Zakk wylde - Farewell Ballad.

Övrigt - Blandat

Zakk wylde - Farewell Ballad.

Någon som vet om det finns en instructional vid till just denna låten? Alltsåså jag fattar noll när det gäller tabs och noter så om någon vet om det finns en step by step video skulle det uppskattas. Ja för er som inte redan förstått så gäller det elgitarr.

Antar att den här topicen e felplacerad men men.

Tack på förhand.

Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Du har inte funderat på att lära dig läsa tabulatur istället`?
nej
Nej, det framgick nästan ovan? Så där bidrog du med hela 0%
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
Ja, har du inte gehöret som krävs för att lära dig en låt så finns det bara ett alternativ, att lära sig noter eller tabs.
nej

det finns nog inget lättare sätt att lära sig gitarrlåtar på än tabs. lägg gitarren i knät. varje linje i tabulaturen motsvarar strängarna i den ordning du ser när du tittar ner. Siffrorna på linjerna motsvarar vilket band du ska trycka ner på greppbrädan där 0 är lös sträng, 1 är första bandet osv. Flera siffror parallela betyder att de ska spelas på samma gång som i ett ackord. Resten kan du nog lista ut när du hör låten.

Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Kolla på videon och försök kolla vart han spelar samtidigt som du lyssnar dig fram, det är enda sättet att lära sig om du inte vill lära dig tabs.

Seriöst, jag fick gåshud av låten, har aldrig hört den förut. Ska lära mig den fan

http://youtube.com/watch?v=rYMupc564zE

Lycka till
Användaren är inloggad mat P16

Visst är den bra?
som fan.

Om du kan pentaskalan kan du utgå från den för han spelar i stort sett bara toner från den skalan:) Den går i D
Användaren är inte inloggad Roni 

jo men när det e snabbt och så blir jag helt lost.
Användaren är inloggad mat P16

Haha jag lärde mig den igår (A).
D har du på tionde band på E strängen

Och på femte på A strängen.

Du kan försöka planka låten. Då får du bra gehörsträning också. Finns ett program som heter amazing slowdowner om du vill sakta ner tempot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
monkeywriter X1
Isåfall kan jag tipsa om att ladda hem Guitar Pro 5. Sen kan du söka på om någon programmerat in låten i en guitar pro-fil och lagt ut på nätet som du kan ladda hem. När du öppnat upp den filen så har du hela tabulaturen inprogrammerad, och du kan trycka på den del i tabsen du har problem så spelas biten upp i midi. Då kan du också ändra bpm så att du hinner med att spela efter och samtidigt hör hur det ska låta.
Ska inte sätta mig in i hur din teknik är(hur skulle jag kunna veta liksom) men är inte låten lite väl maffig om du aldrig spelat efter tabs eller noter förr? Det är ju ändå rätt avancerade shreds i den där låten.
Jag tänkte bara säga det eftersom jag själv upplevt att när jag har bråttom att lära mig vissa grejer kan jag aldrig få det att gå flytande, eftersom jag inte övat in varje enskild teknik för sig tills dom sitter.
Shawn Lane var under uppfattningen att man ska spela så fort man kan och sen i efterhand kommer tekniken. Det fungerade!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inte inloggad Roni 

OK ska kolla upp det. Alltså om någon visar mig steg för steg (eller om jag lär mig den steg för steg genom att lyssna och titta) Så kan jag spela det mesta.