter film.
SKU - SKU - SKULASON!