Föra en konversation..
Vet inte om det bara är jag men jag har så troligt svårt att hålla dialog en längre tid, med närmaste vänner så går det, men med andra vänner så går det nästan inte. Jag är nästan rädd för att gå med någon till och från skåpet i skolan, och det kanske är en sträcka på 20 m. Förstår verkligen inte hur man håller en konversation eller kommer in på olika ämnen.. Detta "problem " gör det ju också svårt att skaffa nya vänner men även brudar.. Är det bara som har det här problemet? Finns det nå råd ni kan ge, för jag vill verkligen kunna föra en dialog.. Hjälp mig whoa!
http://www.herrbitter.blogg.se/
Haha, känner igen mig men fan, var kvicktänkt och kom på ett ämne som berör båda o sen när man väl kommit igång flyter det på! inget vidare tips men, hah!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tänkt på det där mkt... man får dra på ytliga ämnen eller fråga ut personen om vem den är för att lära känna den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om det är en person av kvinnligt kön kan du berömma hennes kläder/skor/hår och fråga om nånting om det. Sen fixar bruden resten av konversationen om hon är på det humöret. Annars går det alltid att diskuttera tv-serier och nya storfilmer.
det handlar bara att veta va personen är intresserad av(ungefär) sen bara prata om det ämnet, även om du igentligen inte har en åsikt i det. de är bara att öva sig lära prata me folk o vara social^^
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
får väl försöka med det =)! mer ?
ställ en fråga lyssna på svaret ställ en följdfråga upprepa
Det bästa man kan göra är att lägga av och prata med någon annan tills man har något mer att säga. Tvingade samtal blir bara dåligt. Man ska inte behöva oroa sig för vad som kommer hända om 5 minuter. Det är improvisering. Annars är det klassiska... när, var, hur, med vem? Annars gillar jag människor som berättar saker som de är passionerade över. Om de kan förklara och berätta charmen med vad det än är så får jag alltid så stor uppskattning´.
Beror väl mycket på hur man är som person, finns tystlåtna typer som det inte blir obehagligt att vara tyst med. finns de som bara låtsas snubbla och så skrattar man och så har man satt igång det hela. folk som ställer frågor, folk som berättar saker de varit med om eller tänkt på under dagen, sett på tv osv (där faller nog jag in). mina konversationer startar väl i stort sett alltid med "åh, jag såg en så sjukt ful grej" eller "gaah, jag kom just att tänka på hon på TV, jag orkar inte henne" och sånt.
Retorik är kanske nåt för dig, kan förmodligen hjälpa dig en hel del.
Ställ samma fråga på veckorevyns forum så kommer säkerligen en bunt tjejer i samma ålder som dig hjälpa dig.
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
påstå att hon har en söt glugg mellan tänderna. fråga om hon funderat på att skaffa tandställning.. då är hon din!
RATED R!
Jag har den fantastiska förmågan att totalt ta död på en konversation, jag kan ännu mindre starta en. Livet är hårt mot dem mjuka.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
jag tyckte förut att jag var skitdålig på sånt, men har nu märkt att jag är riktigt bra på det om man jämför med andra. förvånar mig själv ofta.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Jag tycker att konversationer är ett väldigt intressant fenomem(fast rättstavat). Det är skitjobbigt i början. Liksom vad ska man säga? Tänk om det blir tyst. Men sen flyter bara samtalet på som om det mest naturliga.
penguin. skryt du bara. här flyter inget på. Här stakar man sig och spottar och stammar. när jag väl säger något välformulerat brukar jag ofta mötas av ett "va? jag hörde inte" och då orkar jag inte börja om. Jag måste planera mitt kallprat, om jag fick bestämma skulle jag ha en massa que cards...
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Jag stammar. Jag har jättesvårt att uttala ord. Och stakar fram meningar tills jag istället bara håller käften. Jävligt mkt att skryta med!
haha jag kan inte heller formulera mig alls. så konversationer tynar oftast ut genom att jag försöker hitta ett ord eller så. iom att jag vet detta är jag skitnervös inför konversationer, tänker på det hela tiden när den andra pratar vilket gör att jag inte lyssnar och kan således inte svara, varpå konversationen dör ut. haha!
penguni men vad är det då som flyter på?
Världens äldsta myt är att folk som är duktiga på att föra konversationer har en fantastisk fantasi, har pluggat 80 poäng intervjuteknik eller har en helt unik, medfödd gåva. Sanningen är att ingen pallar snacka med någon som sitter och klämmer ur sig "intressanta" debattpunkter, har kasst själv förtroende och är grymt medveten om vad han/hon gör eller säger hela tiden. Skaffa lite självdistans, lite skinn på näsan och inse att det är inte är konstigt att ibland säga någonting konstigt, så ska du se att du blir en pratglad mingelkung på nolltid.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
det handlar bara att veta va personen är intresserad av(ungefär) sen bara prata om det ämnet, även om du igentligen inte har en åsikt i det. de är bara att öva sig lära prata me folk o vara social^^ detta har ja svårt med, bryr jag mig inte om det så orkar jag inte prata om det, så man uppfattas som osocial ganska ofta. men hur kul är det och prata om sånt man inte ens bryr sig om? då håller ja hellre tyst...
Haters gon' hate...
det är bara freestyla fram konversationen :)
Moderator
2008-02-17 13:05
Men shit...VÄDRET!!!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Jag ser fan hellre foolk som e tysta en liten stund om dom inte har ngt att säga för det är seriöst ´helt ointressant att bara lystna på utfyllnad i 30 min....en av anledningarna att det inte e lönt att ragga på klubbar...blir ju bara meningslöst babbel oftast
Man pratar om det som intresserar en och om man inte for nogon respons so ser jag inte riktigt verdet i att fortsetta konversera med menniskan (sovida de inte har nogot sjukt intressant att snacka om som jag har dolig koll po. Att lera sig nya saker ochposo vis oka antalet saker man kan prata om med nytt folk e alltid bra).
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Självdistans är nyckeln, som någon sa tidigare. Märker man att det går trögt när man försöker snacka med nån så kan det ibland funka att berätta lite kort om nån händelse där man gjorde bort sig fett eller om någonting man är dålig på. Jag hatar att snacka med folk som hela tiden bara ska försöka skryta eller visa sig smarta genom att försöka snacka om seriösa grejer, speciellt om man inte känner personen så bra. Pallar inte med såna för länge.. En annan grej som funkar ibland är att snacka om någon person båda känner. Det behöver inte vara att man snackar skit om personen. Kan ju mer vara nåt sånt här: "Förresten, du känner väl Mahmoud rätt bra eller? aa, så han är så jävla skön den snubben.. jag kommer ihåg när jag och han skulle bla bla bla" osv fast jag är iofs rätt värdelös på kallprat, det är tur att man har sjukt sociala kompisar iaf haha
"I lay chicks like mother goose"
håller med Kaal. men mjo, det gör mig extremt osocial ^^
Om du märker att personen är intresserad av nånting t.ex. Åka Skidor, Filmer osv. Uppmuntra dom att snacka om det, var intresserad, då kommer dom gilla dig snabbt och sen kan du börja babbla på om allt du gillar.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Prata om exakt samma saker som du pratar om med dina vänner. Enkelt sätt att se om ni är på samma nivå gällande humor/intressen. Annars kan du alltid berätta en rolig händelse du varit med om, grym konversationskatalysator
AIK
damn såg att kiprono var före mig =/
AIK
många bra råd i tråden!
jag hatar att vara social, man ska inte prata mer än nödvändigt. Annars kan man nicka, eller göra någon annan fysisk signal som gör en förstådd.
work some magic
Jag har d så sjuukt jobbigt också, jag är glad och visar intresse och så. Men det är just att jag låter tråkig när ja gberättar saker, har svårt att "dra vidare" på konversationer, svårt att komma på något vettigt att prata om. Men mest att jag låter lite flummig när jag på något konstigt sätt börjar bra, men blir tråkigare och fy fan va ja mår dåligt över det, skitsvårt å få tjejer å allt=(
Pinsam Men ja jag är precis likadan. Ibland kan jag verkligen ha intresset av att prata med en person men det man säger blir liksom inte lika smooth och slappt som det var menat, sen tänker jag på hur keff situationen blivit och så känner man sig som ett üfo :( Men jag tänker för mycket, redan innan jag faktiskt säger nått vilket liksom gör allt krystat och onice. not good
håll konversationen uppe då! haha nä men come one...tips å dylikt till oss som känner oss små å ovärdiga, någon som har gjort någon bra förändring m.m?
ett hett tips är att berätta om nåt som har hänt under dagen. givetvis bör detta vara nåt som inte händer varje dag, t.ex. idag sålde jag en swebus-biljett. eller så kan man nämna nåt som har irriterat en. och du kan lita på att personen du pratar med har nåt liknande att berätta. sen får man gå på magkänsla.
We call them winerbrods.
green_orange Det behöver inte vara smooth & slappt, heller. Kör bara på.
Det tar ju alltid ett par minuter innan man kommer in i konversationen ordentligt ändå.
Jag har inte svårt för att snacka med folk, men om jag inte har någonting att säga så är jag bara tyst.
Mitt tips är nog att fråga saker, &, som någon sa här uppe, när man fått svaret komma med följdfrågor eller säga liksom "jaha okej, jag själv tycker blablabla".
har inte läst ovangående inlägg, men varför inte bara fråga vad hon/han gör nuförtiden, sen ställer du föjldfråga på det? eller vad hon/han gjort i helgen. om det blir tyst ett tag så snacka skit eller nått. skvaller it is, alltid intressant att höra:p
jooda.