Illustrator fråga.

Övrigt - Blandat

Illustrator fråga.

Tjena, jag e rätt färsk på illustrator men jag har gett mig in på ett "litet" projekt. Det är så att jag håller på att göra en "crest" eller typ ett riksvapen och jag vill utgå ifrån ett befintligt som jag har sparat på datorn.
Nu till min fråga.
Jag har kört livetrace på själva bilden så jag har fått en outline, som har bildat en ram runt vapnet, hur gör jag för att spara själva ramen?
Som sagt är jäävligt färsk på illustrator men om någon vet något snabbare sätt att göra det jag försöker med, please tell, jag lyssnar.

Bilden på vapnet http://www.ginnisw.com/BEAMISH%20INFORMATION/Beamish%20Map%20and%20Crest/Beamish%20Crest.jpg

Walk against me and it will be the last steps you take nukkah!.....Dirrrrty Dirrrrty!! www.dirtyrecipe.com
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
antar att du menar att du vill ha kvar den yttre linjen på vapnet? om det är det jag tror att du menar så markera de yttre ankarpunkterna en för en med den vita pilen och håll nere shift så du kan markera flera objekt i rad, kopiera och sedan klistar in, välj linje på den om det blir fyllningsfärg.
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Ok, tackar så mycket. Ska försöka och se hur det går.
Walk against me and it will be the last steps you take nukkah!.....Dirrrrty Dirrrrty!! www.dirtyrecipe.com
Skivsamlare

2008-01-14 15:02

Om det är själva ramen på skölden du är ute efter så är det nog bättre att kalkera den med pentool. det är ju inte mer än 3 ankarpunkter. lås lagret med bilden så går det smidigt.

Annars har jag nog ett gäng eps'er med sköldar liggandes

fair enough...
Skivsamlare

2008-01-14 15:04
eller, är det lejonet du är ute efter?
fair enough...
han vill nog har kvar ramen på hela skiten
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Tackar för era svar, precis som meskker skrev så försöker jag få ramen på hela grejen.
Fan Illustrator e grymt svårt, eller i alla fall för en färsking i det.
Anledningen är egentligen att jag vill försöka mig på att göra ett eget vapen för att eventuellt trycka på tshirts, men har insett att det nog var svårare än jag trott. Så alla tips är välkommna. Behöver inte vara ett så jäkla invecklat vapen.
Manager

2008-01-22 14:35
Vad exakt är du ute efter? Rita av skölden och sen radera ursprungsbilden så har du kvar din ritade ram.

Redline!