I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-09 00:32

nattjobb

Vad har ni för erfarenheter av nattjobb? och vad hade ni för nattjobb?

Om ni skulle sitta framför en dator hela natten och jobba hur fördriver ni er tid?

I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2008-01-09 01:01
Då fördriver man väll tiden genom att jobba?
Vi är överallt!

2008-01-09 01:08
Beror ju på om du nu inte ska jobba framför datorn. Själv jobbar jag inte framför datorn, men mina lediga nätter spenderas förmodligen som en vanlig människas kvällar, fast med sämre tv utbud (natt tv är skrämmande dåligt).
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2008-01-09 01:40
är nattreceptionst, på ett konferenshotell i norge. riktigt slappt, jobbar första 2 timmarna av natten sen är det ba lungt till framåt halv 7, då det är en halvtimme till jag slutar.

jag fördriver tiden genom att läsa, spela spel,snacka med min arbetspolare.

2008-01-09 02:14
Jag jobbade på en klubb till ungefär 4. Det gick bra då det var ett aktivt jobb. Jag brukade sova till ungefär 13,14, så allt som allt var jag vaken ungefär 14-15 timmar. Däremot var jag oftast väldigt trött dagen efter, kände mig zombie-lik och det enda jag orkade med var att kolla film/äta/slappa...

På ett sätt var det schysst, men om man har t.ex. plugg samtidigt kan det bli jobbigt (det här var bara helgjobb, men jag var seg en bra bit in på veckan (och att plugga dagen efter gjorde jag ytterst sällan)).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-09 02:15
om jag nu hade haft ett nattjobb framför en dator så hade jag suttit konstant i whoas nattråd såklart
shimmy shimmy yo

2008-01-09 02:17
Jag tyckte nattjobb var mysigt. Bra sammanhållning i skiftet, och bra pengar. Hade inget problem med omställningen.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2008-01-09 03:51
Jag lockades också av tanken tidigare, då jag alltid haft lätt att hamna på dygnets lite mörkare sida... Men man ska komma ihåg att alla obekväma arbetstider faktiskt tär på ens sociala liv och rutiner mer än man kanske tror. Det inser man efter ett par veckor, hur man helt separeras från det"allmäna" dygnet. Det kan fresta på en enormt, jag längtar numera efter ett 9-17-jobb.