Kallt vatten i ögonen = som eld?

Övrigt - Blandat

Kallt vatten i ögonen = som eld?

Hej, jag råkade ut för en märklig upplevlese igår kväll. Hade lagt mig och sovit en stund på kvällen och bad om att få bli väckt så jag skulle kunna ut och springa. När jag väl blev väckt var jag så trött att jag helt enkelt somnade om trots vrål från vardagsrummet.

En kompis fick idén att kasta kallt vatten i ansiktet på mig. Vaknade gjorde jag, men det märkliga var att det kändes som mina ögon brann. Kunde inte öppna dem och det gjorde ont bakom, som ett syraangrepp. Jag skrek för glatta livet och storbölade för det gjorde något djävulskt ont! Efter 10 minuter började det gå över, och jag var sedan rödögd resten av kvällen och det ömmar fortfarande lite.

Vad fan hände? Så borde man väl inte reagera på vatten i ögonen?

Ja, det är sant! Det är sant!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Låter då jävla konstigt, låter inte ens som att du fick vatten på dig. Är du säker på att de va vatten han skvätte på dig?..Jävligt konstig reaktion, är nu också nyfiken på ifall någon har något svar på detta

Uäh, underligt. Det var inte så att du kollade på Kustbevakarna igårkväll?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Black_amor> Ja, det var från ett glas han tidigare druckit ur.

Jonka> Nej, såg inte på tv överhuvudtaget.

Det var jäkligt äckligt iaf. Chock på något vis?
snubben kanske hade ätit något starkt innan han drack ur glaset
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
Var säkert snus i glaset =D
In defense, what we hold dear
de är nog för kallt vatten förstör ögat, (näthinnan om ja minns rätt)det är därför det är tempererat vatten i alla sådana nödduschar i kemisalar o sånt(om de inte är det så begår skolan ett stort fel. kallt vatten får också ögat att dra ihop sig.
det var nog lite av en chock me eftersom du var ovetande..
så häll aldrig kallt vatten i ögat! ljummet är bäst...
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
eller asså inte förstör hinnan med att du får vatten någongång i ögat men på sikt. o och om man sköljer förmycket.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
vidar har nog rätt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dekay, jag har egen oklorerad brunn.

Vidars teori låter trolig. Spärrade upp ögonen pga överraskningen, globerna drog ihop sig lite och det gjorde jätteont.
hur chockade blev dina polare av din reaktion?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
frågan är, drog du ut och sprang sen?
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Taggade du ut och kutade sen eller?
Wearing my Rolex
Vattnet retade väl bindhinnan, så att du fick en reaktion på det.
Bra att det inte gör ont mer.

Jag har läst min läxa :)
Först trodde de att jag skojade. Sen blev de rädda att jag skulle bli våldsam. Sen blev de rädda att jag gjort illa mig. Sen gick jag ut och sprang.
Skivsamlare

2008-02-01 17:58
varför sprang du? :|
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Poet

2008-02-01 18:18
de var kiss du fick i ögonen. kiss i ögonen iär skitet
"life's a garden, dig it."
han lade ju en sats i ditt öga och vågade i efterhand inte erkänna fattar du väl. men jag kan tänka mig känslan, vi råkade ha lite spotta-vin-på-varann på fyllan en gång, och vin i ögat är fanimej tusen gånger mer smärtsamt än man kan föreställa sig
http://www.kommandot.se/wp/
Du vaknade ju iaf! =)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
smutsiga händer?
peppar chilli eller kanske starktvål i vattnet ...... vem vet
Du vet väl attt det blandas ut kopiööösa mängder droger i toaletten nuförtiden med alla tillslag. Sen renas itne all narkotika och du får i dej en mindre mängd vid varje dl vatten du slurkar i dej. Tacka vet jag mjölk, straight out the kossa, pure shit
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!