I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför går inte vissa upp i vikt?

Övrigt - Blandat

2008-02-27 02:27

Varför går inte vissa upp i vikt?

Alltså jag kan äta hela dagarna i månader utan att gå upp i vikt? onyttigt som nyttigt, dricka massor osv utan att jag går upp. jag är inte underviktig men varför är det så för vissa att dom inte går upp? o för vissa räcker det med insta lilla?

RekFoto

2008-02-27 02:28
hum det skickades iväg..

har vart så i några år så snart kanske det vänder och jag blir smäll fet ;)
RekFoto

2008-02-27 02:37
jag har samma åkomma. det är as bra om man inte vill ändra vikten. Men as jobbigt när jag försöker gå upp i vikt. det enda som hjälpt då är att träna och bygga muskler. men sån skit kan man ju inte hålla på med på allvar :P

jag skulle påstå att det är en Bra sak iaf!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-02-27 02:43
Som bjärr säger. >Har du sjuk ämnesomsättning ska du börja träna och bara trycka i dej protein och kolhyderater. Har en polare som alltid alltid varit en liten sticka. Han tränat seriöst nu i några månader och han är på gränsne till vad jag skulle kalla "småbiffig".
Men orkar man itne så får man la leva som en vandrande pinne då!
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!
Manager

2008-02-27 08:07
Ja, det har mycket med ämnesomsättningen att göra. Men den kan ändra sig när man blir äldre också, vilket har resulterat i att många som var smala som unga men åt mycket helt plötsligt blir riktigt tjocka för att de äter likadant men saknar sin super-ämnesomsättning de hade som unga.

Och tänkt också på att även om du inte blir tjock så är det inte bra för kroppen att äta en massa skräpmat etc.
Redline!

2008-02-27 08:07
jo jag har alltid varit samma. oavsett om jag tränar, lever på alkohol i en månad eller svullar julbord ett halvår i sträck så ligger jag på min modiga sjuttio pannor. fett praktiskt.
http://www.kommandot.se/wp/

2008-02-27 08:09
och tilläggas bör då att jag på sistone äter rätt mycket mer men tränar då iofs ganska regelbundet och äter nyttigt. skulle jag leva på chipsdieten nu skulle det säkert ändras och brad pitt skulle bli danny de vito
http://www.kommandot.se/wp/

2008-02-27 08:10
Samma för mej.. aldrig gått över 70 kilo i princip.. börjat träna nu samt försöker äta bättre.. pågått i 4 månader utan att gå upp ett kilo. Blir gainers snart om jag ska nå 80 iår.. =/
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-02-27 08:26
Har samma "problem" men ngn dag så kommer la smällen å jag blir tjock som fan..
No you!

2008-02-27 09:01

mitt tips om du vill öka på massan lite är att vara arbetslös ett halvår flytta hem till morsan spendera dagarna med data tv spel och anndra icke energikrävande saker. och mycket chips och läsk lätt slappaste sättet att öka i volym

detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>

2008-02-27 09:04
artcrime

Det är ju verkligen det bästa sättet att gå upp i vikt, hälsosamt!

Nej, den som vill gå upp i vikt ska äta BRA mat i stora mängder utan att träna.

2008-02-27 09:24
Jag kan fan inte heller gå upp i vikt! Levde på pizza/hamburgare/snabbmat. Det vill säga bara skit mat! Gick inte upp ett kilo.. Menmen, jag lider inte :)

artcrime
Så ser min dag ut, lik förbannat så blir inte jag större =)

2008-02-27 09:32
Kan väll säga med erfarenhet att Artcrimes tips stämmer väldigt bra.

2008-02-27 09:42
jimmymorfin: förstår inte vad du menar.

krullet: min dag ser ut så med jag märker skilnad säkert gått upp 5-10 kilo på ett halvår.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>

2008-02-27 09:45
artcrime
Haha stackars dig då! Jag håller på med BMX rätt kraftigt på sommarn, så där finns en anledning. Men på vinter åker jag bara skidor någon gång, sen går jag i skolan med Idrott 3 gånger i veckan =)

2008-02-27 09:51
din kropp omsätter allting du slänger i dig på ett mer effektivt sätt en hos ettt fetto som har retarderad omsättning? Men akta för när du kommer upp i 40 års åldern kommer du få en smal kropp och en ful kulmage

2008-02-27 09:53
Vad läskigt att vissa lever så onyttigt, och sen ändå är happy för de inte går upp. Diabetes? Hjärt- och kärlsjukdom? Blablabla... Hört om sånt? Bara för man är smal behöver det ju inte betyda att man är hälsosam och kan leva på skräpmat (för det är ju inte särskilt hälsosam mat).

Börja träna och käka mycket BRA mat. Då löser det nog sig tillslut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-27 10:02
Jag är likadan, kan äta kebab och pizza i en vecka och sitta still utan att jag blir ett dugg fetare .
Det är ju naaaajs
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-27 11:02
Bra metabolik varar inte för evigt tyvärr. :(

Vilken press vi lägger på våratt matsmältningssystem avgör hur länge vi kan stanna så här unga och smala utan att bry oss om vad vi äter :) folk som pajjar sitt, eller föds med kasst, alternativt stör med olika mediciner(min kusin opererades och fick några olika nervmediciner på grund av ett fel i hans rygg, gick upp 30kg även om han åt som han alltid gjort. 1 år efter operationen var han nere på sin vanliga nivå igen, helt sick), är lite mer unlucky.
Men våran dag kommer också, var så säkra!
min kan inte vara allt för långt borta med tanke på all skit jag trycker i mig + öl och cigg.

2008-02-27 11:34
jag vet inte om det kan stämma till 100% men feta människor har bättre bakterier i magen som tar upp mer ämnen i maten så att de bli feta, med andra ord sådana som du har kassa bakterier i magen som tar upp dåligt med näring och ämnen och därför blir du inte så fet. sedan spelar metabolism in i bilden med men mer invecklade studier har jag noll koll på.

säkert någon annan som har skrivit det i tråden, men jag postar ändå för glänsa lite med det lilla jag har :D

2008-02-27 11:58
-Nisse- F24

nu ska du inte va sån.... bara för att du sväller upp efter en mc chicken ska du inte propagera på oss övermänniskor att vi måste äta, vad som enligt dej är, "riktigt" samt träna (som kan vara det tråkigaste att lägga sin fritid på). ;P

/Este G
-In Yo Area

2008-02-27 12:26
Jag har också alltid varit en "sådan", snabb förbränning yes please!
Fast nu med åldern börjar det komma, the latin genes tar över (haha!)... sätter sig bara på min jäkla rumpa och höfter. I don't mind, men lite jobbigt att ha växlat mellan typ tre olika jeanstorlekar (back and forth) de senaste 2 åren, money in the drain... jag vågar inte köpa nya byxor, det är halvbaggy som gäller nu hahaha...

2008-02-27 12:44
Alla personer i världen har olika Ämnesomsättningar.

Men att säga att vissa personer inte kan gå upp i vikt är bullshit.
Visst det är dubbelt så svårt att gå upp i vikt än vad det är att minska vikt det är ett faktum.

Men att säga att du äter som en häst och äter skit mat utan att gå upp i vikt börjar göra så ja funderar..

Jag var själv smal, men har börjar träna regelbundet och äter regelbundet 5 måltider i veckan , och har börjat se resultat både i kroppen och på viktskalan .

Du som jag (förr i tiden) inbillar sig att man äter mycket , men man äter endast mycket kanske 1 vecka sen så lägger man av för man orkar inte , så under 3 veckor så äter man nästan inge sen en vecka äter ma n mycke osv.. det blir en ond cirkel man lurar hjärnan och säger att man äter mycket när man i regel i månanden då äter mindre än vad man egentligen gör.

Börja träna, det är en otroligt bra push. inte bara för att man får en bra kropp, och att man mår bra.
Utan att man på så sätt MÅSTE äta regelbundet för annars va de helt onödigt att gå till gymme och slösa en hel dag på att lyfta vikter om man inte äter.

Så börja träna ett Tips.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-02-27 12:49
5 måltider per dag*
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-02-27 16:14
En pizza innehåller ju ca 750 kalorier

orkar inte heller räkna, men... jag höftar på att en "normalpizza" innehåller iaf 1200kcal.

2008-02-27 17:13
går ni inte upp i vikt äter ni för lite. trodde jag hade amma åkomma men man måste äta mer än vad man gör av med, dag in dag ut. är inte mer komplicerat än så. ät mer kalorier än erat normala kalori behov. när man tränar så ökar ju aptiten och därav äter man mer. men man lägger inte på sig muskelmassa bara för att man tränar ju, om du inte äter mer kalorier än du gör av med så kan du inte bygga muskler. om du inte dopar dig, lr är väldigt överviktig. lr helt nybörjare.
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck
http://www.soundcloud.com/brormusik

2008-02-27 20:45
Esteban_Globe X22

Haha oh no. Du kom på mig. Helvete.

2008-02-27 20:51
kanske den där binikemasken eller hur de stavas

2008-02-27 20:52
Artcrime är en lögnare.. jag har provat det där.. under ungefär ett års tid!

Dekay

det är ju ganska uppenbart att man äter för lite.. men med sån fucked ämnesomsättning är det ju i princip ömöjligt att få i sig nog mycket kalorier på naturlig väg för att kunna gå upp.. måste ju trycka gainers hela tiden..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-02-27 21:36
jag "lider" av samma. ingen i min familj blir tjock än hur onyttigt vi äter. vi har grädde i all mat och äter inte alls små portioner men inget händer. varierar upp och ner mellan 2-3 kilo hela tiden.
www.myspace.com/danielbylund