I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka inline-boots är snyggast?

Övrigt - Blandat

2008-02-06 20:21

Vilka inline-boots är snyggast?

Tjao!
Jag känner att jag måste börja åka inlines - nu! Har suttit och kollat på lite olika modeller och fastnade först för denna modell men min pojkvän tycker det är dumt att börja åka med bara två hjul och sån stor grindyta och den här verkar vara lite väl tung (och lite väl vit), så jag hittade två nya modeller jag är sugen på. Kan inte bestämma mig för vilken dock. Denna Valo eller den här

Så, jag vill höra lite vad ni på whoa tycker ser bäst ut. Jag kan verkligen inte bestämma mig för vilken. För den röda ser asbekväm ut och jag är sjukt sugen på den men frågan är om inte den vit/svarta passar mycket bättre till jeans. Vad tror ni ser snyggast ut helt enkelt? vilken gillar ni bäst?

har ni några andra heta förslag så feel free to posta, även fast jag antagligen landar i ett par av dessa.

Science Genius Girl
Rappare

2008-02-06 20:37
måste säga att det andra paret (dom helvita Valo) såg grymmast  ut! Blir nog jävligt skitiga fort, tyvärr.. Ska du tvunget välja bland de två sista så hamnar min röst på de sista (svart-vita). Shit vad jag också blev sugen på att börja åka igen.. Ska se om jag inte hittar mina gamla salomon st-1 någonstans =)
www.myspace.com/cedermusik

2008-02-06 20:42
Ait, ta en titt på den här promoen för de du röstar på vetja!
Science Genius Girl

2008-02-06 21:01
det är fan ingen lek i åkningen längre. den där promo videon var helt sjuk. sista filmen jag såg var typ suitable materials
www.discotheque.se

2008-02-06 21:13
dom med 2 hjul har jag aldrig sett förut

2008-02-06 22:21
GAYBOOTS!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-06 22:35
jag tror min röst landar på de röda, tycker de såg mer feminina (du tjej) ut och de vita kommer bli sjukt skitiga fort..sen såg de röda mer bekväma ut, ja ska fan också börja åka igen
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2008-02-06 22:42
bara två jul är inte att rekomendera... men jag har ingen bra koll på vad som finns nuförtiden, jag minns hur det var när jag började åka, då hade man Roces Majestic 12 annars var man inget...
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2008-02-06 22:46

Ouff, min setup back in the days:

Jon Julio Classic Thrones
Kizer Diamondskenor
Röda Sagona street hjul

Och lite småmeck här o där. Har du inte provat USD, så bör du göra de.

slowmo: Finns skenor som man bara ska ha två hjul i. Jag tycker om dom mer för att det är svårare att få en ruggigt taskig hang-up (heter det så?).

2008-02-06 22:59
meskker

Jo, ju mer jag funderar desto säkrare blir jag på att jag kommer köpa just dem. Varje person jag frågat har sagt "köp de vita!" (vita/svarta valo) och jag blir lika besviken varje gång så antar att jag bestämt mig.
Science Genius Girl

2008-02-06 23:42
helt klart dem röda! skit feta ju

2008-02-07 01:28
köp de röda! gå mot strömmen!
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2008-02-07 12:39
ÅÅÅÅHÅ! Janeway! fy fan för dej.. jag har blivit så jävla sugen på att köpa ett par grillor och  börjat vara i borlänge mer..  känner du många som åker där? vore kul att dra ut på någon session eller något.. =)

http://www.inlinewarehouse.com/descpage.html?pcode=RBP8

dom verkar sjukt nice, eller salomons gamla modeller..

slowmo P23

4 hjul, men anti-rockers i mitten.. =)
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-02-07 12:41
av dom du la upp så röstar jag på Valo TV-1 dom vita.. sjukt snygga, och eftersom det är softboot tror jag inte dom är speciellt tunga heller.. snöat in på Valo eller? :P

2008-02-07 13:34
Helvita o de sista :)
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2008-02-07 13:45
någon som kan förklara det här med 2-hjul? varför ser det ut så? är det svårare att köra med och är det rekomenderat att köpa med 4 hjul istället?  har funderingar på att köpa mig ett par och börja åka igen men har aldrig sett dessa med bara 2 hjul förut.
mhm

2008-02-07 14:37
själv hade jag valt den du tkr om. Tycker det är lättare att åka med bara 2 hjul.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-07 14:44
skipp: anledningen att man bara har två jul är för att man skall få större yta att grinda med/på.

det är betydligt ostabilare om man svänger i hög hastighet med bara två jul, man kan inte köra lika snabbt, det blir en ojämnare belastning varje gång man landar på dme, sliter mer på skatesen.

dessutom har de flesta moderna aggressive-skridskor gott om grindutrymme, så jag tycker inte det finns någon anledning att bara ha två jul nuförtiden.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2008-02-07 14:54
Jag personligen avskyr mjukisinlines. Men det är ju mest en smaksak.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-02-07 15:15
Väljer de  R ö d a

+ hoppa två hjul, kör på fyra

2008-02-07 16:51
dessutom har de flesta moderna aggressive-skridskor gott om grindutrymme, så jag tycker inte det finns någon anledning att bara ha två jul nuförtiden.

så "moderna" grillor har längre frames? eller hur menar du.. jag är relativt säker på att frames + hjul strlk är lika nu som dom var när jag började åka. Sätter du fullstora hjul i mitten kommer dom att ta i railen och sätta stopp för dina planer..

Prova ta en curb med någon av dom där.. :P

2008-02-07 17:32
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2008-02-07 17:42

2008-02-07 17:47

ja det är ju sant

boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2008-02-07 17:53
Vem fan bryr sig vilka som e snyggast?
Du ska leta efter dom bästa!!!

2008-02-07 19:01
valo tv 1!
OOOOH AIK STOCKHOLM!

2008-02-07 19:01
frudie
Jo, och av de bästa väljer jag de som är snyggast. Si?

Simba
Nope, ingen aning om någon åker där faktiskt. Känner inte så mycket borlängebor längre, folk flyttar runt och har sig. Jag måste som sagt lära mig åka först men skulle jag ha någon onaturlig inlärningsförmåga så jag blivit grym innan jag kommer hem i mitten av mars ska jag åka skiten ur dig ;)

Jag köper nog de röda... Tänkte beställa dem nu på lunchen så får man se när de kommer. Grejen är att innan jag kan grinda är det ingen idé att köra 2 hjul men sen kan jag ju alltid köpa en ny fet frame och bli en cooling on two wheels.
Science Genius Girl

2008-02-07 20:28
Janeway F21

men du är kvar i borlänge va?   Haha, i mars? jag har inte åkt på 5-6 år så du lär väl åka skiten ur mej ändå.. :P

Vart i sverige kan man köpa grillor? vill gärna ha en fysisk butik så man kan prova dom innan.. känns som inlines är dött i sverige, förr fanns det ju butiker med inlinerelaterade kläder också, men sånt är ju utdött tyvärr..

2008-02-07 20:38
Siiimbaaah!
Bor i New York (egentligen Hoboken, New Jersey men det är New York-sidan av Hoboken, aldrig vart i New Jersey) sedan januari, min andra period här nu, och e back i mars som sagt. Mer folk här men samtidigt bryr man sig mindre om andra så kanske vågar göra bort mig här mer ;) Det är planen i vilket fall. Att jag ska snubbla fram bakom huset första dan på skrillor och sen när man fått in flytet så tar man sig till den lokala skate parken och skrämmer livet ur kidsen.

Inlinebutiker har jag ingen aning om. http://www.grindhouse.eu/ är det närmsta jag kan tipsa om. Och det är ju inte alltför smidigt. Sen kanske det finns något neråt i landet men har som sagt ingen koll.

Ska beställa mina nu, hoppas de kommer i början av nästa vecka! :) Och att vädret här fortsätter att vara vårlikt för jag pallar fan inte med nån snö nu när det varit såpass varmt att jag köpt inlines o allt.
Science Genius Girl

2008-02-07 20:45
Janeway F21

fan då, då hade man ju kunnat mellanlanda ett paket kläder hos dej för lite ersättning? ;)

2008-02-07 20:52
AHR! fucking beslutsångest man har nu... har börjat fundera på de första igen, USD, och köpa till en frame med fyra hjul. Varför är sånthärt så sjukt svårt? :S
Science Genius Girl

2008-02-07 20:54
haha, hur menar du då? Ta med dem sen eller posta dem? För jag lär ha rätt mycket baggage med mig hem, lämnar alltid lite efter när jag varit borta såpass länge. Och jag hatar postkontoren här för folk är så jävla otrevliga och allt annat än serviceinriktade så jag har svårt att tro att jag skulle palla ;)
Science Genius Girl

2008-02-07 20:57
Janeway F21

ta emot paketet, öppna, ta ur fraksedel och alla papper i paketet, sen skicka det vidare till sverige.. (för att slippa tulla och skatta skiten på 30%).

ahh, hänger mycket på postkontoren? :P

Valo TV.1!!

2008-02-07 21:02
Hm... Hm... Du tror inte att tullen kan öppna skiten ändå`? eller e det helt lugnt när man tagit ur papprena? För jag har hört nånstans att vissa butiker kan gå med på att skriva "gift" på paketet för att tullen inte ska kolla men men... Blir ju svinigt dyrt annars, om de öppnar det.
Science Genius Girl

2008-02-07 21:05
Janeway F21

jo, men Gift garanterar ingenting, tar man ur alla papper och tar bort fraksedel, och sen skickar det vidare så är det chill. dom kan ju inte tulla på ett paket som saknar värde.. =)

2008-02-07 22:04
Simba
Det är för mycket bök, jag kommer inte palla. Funderade ett tag på att jag kanske oxå ska beställa nåt då och att det skulle vara skitsamma fall jag skickade vidare paketet sen men nej, det finns för mycket grejer som kan krångla.

Precis som idioterna på sneakersnstuff så har de flesta nätföretag i USA som vana att vägra skicka grejer om det itne är till samma adress som kortet är reggat på. Det skulle betyda att du måste lägga in pengar på min killes konto och att han måste beställa, vilket i sin tur skulle betyda att om nåt händer med paketet är det vårt problem. Jag måste sitta inne och vänta på UPS som kan komma närfan som helst och missar jag dem dröjer det tre dagar innan de bara lämnar paketet utanför dörren.

Sen måste jag gå till posten...vilket jag hatar sjukt mycket eftersom personalen som sagt är sjukt otrevliga. Första gången jag var där träffade jag den enda fullvuxna, mustachbeklädda man jag någonsin sett göra fjortis "Dah!"-rörelsen med hand och anisktsuttryck helt seriöst. Han blev tillägnad min längsta svordom någonsin på engelska...

Så, hur gärna jag än vill vara snäll och till hjälp så nej, jag hade nog tvekat även om det vore till en vän till mig.
Science Genius Girl

2008-02-07 22:07
Janeway F21

haha, det är lungt.. =) ch stället jag beställer från har inget emot att skika till annan adress.. men tack för att du övervägde iaf.. =)

2008-02-13 19:00
Weeeeeeeeeeeeeeeh!

Igår fick jag mina grillor...asheta (röda Valos)! Gick fram och tillbaka i lägenheten och väntade på UPS och så började det SNÖA! Varför? Jag menar, just den dagen? Det var ju tillochmed 20 plus en dag i förra veckan...och nu snö?!

Åkte fram och tillbaka med dem i lägenheten tills jag kom på att grannarna kanske inte skulle bli så glada så jag tog av dem. Sen tog jag på dem igen och störde grannarna en kvart till. Och idag regnar det såklart så jag får sitta och titta på dem istället... Fick hursomhelst en fet film till (Hyphy trilogy).

Kul grej med skatsen är att de ser ut att vara mjuka men egentligen är hårda. Fick erfara det när jag gång på gång försökte känna var mina tår satt och bara tryckte mot en stenhård yta. Appearances can be deceptive... Sitter hursomhelst väldigt bra. Trycker åt på vissa ställen men de kommer anpassa sig till min fot rätt snabbt känns det som och så är det ju den grejen med tjejfötter i killskor. Samma sak med snowboardboots för trots att de säger att de finns för tjejer har jag aldrig sett det och det funkar prima ändå.

Jaja, om det bara kan sluta regna nu så man får gå ut...
Science Genius Girl

2008-02-13 19:44
nice, grattis! hoppas vädret blir nice så du kan ut ch leta lite spots.. ;)

Jag hittade ett par USD Venom, men jag tror inte dom tillverkas än, verkar toknice dock.. får sätta upp lappar i KFUM i blge.. :P

Förresten är mitt paket med kläder i Kalifonien nu, påväg till Connecticut.. xD

2008-02-13 21:45
Typ sånna eller what u mean?

Haha oki, var beställde du ifrån? Vilken affär alltså...
Science Genius Girl

2008-02-14 00:38
Janeway F21

yes, blir nog ett par till vår/sommar.. men dom var dyra där.. =/  sjukt snygga och ser galet bekväma ut.. måste hitta någon som säljer dom i sverige så man kan prova dom..

beställde från inlinewarehouse.com  dm hade bäst utbud av affärerna jag hittade, så det blev 7 kilo kläder.. XD

2008-02-14 01:18
7 kilo? haha,det e riktigt galet mycket kläder. Men ja, man får hoppas du får dem utan några fördröjningar då...

Det ska bli sol imorgon säger de. Hoppas verkligen, verkligen...
Science Genius Girl

2008-02-14 01:20
Janeway F21

får hoppas på det då. .xD enda som oroar mej är tullen, men det ska ju funka..

nice! ta med kameran ut och fota lite spots imorrn! sen börjar du hänga med några sm åker och fåtar järnet så vi har något att kolla på..

2008-02-14 23:56
Får vänta nån vecka så kan jag fota snubben när hans skates kommit. Han beställde sånna där xsjados som funkar som snowboardbindningar. Rätt skum grej men lär vara jävligt softa att åka i.

Fint väder idag så åkte ett tag innan jag blev helt jävla slut (min kondis är i pinsamt dåligt skikt) och hann dritta ner på ändan framför ett gäng byggnadsarbetare oxå, så då var dagen komplett :) Ska dra ut igen senare idag hoppas jag.
Science Genius Girl

2008-02-14 23:56
skick ska det stå
Science Genius Girl

2008-02-15 11:15
Janeway F21

ahh, lätt, jag är intresserad av dom som fan.. be honom sammanfatta hur dom är också..  Är han från sverige, eller har du raggat upp någon i USA?
anyways.. mer kort! :P

2008-02-15 14:27
de vita är snyggast. Köp inte de bara för de är snygga. Det viktigaste är hur sköna de är

2008-02-15 15:49
Simba

Hehe, ska göra det :) Han väntar superspänt på att de ska komma, de hade lovat i nästa vecka men nu står det ett nytt deliverydate på 2/3 så vi hoppas det gäller nästa leverans så att hans kommer på utlovat datum. Han är skåning, som jag hookade upp med medan jag bodde i grekland och nu är vi på andra sidan atlanten. Ett jävla flängande om du frågar mig...

mellanöl

har redan köpt och fått mina röda, sjukt snygga Valos och de sitter asnajs! Superbekväma men jag måste verkligen få upp styrkan i benen för hur lätta folk än säger att de är kan de inte varit ämnade för mig att hoppa i... Är förövrigt sjukt nöjd över att äntligen ha en anledning att träna. nu måste jag få upp både kondis och styrka för att överhuvudtaget palla åka. Länge leva mina motiverande skates!
Science Genius Girl

2008-02-15 15:49
leve... jaja
Science Genius Girl
Skivsamlare

2008-02-15 17:28
:D ååh jag blir sugen med. men jämt när jag börjar med ngt så suger jag på det, sen slutar jag haha xD

skateboard, bmx. ja iofs snowboard har jag la åkt i 8 år snart, så det kan jag :)

men jag blir sugen!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-02-15 17:35
INOK P18

börja köra! jag ska lätt köpa ett par grillor till våren, sen ska jag tvinga med Jane på lite sessions i borlänge.. :P

Bladers unite!