Kebab i Strut
Jag upptäckte något genialiskt när jag befann mig i Tyskland sommaren 07. Kebab i strut! så smidigt! flexibelt, kladdigt gott ,snabbt. True definition of Snabbmat! Låt mig presentera detta fenomen. 1 Pappers strut 1 näve pommes frites (med grillkrydda) som hälls i samtidigt som kebab gubben lutar struten en aning mot sig själv. 1 näve kebab valfri sort (i mitt fall blev det kyckling) som ligger och kramas med den varma pommes'en 1 slev kebab sås som kladdar ner kebaben och pommes'en med grillkryddan i denna strut 1 plast gaffel plus en servett, thats it! ingen tallrik ingen sallad eller annat onödigt trams! du kan gå och käka din kebab "tallrik", smidigare än så här kan det inte bli. Och det blir så kladdigt gott. Perfekt som fyllekäk, bara gå och käka samtidigt som man rör sig mot tunnelbanan,bussen,taxin. Vad betalade jag för detta gående kalas, jo 1,50 € alltså drygt 15 spänn. Någon annan som smakat detta? eller det kanske redan finns här i Sverige? känns som att Gbg skulle kunna ha det, men de är kanske för att jag aldrig har varit där. Peeys
och vem fan är du?
Moderator
2008-01-31 20:15
Rinner det inte ut i änden på struten?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Toastare
2008-01-31 20:17
blir inte pappret alldeles såsigt då? och det är därför man har pitabröd?
Jag skyller allt på Emma!
Måste ju ha sallad i förfasiken!
Provat.. på fyllan in berlin. Just med kyckling. Det var väl okaj... prisvärt som alltid med kebab i berlin. Har inte sett det här i gbg dock. Känns som att kebabkulturen är väldigt skild från berlin. Där äter man det mer som snabbmat på väg till S-bahn, medan här köper man en rulle och äter hemma till fotbollen eller annan manlig TV-underhållning. Men jag kan ha fel.
Sesam öppna och stäng dig
nope det rann ingenting, förresten när jag skrev pappers strut så menar jag en såndär mera "pizza kartong material" liknande med en glansig yta.
och vem fan är du?
Moderator
2008-01-31 20:19
Nej salladen har jag aldrig riktigt sett poängen med. Löken och fefferonin, visst, men salladen, tomaten och gurkan är ju helt poänglös.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
bounty brukar man ha pommes i pita?
och vem fan är du?
Moderator
2008-01-31 20:21
Var struten bara ihoprullad eller var den helt sluten i botten? Det här borde ju gå att fixa hemma med en pizzakartong, problemet blir ju dock att få till så det blir helt tätt längst ned.
kaptenkrok har för mig att den var grymt bra rullad, såndär färdig rullad speciellt gjord för sånt rullad. Sen kan det ha varit så att pommesen i botten täppte igen eventuella smitningsvägar för såsen. För det spilldes inget.
och vem fan är du?
Moderator
2008-01-31 21:05
Det ska helt klart prövas.
de e väl inte kebab om de är kyckling? btw blev hungrig:(
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Sjukt nöjd kille...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
omg omg nu blev jag riktigt sugen, låter helt underbart ju =D
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Bara jag som fann just ordvalet "kebab i strut" väldigt lustigt? :P
Jo jag tänkte först på typ glass strut =P
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Producent
2008-01-31 21:17
nämen, det är alufolie pa insidan av strutarna! och man brukar fa med sallad med!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
gurkan och tomaten är ju det godaste av alltihop nästan tycker jag. fantastiskt gott med kebabsås på! käkade några strutar i tyskland i somras inne på splash festivalsområdet. riktigt smidigt, riktigt gott (tror dom hade sallad i?)
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Producent
2008-01-31 21:20
döner heter det förresten, har sett nagra skyltar utanför kebaberior i sverige som har dönerreklam, dock inte utforskat om det är serverat i strutar eller inte.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
ja gurka och tomat är ju pricken över i:et.
Moderator
2008-01-31 21:22
Döner är väl när det är brödbitar istället för pommes eller ris?
Döner är samma sak som kebab med bröd. Pita bröd villsäga. Har inget med nån strut att göra
bara o börja tracka på idén till närmaste kebabförsäljare. seså!
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
kebaben i berlin spelar i en helt annan liga än den i sverige..lite mörkare och spänstigare bröd, lite kål o godare sallad o sås, o sen världens godaste jävla kebab på de..o allt för 10-15 kr...herregud... nu till saken...kebab i strut, bra eller anus? bra!
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
bra.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
att äta medan man går och/eller står lämnar jag åt kostymnissarna på wall street...mat och stress hör inte ihop. PUNKT.
det e ju sjukt gött o kunna gå o käka på natten...lite fin musik i öronen och lite götta i munnen får fart på benen
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
döner kebap är väl "riktig" kebab? alltså får/lamm? käkade de somfan i turkiet
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
kebaben i tyskland e najs, dom kickar med surkål o grejer. riktigt fint
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
pommes ska inte va mjuka o kladdiga, usch, antingen kebabrulle/pita eller en vanlig kebab-tallrik. kebab"-tallrik" i strut? anus
ge mig din månadspeng
kebab med brödbitar ist för pommes/ris - iskander kebab ang. struten så låter det fantastiskt gott, fram för mer kött i strut! Och vart är kött på pinne??
HMOR
ehm förutom spett då..
HMOR
Kebab I Mitt Hjärta<3 Tycker det e rätt genialt haha =D
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!
Toastare
2008-01-31 23:53
remy..ja om man kan få en hel inbakad kebabtallrik (utan tallrik) ..så klart man kan få pommes i pita..
Jag skyller allt på Emma!
Döner = snurrar (på turkiska) Så Döner kebab är alltså sån kebab som snurrar och inget annat. Dvs en kebab tallrik är också Döner kebab. (sen finns det olika kebab ställen här i Sverige som väljer att kalla kebab i bröd för Döner ) Bounty
Det var bara en fråga
och vem fan är du?
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -
kändes som en helt vanlig fish n chips fast med kebab istället`?
cry me a river! --> thcrew
Moderator
2008-02-01 08:39
Jag hade helt fel med att döner skulle vara med brödbitar. Naturligtvis är det Iskander, precis som DJ_Josh säger.
min pappa driver en pizzeria i dalarna... snälla nii... kebab smakar inte gott och då menar jag inte bara VÅRAN kebab utan all kebab. Den ända kebaben som är got det är om man är nere i arabländerna!
jag satt och väntade på att läsa sallad med det kom aldrig! men låter förövrigt som en rätt schysst ide.. fast funkar ju lika bra men folieförpackning som redan finns,
jag satt och väntade på att läsa sallad med det kom aldrig! huh? det första jag tänkte på när jag läste Schlachtplatte var en tallrik som någon använt som toalett. såg ju ungefär så gott ut också.
"ingen sallad eller annat onödigt trams!" Lök, sallad och tomat är ju ett måste på en kebabtallrik för fan!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Tyskland har grymmaste kebaben men den där struten låter mer som skellefteås lokala turkkiosk. Tyskarnas Döner kebab är ju grymt gott! Med rödkål å allt möjligt i!
Pomm-Döner är ordet du söker. Den bästa hittas i Otmarschen i Hamburg.
tjcos!
Be wise, Legalize!
asså fett synd, kebab är så 90 talet. ute i tensta så äter alla tuggarna vegorulle, gourmerulle ( om man har becknat tillräckligt ) med dallas sallad eller kebab med dressing eller libanesiska tunnbrödsrullar. tur att man inte baserar sina matvanor på vad tuggarna i tensta äter och inte äter då...fast nu skrev du ju iofs att dom käkar kebab. konstigt om det nu är så 90-tal :(
vad är dallas sallad?
Asså kebabrulle e ju minst lika smidigt.. om inte smidigare.
Moderator
2008-02-02 10:42
Kanel Kebabrulle är ju inte så smidigt som man önskar att det vore.