I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Resturang i Göteborg?

Övrigt - Blandat

   
Admin

2008-01-16 13:25

Resturang i Göteborg?

Okej, nu har jag bott här i Götet i 2½ år, och jo, jag har ätit ute några gånger under den tiden och har mina favoritställen.
Men problemet nu är att mina föräldrar kommer på lördag och jag och frugan vill gärna ta med dem ut på en trevlig liten måltid. Det som försvårar vårt val av resturang är följande:

  • Det är på kvällen vi ska äta, vid 19-tiden tror jag, och vi vill inte gå på en skrikig pub med ett par 50-åringar.
  • Vi vill inte äta pizza, asiatiskt, hamburgare eller annan snabbmat. Det ska vara, som min mor så fint uttryckte det "riktig mat".
  • Det ska helst gå att ta en öl till maten, någon sorts rättigheter bör alltså resturangen ha.
  • Helst bör det finnas åtminstone ett vegetariskt alternativ på menyn.

Har ni några tips? Förra gången de var här fick vi vimsa runt i stan i typ en timme innan vi hittade någon. Gärna något mysigt. Om ni tipsar kan ni ju också bara säga om ni tror att man måste boka ett bord för lördagskvällen. Pris är inte så viktigt, men det är klart att en portion sallad inte ska gå på 500-lappen.

Tack på förhand!

I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.