I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatuera över ärr?

Övrigt - Blandat

2008-01-23 22:20

Tatuera över ärr?

Simpel fråga, går det att tatuera över ärr?

: )

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-01-23 22:21

oj..

Och, hur blir det?

Jag har ett ärr på armen som jag skulle vilja tatuera över så jag skäms nått så otroligt över det. Vill knappt gå i långärmat på jobbet....

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-01-23 22:22
Vet inte. Eller.. klart det går, men det ser nog förjävligt ut.

2008-01-23 22:35
De lättaste är ju bara att gå o fråga en tatuerare om de går på ditt ärr.. har själv kamrater som har tatuerat över ärr.. men de beror självklart hurdan ärr du har..
WoooP!

2008-01-23 22:37
annars kan man ju ha så att ärret är en del av motivet, om man nu kommer på något passande.
 Haters gon' hate...

2008-01-23 22:43
Är det lugnt med jobbet att ha tatueringar synliga då? Kan ju skapa motsatt reaktion till vad du vill också.
•pave paradise•

2008-01-23 22:56

På håll syns ärret nog inte, men snacka med nån gaddare så löser dom det säkert.
Säkerligen många som gjort så..

Släng upp en bild sen så vi får se hur detblev=)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-23 23:04
Jag skulle tro att det är lugnt med tatuering på mitt jobb, arbetar på en förskola... Dom är tvärlugna med piercingar osv, så antar att det är cool.

2008-01-23 23:06
Tatuera inte in något som kommer få ungarna att bli ledsna bara :(
•pave paradise•

2008-01-23 23:31
hahaha, nej absolut inte!
ska antagligen göra en blomma som pojkvännen får skissa upp som slingrarr sig lite så...
Inget bestämt ännu, men blommor gör väl ingen unge ledsen? : )

2008-01-23 23:37
Hmmm har för mig att jag såg något avsnitt på Miami ink där en tjej tatuerade över ett är på magen, men fråga en tatuerare vettja!
413

2008-01-23 23:50
Tråd rensad, håll er till ämnet.

2008-01-24 00:41
Det lär ju iaf. knappast leda till att ärret blir mer tydligt (duh).
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2008-01-24 00:46
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-01-24 00:52
Shit vill också tatuera över ett ärrigt parti på min axel. Tyvärr är det nog keloid varianten på det ärret, dumma alkohol.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-24 04:17
när vi ändå är inne på hela ärr/tatuerings-frågan. hur är det att få ett ärr över en tatuering?
Rehab is for quiters.

2008-01-24 04:20
ärr som är så fint....
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2008-01-24 04:22
pajson:
jag har sjukt mycket där jag vill tatuera mig och fler kommer det bli. så om du vet något, berätta!
Rehab is for quiters.

2008-01-24 04:26
clone
jag vet ingenting om ärr och tatueringar, själv hamnade min bredvid ett är som jag har. jag vet bara att jag gillar ärr, tycker ärr är personligt och fint. lite som en tatuering, bara att man inte får välja motivet själv, typ!

så nej, jag bridrar inte med ett skit i denna tråd förutom en liten åsik! sorry för det :)

2008-01-24 04:31
pajson:
okej! fast jag får väl dra tatueringen längre upp på armen istället, då underarmarna ser ut som dom hos en 14-årig emobrud. och så lär det fortsätta. så fort dom gamla bleknar har jag nya. känns i alla fall som att dom skulle kunna förstöra en tatuering.
Rehab is for quiters.

2008-01-24 04:38
clone
att ärren förstör tatueringen? men liksom, kolla upp det. för även om det skulle se lite koko ut kanske så skulle du kanske tycka att det såg finare ut med en tatuering än ärr? eller så gör du en tatuering som slutar vid ärren, så det blir ETT verk av det hela. jag vet inte, du får hitta ditt som funkar för dig.

2008-01-24 08:11
Har ett ärr som går rakt över armen, rakt över en tatuering, mellan handleden och armbågen. Inte så grovt, men inte heller så snyggt. Blir som ett vitt\rosa sträck över tatueringen. Inga rakblad inblandade om någon tror det, slog handen genom en dörr i vredesmod. Pinsamt.

2008-01-24 08:25
Pajson har rätt, att ha synliga ärr är bara ballt. se på rambo?
Nån galen tjej bankade på min dörr hela natten inatt så till slut fick jag släppa ut henne.

2008-01-24 11:08
Är det bara jag som får känslan av att clone inte kommer sluta skriva saker som: "Jag har sjukt många ärr och fler kommer det bli" förän någon frågar hur han får sina ärr?

Han badar nog sin kattunge.

2008-01-24 11:30
all_ya P19  eller så andvänder han knivar och saxar utan vuxens sälskap?
Nån galen tjej bankade på min dörr hela natten inatt så till slut fick jag släppa ut henne.

2008-01-24 11:38
Äh, han svetsar!
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-01-24 11:42
Jag tror jag fick ärr när jag gjorde min fultatuering. Så jag antar att man kan tatuera över det. Kanske. Det enda är väl att färgen kanske blir ljusare just på det stället?

2008-01-24 15:14
Jag gick och frågade min lokala tatuerare om det skulle gå att tatuera över ett ganska stort ärr jag har på ryggen, han svarade NEJ det går inte att göra det på ärret men jag kan göra det runt ärret. Självklart är det från person till påerson och hur ens ärr ser ut. Mitt är stort och äckligt.
 HELSINGBORGS IF!

2008-01-24 18:05
ärr är väl inget att skämmas över. jag har ett fett jävla ärr på underarmen + handen (högra,alltså), som är svårt att missa. det är ju en del av kroppen, precis som allt annat.
We call them winerbrods.

2008-01-24 18:12

Alltså, min kropp är fylld med diverse ärr från många galenskap, men just detta vill jag inte ha. Spelar ingen roll om det är minnen eller vad som, jag vill inte veta av det!

2008-01-24 18:23
Vettefan, hur stort är ärret? Tror inte det blir bra om det är ett större ärr, eller ett ärr som är större eller av annan form än ett sträck.. Och även om det skulle gå, så skulle det synas iaf, precis som ditt hudfärgade ärr synns på din hud nu..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-01-24 18:58
f.ö. är ju ärrad hud i regel känsligare än icke-ärrad sådan. detta borde ju innebära att det blöder mer om man tatuerar på ett ärr = en stor del av bläcket rinner ut med blod = kala fläckar
We call them winerbrods.

2008-01-24 19:05
Mitt ärr är inte hudfärgat, set är rosa/rött..... grrrrr.

2008-01-24 20:09

2008-01-24 22:35
japp. det går att tatuera över ärr. och sen hur det blir med resultatet är en annan grej, beror helt klart på hur stort/litet ärret är och vad du ska göra.

2008-01-24 23:06
Tack besserwisser, ditt svar har utan tvekan löst frågan.

2008-01-24 23:16
all_ya P19
skulle det vara ett misslyckat försök till att vara otrevlig och onödigt dryg?
eller tvärtom?

2008-01-24 23:41
Nej, det var snarare ett lyckat försök till att visa att ditt svar inte gav någonting, på ett trevligt och inte överdrivet drygt sätt.

Så ja, i princip tvärtom.

:)

2008-01-25 01:09
all_ya:
ärren kommer från brännsår, fett som sprätter iväg, ugnar, salamandrar, you name it.
så nej, jag ville inte bara ha uppmärksamhet, men jag kommer fortsätta som kock, och så länge jag gör det kommer det tillkomma fler ärr.
Rehab is for quiters.

2008-01-25 01:24
Fair enough.

2008-01-27 16:40
det går att tatuera över ärr, men självklart finns det gränser till vilka ärr man tatuerar över. I regel så kan man inte bearbeta huden på ärret lika mycket som vanlig oärrad hud. Det som är smart då är att välja ett simpelt motiv precis över ärret, om ditt ärr inte är så "jätteärrigt".

Jag tror jag fick ärr när jag gjorde min fultatuering.

Din tatuerare bearbetade huden för mycket och nålen stack antagligen in lite för mycket också. Då brukar ärr bildas.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.