När / Hur Började du med Hiphop?
God dag, Är lite nyfiken på hur ni började med hiphop, och hur gammla var ni? Jag har alltid lysnat på hiphop, men började ganska så nygligen med att göra egna seriösa låtar.
No you!
Graffare
2008-02-15 21:02
hur gammal är man när man gick i 6:an? 13-14??
They called me Mr. Glass
När jag var 9 år, körde typ på en talangjakt i 3an eller nåt.. Kunde visserligen inte mycket om hiphop då, men just den underbara känslan att vara på en scen och köra med en mick fick verkligen mitt intresse att växa :)
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
11 år, tror jag <:
Karlsson, ska vi dunka på dem? - Lillebror (tjackmonster)
jadu jag vet inte... lyssnade alltid på lite allt möjligt när jag var mindre tills jag fick upp ögonen för eminem och genast så fixade min syrras kille massa rap låtar till mig. och jag har skrivit egna texter sen ja va typ 7-8-9 något. fast självklart rappa jag bara texterna acapella för mina vänenr osv . pz ut
Sleep is the cousin of death
Sommarn 2002 var den definitiva starten för min del. Jag bodde ännu i Malmö på den tiden... men så var jag i Stockholm och sommarjobbade på ett laboratorium. Min kusse som då var stor hiphopfantast hade låtar med ken på sin dator, och dom lyssnade jag ofta på medan jag bodde i lägenheten. Efter det var jag fast, och sen dess har det bara utvecklats mer och mer till textanalys. Nu försöker jag också hitta ett skönt flow i mitt eget rappande.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Skivsamlare
2008-02-16 00:54
oj. när jag var runt 8 så flyttade morsan ihop med hennes nuvarande sambo, och hans son introducerade mig för Company Flow. senare blev det petter och wu-tang. sen fick jag min hårdrocksperiod med iron maiden osv i 6an. sen tillbaka till hiphop och då träffade jag whoa! dope shiet. iron maiden var tha shieat i sexan alltså!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Låter nice, Eminem var den första jag lysna på oxå, bästa rapparen ever!
No you!
Jag hörde Cypress Hill när jag var 6... oj, vad fräckt det var! =)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
när jag var 9 (-99) uppträdde jag och en klasskompis Ayo - betongdjungelboken på för skolan, vi mimade och hade målat oss bruna i ansiktet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2008-02-16 01:40
10 tror jag, LOOPTROOP! Min vikiarie hade en s.k walkman, så fick jag lyssna, FASTNA direkt. fatta dock inte ett skit. men hursom så fick jag 2 plattor av han när han sluta & 2 skit fräna tröjor :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mamma lyssnade uteslutande på Grandmaster Flash och Afrika Bambaataa under graviditeten, jag drogs ut med sugklocka till "White Lines" och tog mina första andetag under "Planet Rock". Kanske inte, det var nog snarare när min kompis Norman spelade upp några alster från "19naughtyIII" nånstans i mitten av mellanstadiet. Första skivan jag köpte för egna pengar var EPMD's "Back in Business".. Kärlekstider.
mitt första hiphopminne är att jag sitter och ritar och mamma kommer och frågar vad jag gör, jag förklarar för henne att jag ritar bokstäver och att dom sitter ihop för att det ska vara snyggt! tycker fortfarande att det är lika sjukt. jag satt på mitt pojkrum som 7/8 åring och graffade. första gången jag kom i kontakt med rap va nog när man började skata och trodde att wu tang clan va skatemusik! goda tider.
Jag köpte en Wu tang clan skiva när jag var 12 typ, då började jag lyssna på hiphop men för det kunde jag lyssna på rock och punk också . Man kan ju inte lyssna på bara en genre .
jag var runt 13... MTV och ZTV har varit allt! sen hängde man på redlines sida och därifrån hittade man whoa 2002 =) och på så sätt har man väll läst och lärt sig om hela denna underbara kultur called HIPHOP!
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
Jag har grävt lite och kommit fram till att första hiphop låten jag blev kär i var Paris - Guerilla Funk som min syrra hade fått på samlingsskivan Absolute Dance 7. Då var jag också 7 år. Men förutom den låten lyssnade jag mest på Rage Against the Machine som inte direkt kan räknas till hiphop.' När jag var 11 däremot köpte jag Dr.Dre 2001 och var för evigt fast i hiphop musiken. Rappa började jag väl med när jag var 14, men aldrig blivit nått seriöst av det. Jag sitter mest hemma och spelar in mig själv för att lyssna på det sen :p
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Ee jag börja lyssna på hip hop när jag var ca 7, när brordern satte pa en cd med några jag inte kommer ihå g nu
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
Många som kommit in pga polare hör jag :p Jag kan in hit till whoa.nu för att ngra pollare i klassen hänger mkt här^^
No you!
hörde 2pac - changes på radion någonstans i norrtälje och letade febrilt efter den när jag kommit hem i några veckor. hittade den inte på jättelänge, men fastnade för petters bananrepubliken när jag hörde den hos en kompis. och sen ett tag efter det så fastnade jag självklart för freestyler med bomfunk mc's.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
När jag började gilla hiphop minns jag inte riktigt... Men 2Pac, Snoop, Coolio, Skee-Lo och Dr. Dre var mina första favoriter. Började göra beats år 2002. Börja rappa 2003.
Graffare
2008-02-16 15:46
jag har lyssnat på hiphop sedan petter släppte "mitt sjätte sinne" och det var väll 98? var alltså 9 år gammal
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
1994 fick jag ett tape från min kusin ,precis när jag kom till sverige typ,bla me wu tang o nas o fugees .
Haha nää jag skämta bara, de va vell i början av 7:an då jag tyckte eminem va grymt cool
Jag brukade uppträda med Eminem låtar i 4-5:an på skoldiscon!
Would I shit you? You're my favourite turd.
"FY FAN VA DÖTT DET E PÅ WHOA NU FÖR TIDEN!!" Jo det lär ju du veta mycket om..Medlem sedan: 2008-02-10
work some magic
4-5 med wutang 36 chambers! :) Sen så kom jag in i det igen mer seriöst runt 10-11
Follow the dao, right about....NOW!
och fortsatt btw
Follow the dao, right about....NOW!
Brodin1 Har en till =)
Många som diggar / Diggade Eminem?
No you!
Jag diggade eminem förut nu ligger han i papperskorgen för mig
När jag var kanske 11-12 presenterade min bror LoopTroop för mig, ungefär samtidigt tyckte mamma att jag skulle lyssna på Blues som hon just upptäckt. Blev dock inte frälst på riktigt förrän jag var 13 och träffade min dåvarande bästis, värsta hiphopbruden, som drog med mig på Grand Hiphop i konserthuset.. veckan efter spelade CK (som då var var en lokal kändis i min "stad") på ett disco och det var point of no return.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Ja, som ni fattar så var det svensk hiphop som gällde, och det är fortfarande samma.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Har lyssnat på hiphop i hela mitt liv ungefär. brushan som är 7 år äldre har alltid spelat musiken, så det blev att man diggade det också :) sen blev jag äldre och lämnade hiphopen lite för annan musik. men det funkade inte i längden..så här sitter jag med hiphop i lurarna. Började skriva lite egna texter o shit för typ två år sedan, började rappa lite smått för ett år sedan, men nu mera förstätter jag bara med lyssnandet :)
började gjorde jag för skojs skulle för 2 vintrar sen med min kompis. inget vidare seriöst men första låten man hörde som jag minns var luniz-i got 5 on it. Läänge sedan. Mellanstadiet nån gång.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
13 år eller nått sånnt, min polare fick ett par 2pac låtar av någon som hade bredband och kazaa (hicghtech) och vi lysnade skitmycket på dom. dear mama, changes, california love och nån där han rappa, hi' til' I die lo' to the smoke the shit don't stop the shit don't stop....
Haters gon' hate...
jag minns faktiskt inte, var sjukt ung o första gruppen var looptroop
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Har nog alltid lyssnat på det från och till, farsan har pumpat 2 pac och diverse halv-oldschool hiphop sen jag var 1 kanske. Min första egna skiva jag fick var 2 pac's California Love singel.. Sen började jag måla graffiti i 6:an när jag träffade en polare som hade en bror som målare, sen började jag rappa i 8:an.
It's nice to be important. But it's more important to be nice.
18 år.
imorgon
Gedalf-Fo-Show ♪ ▄ █ ▄ █ ▄ █ ♪
Det började med att en barndomskompis tvingade på mig looptroops tape superstars för typ 10 år sen, sen va jag fast. Nåt år efter det så blev det en hel del graff. och här sitter jag nu, liten skitig & ensam. Och det komiska e att han som prackade på mig musiken och stora byxorna har vuxit ifrån och börjat med gubbkeps. I stor benämning.
i'll make you disapear like gas in the air...
runt 99 i och med A modern day city symphony. eller kom den 00 kanske? va väl iallafall runt 10 bast.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Känns som att jag började ganska så sent att göra egna låtar kanske
No you!