I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Låt oss prata namn

Övrigt - Blandat

   
Hangaround

2008-03-07 05:06

Låt oss prata namn

Fördommar, erfarenheter eller google. Gör hur ni vill, jag tycker det skulle vara kul om vi kunde analysera namn. För att göra det lite extra kryddigt så borde ni både blanda in, som jag nämt ovan, fakta med fördommar och erfarenhet. Jag börjar, namnet är Leif.

The image “http://z.about.com/d/crime/1/0/w/R/leif_garrett.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
Människor som har en Leif eller flera Leifs i sitt släkte borde inte läsa vidare då följande inlägg kan fattas som stötande och kränkande.

Jag satt och tänkte lite på namn idag. Det är sådant jag gör då jag är sjuk, tänker på namn. Jag tar namnen i munnen, smakar på dem, gurglar runt med dem, sväljer dem och analyserar dem. Ett namn som jag fastnade på var Leif. Jag grubblade lite över namnets mening och dess historia. Googlade det. Wikipedia det. Kom fram till att mina fördomar och erfarenheter om Leifs faktiskt kan stämma bra. Jag har alltid tyck att Leifs är gubbar i glasögon som tar sina ungar i nackhåret om dem kommer hem fem minuter för sent en vardag. Plus, om man skriker för sig själv "Det är jag som är Leif", så låter namnet så obehagligt brutalt att det går rysningar från lilltån upp till hårroten.

Vad jag kom fram till är att de ända kända Leif-gubbarna är politiker, vikingar och advokater (om man bortser från Leif "Loket" Olsson, han måste fått sitt namn utav ett misstag). Skrämmande människor, och om man adderar Leif med politik så blir resultatet rent utav monstruöst. Kort sagt; en Leif är en ond människa som inte drar sig för att hytta lite extra med näven. Vi bannlyser namnet tycker jag.

Ps. Bilden är en googling på Leif.