I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Com Hem, Får dom lov att göra såhär?

Övrigt - Blandat

   

2008-03-03 12:24

Com Hem, Får dom lov att göra såhär?

Hej, det är såhär att jag var kund hoss com hem bredband i höstats men hadde 2 räkningar som jag inte kunde betala, varför är oviktigt men jag satt värkligen i skiten.

Jag ringde dom och sa att jag kunde avbetala men fick inte så räkningen gick såklart till kronofogden, Dom stängde även av mitt bredband såklart och inget mer med det.

Förra veckan fick jag äntligen betalat min räkning på 1300kr och var en lättnad för mig, sergel inkasso sa även att dom hadde fått en ny räkning från com hem så jag ringer com hem för att kolla.

Då säger han såhär att då har com hem tagit fullt betalt för "mina tjänster" som jag haft hoss dom?, dvs dom har tagit betalt för bredband i november,december,januari,februari utan att jag har vetat om detta, Det jag reagerar på är att hur fan kan dom ta betalt för en tjänst som inte är i funktion? och varför medelade dom mig inte detta innan november när jag dom stängde av internet?

Har dom värkligen lagen på sin sida eller kan jag få hjälp från konsumentkontakt, kan jag vägra betala pga brist av information från deras sida?


Jag har värkligen inte 1200kr + 300kr att betala på en gång då man inte kan göra en delbetalning.


Jag tycker det är jävligt dåligt från deras sida att inte informera mig om detta då jag INTE har ett skriftligt avtal med dom där jag har fått reda på regler etc, ni säger kanske att jag skulle tagit reda på saker själv, det är kanske rätt men med tanke på att jag problem med sociala kontakter och att dom stängde av bredbandet så trodde jag det var självklart.


Jag hoppas någon kan hjälpa mig.


//

"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."