I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Muhammed bilderna?

Övrigt - Blandat

   

2008-02-13 16:36

Muhammed bilderna?



Förstår mig inte på denna vad danskarna tror sig uppnå med detta. Idag har då muhammed bilden publicerats i 11st danska dagstidningar och 2st svenska dagstidningar. Självklart med den orsaken att södja våran yttrandefrihet. Personligen tycker jag att dom går för långt med detta, räcker inte alla mordhot och flaggbränningar för ett tag framöver nu? Förstår inte dessa tidningar att dom endast sätter hjälporganisationernas medhjälpare i livsfara? Det befinner sig redan flera svenskar och danskar nere i muslimska länder för att hjälpa till med mat och så vidare. Tidningarna som publicerar dessa kommer säkert inte ha nått att oroa sig för men tänker dom inte att det är dom svenskar och danskar som redan befinner sig där som kommer att få lida för detta?


Jag tycker att dom har gått för långt med detta. Visst dom ville stå för sin yttrandefrihet men nu känns det som att dom gör det bara för att jävlas. Vad tycker ni? Jag tror risken är stor att detta kan leda till konsikvenser som ett helt land (Danmark) kommer få stå för endast för att deras tidningar publicerar bilder. Måste dom bege sig på en hel tro bara för att dom har yttrandefrihet?

Var bara tvungen att skriva av mig när jag läste att alla tidningar, rättare sagt 13st ska publicera bilderna på nytt. Ni får diskutera saken gällande tidningarna men om tråden bryter nån regel så får mod ta bort den. Själv tycker jag som sagt att dom publicerade allt på nytt var bara dumt gjort av dom och total onödigt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.