I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rastamössa i skolan?

Övrigt - Blandat

   

2008-02-27 02:18

Rastamössa i skolan?

Hejsan!

Förstår mig inte på skolans "regler" ibland. Blir så arg och ledsen på samma gång.
För ungefär ett halvår sedan så beställde jag en mössa från en hemsida på internet, tyckte den var skitnice och tyckte den var riktigt skön. Men de tycker inte skolan.

Runt om på mössan så är det tre stycken "leaf" om ni förstår. Och enligt skolan så representerar jag droger när jag har den på mig. Jag kan hålla med om att den kanske inte smälter in i en skolmiljö precis, men att sitta och säga att jag representerar droger och att jag inte får ha den på mig i skolan är ju bara sjukt. Enligt mig så reppar jag inte droger, utan mer Jamaica. Kanske låter lite knepigt, men det är vad JAG känner.

Har även två stycken rastatröjor, med färgerna GRÖN:GUL:RÖD! DOM är tillåtna att ha på sig, men inte min mössa? Reppar jag inte EXAKT lika mkt droger när jag bär mina tröjor, som med mössan? Förstår inte riktigt. Tycker inte detta stämmer liksom.

Och varför jag har rastakläder beror ju på att jag rent ut sagt ÄLSKAR allt som har med rasta att göra. Jag är intresserad av alla slags droger, och hur dem fungerar (Nej jag missbrukar inte). Jag är intresserad av folket, musiken, kulturen, ja nästan allt. Men enligt skolan reppar jag bara droger, inte något annat.

Fan låt oss bära vad fan vi vill. Vad jag själv har fått sett så finns de ingen lag som säger att man inte får bära kläder med symboler av tex. marijuana, i skolan.
Jag tycker skolan aggerade helt fel. Jag går inte i skolan ofta då jag lider av Social fobi och panikångest. Men hade bestämt mig för att gå iväg till skolan några timmar för att känna efter. Men så händer detta och jag blev ledsen och arg och gick hem. Allt blev bara så fel.
Men efter att ja lugnat mig och kommit till ro beslutade jag mig för att beställa en ny mössa, vilket ledde till att jag beställde en annan rastamössa, men utan leaf. Bara färgerna.



Bild på den förbjudna mössan!

Bild på den tilllåtna mössan!


Nån som förstår mig, eller är jag helt ute och cyklar?

Karlsson, ska vi dunka på dem?
- Lillebror (tjackmonster)