I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stor hund i lägenhet?

Övrigt - Blandat

   

2008-01-27 19:58

Stor hund i lägenhet?

Hej, tänkte skaffa en hund som om inte vi tar den kommer att avlivas pga att den har epilepsi och nuvarande ägare orkar inte hålla på och medicinera varje dag. Väldigt synd på en otroligt vacker och sympatisk vovve tänkte jag, och då min vän som jag snart ska flytta ihop med vill ha en hund tänkte jag på henne.

Men min fråga är då: Hur funkar det att ha en stor hund i en liten lägenhet mitt i stan? Det rör sig om en Siberian Huskey, (i normala fall skulle jag aldrig drömma om att sätta en Huskey i en lägenhet i stan, men pga hennes sjukdom är hon väldigt trött och sover ca 20 timmar/dag.) och jag känner att bara gå ut och gå med en hund är lite... taskigt/tråkigt för hunden då jag är uppväxt med slädhundar. Hur sysselsätter ni era hundar? Vad gör ni med dom för att dom inte ska börja klättra på väggarna eller skaffa sig en massa olater osv? Tror ni det är bättre för hunden att låta dom ta bort henne? Det känns så onödigt på en så fin hund.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.