I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Abtronic på bröstet!

Övrigt - Blandat

2008-02-13 19:14

Abtronic på bröstet!

Abtronic är den lilla elektriska saken i tv-shop du sätter på din mage, varpå den tränar dig åt dig.

Jag har sett att de har den på bröstet i reklamen. Borde inte det vara farligt? Eftersom den skickar ut signaler som får musklerna att reagera, borde den inte då påverka hjärtat?

2008-02-13 19:18

Eh den ändra bara rythmen på hjärtat inte stoppar det, ingen fara du kommer bara gå runt med Adrenalinrush dygnet runt

2008-02-13 19:24
skulle den penetrera så djupt hade den nog inte fått säljas överhuvudtaget. är nog en väldigt ytlig sammandragning
http://www.kommandot.se/wp/

2008-02-13 19:26
annars kan du testa att ta ett gympass med en taser, kanske funkar

2008-02-13 19:33
haha, tror folk verkligen att dedär funkar? blir fan ledsen.

2008-02-13 19:37
Tror den funkar, blir du ännu mer ledsnar nu?

Om man skulle skicka rythmisk pulser med en tazer, skulle man få A-rush då?

2008-02-13 19:41
Nej, men ja blir ledsen av din svenska.

2008-02-13 19:43
Jag har en sån hemma faktiskt och jag lever än. Vet inte riktigt vad jag ska tro, men man får iallafall träningsvärk av skiten.

Hörde på radion för någon vecka sedan om att man höll på att framställa kött i laboratorium. Det snackades det om att man kunde använda elektroder för att "träna" muskeln man byggde upp, drog direkt paralleller till AbTronic. Vill gärna tro på att den funkar iallafall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-13 19:47
Finns ju, om man nu ska köpa en sån, tusen gånger snyggare modeller. Är inte den som säljs på TV-Shop typ lika stor som en ugnsplåt?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-13 19:53
ja, och två stickor i vägguttaget blir man som arnold efter några minuter

jag har svårt att tro att såpass lågintensiv träning ger några jätterutor direkt, som att tro att man får jättemuskulösa ben av att promenera.

2008-02-13 20:26
jag har provat på bröstet och de är ganska skönt. förutom att armarna drar ihopp sig automatiskt av att musklerna spänns, ser lite konstigt ut

2008-02-13 23:20
en polare sa att det ger rätt skyssta magrutor, fast dem försvinner efter ungefär 2 veckor om man glömer att träna..

2008-02-13 23:23
en polare sa att det ger rätt skyssta magrutor, fast dem försvinner efter ungefär 2 veckor om man glömer att träna..

Abtronic är inte träning..

2008-02-13 23:42
Jag tror inte maskinen skickar ut ström ur sin anordning, utan den skickar väl bara ut en impuls genom att den dras runt/på muskeln (rätta mig om jag har fel), och där sker en mekanisk våg? Således skulle den behöva spännas runt/på av/sinusknutan, obetydligt stor del av hjärtvävnaden för att förmodligen inte kunna driva genom en impuls som skulle påverka hjärtats rytm. Om den förmodan skulle det så skulle det bara vara en extra rytm, och så länge inte hjärtats naturliga pacemaker går ur funktion (vid 4V, men kan då defibrilleras igång igen) så skulle det inte vara  direkt livshotande även om arytmier kan leda till hjärtstopp, syrebrist, potentiell död...

Främst, amerikansk produkt, skulle ens antydan till hjärtarytmier finnas ens möjliga skulle vi aldrig sett produkten här... :)

2008-02-14 00:00
kristella_ F19

Men åh, "tränar" då

2008-02-16 21:43
funkar abtronic? =D

2008-02-16 21:44
ricoyeo F18

yes it do

2008-02-16 21:58
arnold på 2 veckor?

2008-02-16 22:00
synd att TV-SHOP distruberar den typ hälften dom gör är ju fake :( så då tror man ju den här också e de... men fan va gött en mirakelmaskin =D men gör det inte lite ont om man typ kör den ett tag på en muskel?

2008-02-16 22:02

För att få riktiga muskler krävs gammal hederlig träning, tror ni seriöst att abtronic muskler räcker nånstans i riktiga situationer? Man kan ju lika gärna sitta och spänna musklerna själv, krävs ingen apparat för det, men folk är väl lata antar jag.

2008-02-16 22:05
C-ro P15

du smetar typ på en salva på plattan du har på brösten,magen osv, så de känns inte men de blir lite tufft efter 10-15 min, glömde ta salva en gång då kände man ström i hela jävla kroppen fan vad ont de gjorde

2008-02-16 22:17
dewilicious P20
vf göra det själv när någon kan göra det åt en? =D enda anledningen till att använda abtronic är ju för att man ska se bra ut ju =P

Racken P18
aha... så man tar typ smärtstillande? :P
kostar inte en sån typ 800 :-

2008-02-16 22:20
C-ro P15

menar du abtronic maskinen ?

2008-02-16 22:48
aa... e inte dom ganska dyra?

2008-02-16 22:53
njaa 500 kr för endast maskinen

2008-02-16 23:20
Lata människor, vill ni ha något måste ni jobba för det. Köp ett gymkort och sluta gnälla, börja bygg istället.

2008-02-17 00:12
Jo men grejen med apparaten e väll att man ska kombinera den med vanlig "traditionell" träning? typ att man kör som vanligt på gymmet, sen när man inte har tid o dra till gymmet så kör man den där så får man mer träning fast man inte gymmar.

2008-02-17 00:39

localareagraffw0rk P1

Säger han som kan allt

2008-02-17 10:06
Liknande anordningar är vettiga när man arbetar med rehabilitering. Om du vill åt muskler finns det inga genvägar, det enda som hjälper är träning, muskelvila och att trycka tillräckligt mycket AAS (Jag har gömt lite sarkasm någonstans i inlägget, men jag har glömt bort exakt var).

2008-02-18 09:33
I rehabsyfte fungerar den förmodligen.

I uppbyggnadssyfte bör du skaffa gymkort.

2008-02-18 09:54
nilsL P20
Du kan ju bli läkare
..!.._{-,..,-}_..!..

2008-02-20 02:04
ah utan salva göre fan ont. bränns ju fan
RekFoto

2008-02-20 07:56
nej, man kan inte bygga märkvärda mängder muskler med en elektrisk muskelstimulator. De skappades främst för rehabträning i syfte att stimulera muskelvävnad. Vill man få mer muskler får man helt enkelt ta arslet ur soffan och börja träna!

Om det nu skulle fungera hur kommer det sig att ingen kroppsbyggare använder maskinen i syfte att bygga muskelmassa?

2008-02-20 08:18
Dem funkar ju väl, inte för att jag har sådan men allt har ju med muskel dragningarna att göra.
Om musklerna spänns åt är det ju samma sak som att lyfta en hantel, kanske inte med samma effekt men till en viss grad.
Får du också träningsvärk av det så har du ju beviset där att det funkar.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-02-20 09:46
Dem funkar ju väl, inte för att jag har sådan men allt har ju med muskel dragningarna att göra.
Om musklerna spänns åt är det ju samma sak som att lyfta en hantel, kanske inte med samma effekt men till en viss grad.
Får du också träningsvärk av det så har du ju beviset där att det funkar.

Nej nej nej nej, att man får träningsvärk bevisar absolut ingenting, och så vitt jag vet så har hantlar en vikt som gör att man kan använda dem till träning. Har du inget motstånd så finns det ingen anledning för muskleran att utvecklas, och då utvecklas dem inte heller.
Du får ungefär lika mycket träning av abstonic som du får av att ligga i sängen och spänna dig.  Den är alltså närmast obefintlig i muskelbyggande syfte. Vill du bygga så får du antingen köpa hem vikter etc eller skaffa dig ett gymkort.

2008-02-20 11:43
Dom skickar väl inte ut mer än 2mA skulle jag tippa, ger inte vidare farliga spänningar i musklerna.

2008-02-20 12:23
Användaren är inloggad SkankyWhore

Du sa det!

Man kan inte bygga muskler av nån vibrerande grej. Muskeln blir inte överbelastad, varför ska dom då bli större? och den kan inte bränna bort fettet på magen heller. Du kan inte punktbränna fett och för att få bort ditt fett gäller helt enkelt att äta mindre än du gör av med. Den kan itne heller forma dina muskler. Dina muskler är fästa där dom är fästa och kan bli större men dom ser ut som dom ser ut.
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck
http://www.soundcloud.com/brormusik