I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Känner du en spårsvetsare?

Övrigt - Blandat

   

2008-01-18 06:10

Känner du en spårsvetsare?

Jag har i princip ångest 24/7 över att jag inte gjort någt med mitt liv. Jag är 23 år, ingen efter-gymnasial utbildning att lita på och har alltid hankat mej fram på deltidsjobb som knappt gått runt.

Nu ska det öppnas en ettårig KY-utbildning till spårsvetsare här i byn (HEWHEW) och jag har iprincip bestämt mej för att för att få tummen ur och skaffa mej en utbildning som faktiskt ger något.

Så kära whoa, känner ni någon spårsvetsare, eller kanske jobbar ni rent av själva som det? Jag behöver all info ni sitter på, ungefärliga löner, arbetstider, är det mycket veckopendling? (jag vill inte ha ett jobb som tvingar mej att flytta runt en massa, jag trivs i dalarna och har inga som helst planer på att lämna området permanent).
Hur ofta ska man göra omprov, finansieras detta av eventuell arbetsgivare?
Hur funkar jobbet under vinterhalvåret?
All info ni sitter på är till nytta!

Och ja, jag har googlat osv. men inte fått någon personlig info. Ska även ringa och ställa lite frågor till banverket tänkte jag.

Vid fullbordad kurs får man "nordisk spårsvetslicens" också.

Tack på förhand

PS. Tack pÄN
DS.

Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.