I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ICA tanter!

Övrigt - Blandat

2008-02-14 08:42

ICA tanter!

Vad är grejen med  tanterna som jobbar på ICA? Dom är så grymt otrevliga vart man än stöter på nån, känns som dom sitter där bakom kassan och kollar ner på en. Kom att tänka på det för ungefär en halvtimme sen;

Jag vaknade och käkade frukost, skulle gå in och köpa snus och en dricka och tanten i kassan ser jättesnäll ut och är hur trevlig som helst mot killen innan, en snubbe i 30 års åldern som köper frukost, och jag hoppar fram och ser glad ut, direkt känner jag att hon hatar mig.

Hon kollar misstänksamt och ber om leg, jag visar upp det och hon kollar ännu mer misstänksamt på mig och sneglar mot sin kollega i kassan bredvid.

Sen säger hon inget mer förutom hur mycket det går på.

Och häromdagen skulle jag köpa en tia lott och ber om en på samma ICA affär, tanten som jobbar då säger överlägset "Vi har inga lotter här." och kollar på mig som om det vore en självklarhet. Liksom, vilken ICA affär har inte lotter?

Och så kom jag på att dom är likadana på alla ICA affärer, medans dom är mycket trevligare på typ, Konsum.

Vad är det med dom egentligen?

Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-02-14 08:45
Det gamla köttet som dom packar om och om igen har sina sidoeffekter på deras hjärnor, dah

Nae, men har också märkt detta. Grymt otrevliga och just som du säger är det bara ICA :S
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!

2008-02-14 08:49
jafan, en tjej som gick i min storebrorsas klass jobbar på ICA, hon har alltid varit grymt trevlig tills jag stötte på henne i kassan, samma grej.

Och en olare jag inte träffat på flera år hittade jag i Konsum kassan, han var grymt trevlig och han bildade värsta kön för att snacka lite skit typ.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-02-14 09:25
Måste vara lednigen..
The big guys.. Dåliga butikschefer... Går hårt till i personalrummet typ
your bitches ain't nothing compare to meeeee

2008-02-14 10:54
ja det verkar bara vara ica.. minns nar jag praoa dar för nagra ar sen, sjukt otrevliga gamla tanter som bara kunde klaga pa en. vet dock inte riktigt varfor. har vall me ledningen att gora...konsum diggar ja mycker mer.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-02-14 11:10
Mm icas crew är vidrigt.. fast ica kvantum i kungens k har bra tryck på kassörskorna!
tror det är dom mindre ica butikerna som drar åt sig vidrig personal, intagningskravet är väl problem i privatlivet?
RATED R!

2008-02-14 11:19
Håller med, det är fan så.

Jag var på ICA i lindome för ett tag sen och skulle köpa rostbiff och kärringen bakom charkdisken gav mig väaärldens jävla blick som att jag hade trampat på hennes hund eller nåt. Hon sa ingenting utan vände sig om, skärde upp grejerna sen gav hon mig dom. Jag sa inte ens tack utan bara gick därifrån. Fy fan.

tacka vet jag netto, även om det är lite luff så är personalen sjukt trevlig
"I lay chicks like mother goose"
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2008-02-14 12:24
Min kompis jobbar på en icabutik och dom har i den butiken riktigt kassa arbetsförhållanden. Hennes lunch är runt 15 minuter och utöver det typ 5 minutersraster två gånger om dagen. Dom som jobbar där blir generellt sett behandlade som skit av cheferna. Dock tycker jag dom är förvånansvärt trevliga, antagligen för att det är mest ungdomar i den butiken.

2008-02-14 12:47
Så sant.

Hade en polare som Prao där, dem var trevliga "Bakom kulliserna" Fast dock MKT rasistiska..
så om man är utländsk å ska handla på juste den som han var på så..förvänta er inget trevligt prat =)

Fast, hur kul är det att jobba där? Tiderna kan vara ok, men lönen? visa folk som handlar? raster? Så lite förstår man dom
No you!

2008-02-14 12:54
för att ica-tanterna hatar sitt jobb vilket leder till att de hatar resten av mänskligheten.
We call them winerbrods.

2008-02-14 14:32
jobbade på ett ganska litet ica nån månad, även i kassan, och ja, jag var glad, möjligen neutral ibland.
Min tanke är väl att det inte är så jävla kul att göra det där var dag i flera år, men när man snackade med tanterna tyckte flera det var loads of fun "så olika saker att göra, varierande"...

Anyways, mina egna anledningar till att vara neutral, skulle vara ifullkomliga idioter till kunder som kunde förstöra hela dagen för en, men det sitter man ju inte och är arg på andra kunder för, som sagt neutral eller möjligen ledsen/sammanbiten en stund.

Fried little fishies

2008-02-14 14:50

ja kör lastbil i haninge o har fått en helt annan bild. både levererar varor och köper lunch på ica maxi och coop där och både varumottagningen och kassörskorna e trevligare på ica maxi. sen e väl inte icas lager nå höjdare men bättre än grin-robban på coop. well well

norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2008-02-14 14:55
Det är fan sanningen. ICA ser på mig som en knarkare ungefär, inga snälla blickar. Troligen för att de har fastnat på ICA medan resten av världen har riktiga jobb :)

Nu går jag offtopic, men Uppsalas stadstrafik (gröna bussarna) har fan också helt oslagbara chaufförer, alltid griniga :S Eller, ibland är det någon "invandrare" (hatar det ordet) som kör, och då brukar allt vara lugnt...Om det däremot är en tjock svensson som kör så verkar han lite bitter på livet.
I tego arcana dei!

2008-02-14 15:09
Vallfärda till Ica Rågsved, trevlig personal där;)

2008-02-14 15:13
diZZySWE P17 Håller med dig om stadstrafiken i uppsala, gick in med en festis i handen ojävlar vilket jidder det blev. Slutade med att jag blev avkastad efter jag betalt, jävla hustler gubbe. Förövrigt ICA i enköping blir tok rackade så nu har dom en kamera i varje "gång" eller "korridor" men bara en skärm som växlar mellan 60 kameror, förstår inte riktigt syftet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-14 15:21
localareagraffw0rk P1

Worse för mig...Har ett skolkort som jag får åka mellan 09.00 och 15.00 på (för övrigt kassa tider, men whatever), och gubbjäveln som körde bussen vägrade släppa på mig på 15.00-bussen. Jag försökte förklara att klockan var 15.02 (ja, på minuten) och att det var HANS fel, och svaret var oerhört intelligent: "Ja, det är jag som är sen, men klockan är ändå mer än 15.00". Idiotjävel.

Kameror löser alla problem? :)
I tego arcana dei!

2008-02-14 15:40
Jag hade jättekul åt mina 2 lokala butiker här förut. Vi anställde "vanliga svenska ungdomar" som såg allmänt vanliga ut, lagom fåfänga tjejer i kassan och småslöa killar i  butiken.

Konsum mittemot däremot tenderade att anställa alla som avvek lite, allt ifrån tysta pinnsmala killar till div. subkulturella element och allmänt udda personligheter.

I örigt tycker jag mig inte se så mkt samband i mina butiker...

På Kvantum i Kungens Kurva håller jag alltid ett öga öppet efter en väldigt gammal dam som brukar stå i kassan (typ kassa 3). Hon är lätt över 70 och sjukt trevlig, ser ut att ha skapligt kul också. och snabb! hon är grym.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-02-14 15:41
diZZySWE P17  Precis det dom inte gör, hälften av dom är säkert inte på. Och ingen bryr sig, ska dom lösa allt snatteri skulle dom få ställa om alla hyllor. Men det är ju smartare lägga ner oändliga belopp eller skitpengar på kameror som inte har nån funktion? För ingen bryr sig om kamerorna. Som iförgårr kväll väntade jag på en kompis som skulle komma med bussen, ica har ett par stolar precis vid ingången ( ica supermarket ) vid busstorget. Tre stycken snorungar gick in och ut i butiken cirka 3-4 ggr och mer godis hade dom med sig för varje gång. Haha lite roligt var det faktist.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-14 15:44
localareagraffw0rk P1

Haha, känner igen mig xD I mitt samhälles lilla lokala affär (Nära Dej - ja, stavfelet är med i namnet; det var bättre förr - tror att ICA äger det, men inte säker) är alla astrevliga...
I tego arcana dei!

2008-02-14 16:42
Jag har precis samma erfarenhet som dig (trådskrivaren) fast här i västerås gäller det KONSUM. Jävla kärringjävlar som verkligen gör allt för att se sura ut och gnälla ut allt dom säger..! Nästan fnyser och håller på.

Ica däremot tycker jag är bättre, lite yngre personal där vad jag sett.

Man ska fan inte sätta en tjurig tjock jävla tanthelvette bakom kassan, där ska man sätta en leende, trevlig yngre person. Tanterna kan gott få plocka upp tappade apelsiner på golvet i grönsakshörnan om dom ska hålla på så..

whew.. skönt att få ut lite aggression, tack.
^ Smart sagt.

2008-02-14 17:07
jag kan hålla med om detta lite grann, speciellt när man var mindre.. dock är det inte lika stort problem nu..

2008-02-14 18:04
det med ica stämmer som fan..jag skulle reklamera en trasig gitarr i deras posttjänst inne i affärn.kärringfan kollade på mig som om jag skulle blåsa dom på nått sätt..efter många telefonsamtal till diverse postkontor och butiksinnehavare så tog hon mycket motvilligt emot gitarren
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2008-02-14 18:28
Min mamma är en Ica tant. Men hon är världens BÄSTA Ica tant =)
gfdosmoowppa

2008-02-14 18:28
usch särskrivning... =)
gfdosmoowppa

2008-02-14 18:30
Vi har bara massa teens på mitt lokala ICA...
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-02-14 19:00
HAHA

min brors flickvän jobbar på ICA! Och de är samma sak här!
Skittrevlig när man typ äter middag tillsammans eller bara sitter och pratar!

Sen när man stöter på henne i kassan så blir hon ond! En gång försökte hon stätta dit mig genom att anklaga mig för stöld! Lixom, whaat ?
Karlsson, ska vi dunka på dem?
- Lillebror (tjackmonster)

2008-02-14 19:05
snelryss P70 Hahahaha för stöld ? Din brors flickvänn ? Låter som en riktigt satmara.

2008-02-14 19:29
Håller med till fullo, ett fenomen..
Wearing my Rolex

2008-02-14 23:17
haha jo jag håller med, men inte alla av icas anställda är otrevliga bara några av dom. Finns en kärring i Sollentuna som jag hatar. Hon ska alltid stirra snett på en och hälsar aldrig. Konsums arbetare är dock väldigt trevliga :) och då slipper man väl det ruttna köttet :)

2008-02-15 09:48
Nej självklart finns det undantag, men dom verkar mycket trevligare mot äldre folk, typ 25 och uppåt, eller?

2008-02-15 10:43
Precis, ungdomar är det värsta dom vet ( ren gissning ) .

2008-02-15 10:50
Jag menar.Hade ni varit glada om ni jobbade på ICA?  ;)
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2008-02-15 10:53
enokkkk P20  Förmodligen inte.
Manager

2008-02-15 10:58
ICA vid mig är helt tvärtom. De är äckligt övertrevliga och ska småprata om allt möjligt skit.
Kan vi inte byta personal, jag har hellre sura tanter.
Redline!

2008-02-15 11:02
du är 25+ doktorn ;)
Manager

2008-02-15 11:55
Kreativ: De har varit så enda sedan jag flyttade hit, alltså när jag var 20.
Redline!

2008-02-15 12:50

Haha jag praktiserade på konsum en gång, alla tanter var sura och äckliga förutom två 40+are som jag åt godis och rökte med. :)

2008-02-16 02:14
haha soft

2008-02-16 10:53
croim P3

Rökte vad? :)
I tego arcana dei!

2008-02-16 11:07
Haha.

Någon har råkat ut för en otrevilg händelse på ica. Folk tänker efter, vill minnas och hittar en liknande händelse och börjar svartmåla. Om trådens topic varit"svartskallar" hade den rykt på en gång.

Jag är alla ica-tanters försvarare, kom till mig bakom varuingången om det är problem.

Tri~ Fixion, Tri~ Fixion

2008-02-16 11:20
Fårskaller

Klockan 19.00 i rökrutan?
I tego arcana dei!

2008-02-16 11:32
Lätt! Jag har med mig en djupfryst torskfilé.

Tri~ Fixion, Tri~ Fixion

2008-02-16 11:46
Fårskaller

Men jag har hatet mot dig som ICA-tanter har mot sina egna liv ;)

Nej, jag ballar ur xD
I tego arcana dei!

2008-02-16 11:47
Allt ni beskriver kopplar jag samman med Hemköp!
...

2008-02-16 19:52
jag jobbar på ICA och jag är snäll. Men ni ska bara veta hur många kunder man möter som beteer sig som idioter ;)
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2008-02-16 19:59
Det finns en ica-tant precis där jag bor. Hon är skitotrevlig samtidigt som hon ser rädd ut. Egentligen gillar han nog inte kunder bara. Sen när man har tagit kvittot och tackar för sig så börjar hon prata med kollegan mittemot och är helt plötsligt jättetrevlig och glad. Fan va konstigt det är.

2008-02-16 20:04
Jobbat på ICA i några år och alla tanter var ruskigt trevliga.. bjöd på cigg när man hade slut etc

2008-02-16 20:45

jag måste vara riktigt trött för jag läste CIA Tanter

och vem fan är du?

2008-02-16 20:53
skulle varit riktigt illa om whoafolket haft så mycket dåliga erfarenheter med CIA
"I lay chicks like mother goose"

2008-02-16 21:15
då ska du säga gå och dö din jävla kärring och gör världen en tjänst eller så e du lite trevligare jävla idiot! säg så nästa gång

2008-02-17 00:41
Jag har inte orkat läsa igenom alla inlägg, men jag tror att det är så att dessa otrevliga små damer inte gillar oss, folket av den yngre generationen, på grund av de ser sin egen försvunna ungdom och skönhet i oss och blir direkt putt och tar ut det på oss oskyldiga kunder.
It's nice to be important. But it's more important to be nice.