Hangaround
2008-03-07 05:06
Låt oss prata namn
Fördommar, erfarenheter eller google. Gör hur ni vill, jag tycker det skulle vara kul om vi kunde analysera namn. För att göra det lite extra kryddigt så borde ni både blanda in, som jag nämt ovan, fakta med fördommar och erfarenhet. Jag börjar, namnet är Leif.Människor som har en Leif eller flera Leifs i sitt släkte borde inte läsa vidare då följande inlägg kan fattas som stötande och kränkande. Jag satt och tänkte lite på namn idag. Det är sådant jag gör då jag är sjuk, tänker på namn. Jag tar namnen i munnen, smakar på dem, gurglar runt med dem, sväljer dem och analyserar dem. Ett namn som jag fastnade på var Leif. Jag grubblade lite över namnets mening och dess historia. Googlade det. Wikipedia det. Kom fram till att mina fördomar och erfarenheter om Leifs faktiskt kan stämma bra. Jag har alltid tyck att Leifs är gubbar i glasögon som tar sina ungar i nackhåret om dem kommer hem fem minuter för sent en vardag. Plus, om man skriker för sig själv "Det är jag som är Leif", så låter namnet så obehagligt brutalt att det går rysningar från lilltån upp till hårroten. Vad jag kom fram till är att de ända kända Leif-gubbarna är politiker, vikingar och advokater (om man bortser från Leif "Loket" Olsson, han måste fått sitt namn utav ett misstag). Skrämmande människor, och om man adderar Leif med politik så blir resultatet rent utav monstruöst. Kort sagt; en Leif är en ond människa som inte drar sig för att hytta lite extra med näven. Vi bannlyser namnet tycker jag. Ps. Bilden är en googling på Leif.
jag hade en lärare i svenska som var en riktig seriemördare asså. han hade också rött hår och likadant skägg som mannen på bilden. dock var han mer välvårdad. tänk dig michael douglas i falling down. den stilen hade han. alltid portfölj, precis som micael douglas. ett riktigt psykfall. till slutpunkten: min lärare hette leif.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Hangaround
2008-03-07 05:26
Ja, det lät som en riktigt Leif, kanske lite för mordern (portfölj) men nog är det en Leif alltid.
för övrigt har du vunnit ett gratis internet för whoas roligaste blandat-tråd denna veckan. congratulations good sir. you are a winrar.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
första namnet är leif silbersky som slår mig, och han ser inte speciellt ond ut. sen andra tanken som poppar upp är leffe den glade alkisen som alltid sitter med anekdoter om sitt tidigare liv som sjöman. kent däremot är ett namn jag inte faller för så lätt, har en bitter å självbelåtenhet över det namnet, inte min favorit i godispåsen ;/
((MAAD))
Hangaround
2008-03-07 05:40
davve_d Så klart! Det finns nog två typer av Leif, den stränge mannen i skjorta och utslinta jeans och den skrattande alkisen. Jag känner med dig där.
fast man kanske kan summera namnet till att båda är någonstans i botten, antingen socialt eller mentalt, båttenskiktnamn så att säga,
((MAAD))
testa att skrika "JAG ÄR LEEEEEIIIIF!!!!" en gång. ett vredesskrik. man blir rädd för sig själv.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Hangaround
2008-03-07 05:51
davve_d P22 Slutsatts: Leif; hybrid av slaget nedgången, glad som bitter, framgångsrik som kvarsittare.
CiL P20 Jag säger ju det, hemskt, horribelt.
hade man gjort en svensk version av twin peaks så hade karaktären Bob hetat Leif.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Fast jag måste säga att Leif Loket Olsson visst fan är läskig! Tror inte alls han fick sitt namn av misstag. Jag menar kolla första bilden som kommer upp på Google
haha vilken jävla goodfella look loket har där
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
fet dubbelhaka haha. men aa, leif är nog ett skrämmande namn. Min morbror heter iofs Leif. Han är en sån som mest sitter inne o suger på sin pipa, läser några tidningar och kollar på tv. Om han kollar på film så gåre inte ens att komma in hos honom. För han vägrar att höra ringklockan på dörren. Han sitter där i sin 30 000:- fotölj och låtsas som ingenting. Han ska alltid ha de nyaste av allt. Och han ska alltid ha rätt. Han är lite ond. Fast snäll.
Karlsson, ska vi dunka på dem? - Lillebror (tjackmonster)
En klassiker är ju namnen Conny, Sonny, Ronny och Johnny. På 70-talet va detta coolingarna som hängde vid korvmojjen och gjorde burnouts med sin puch dakota. Därefter gick det fort, från mellanölet till hasch och nu gärna en blandning av finlandia och John Silver cigg. Alltså, Y-namen är loosernamn.
Halvvuxna tjejer som heter Sara har jag jättesvårt att ta på allvar. De påminner ofta om Carola, fast är då blonda varianter av fenomenet. Förövrigt håller jag med om Y-namnen.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Det finns nån form av forskning kring y-namn och fängelsekunder i Sverige. Tydligen har en majoritet av fångarna just y-namn. Jag är förövrigt en stolt innehavare av ett y-namn. Men jag har inte suttit på kåken än i alla fall. Om jag är en looser finns det säkert delade meningar om, men jag passar i alla fall inte in på Conny, Sonny, Ronny, Johnny-profilen.
Redline!
ingen forskning, utan statistik heter det.. någon måste ju vara den som leder statistiken, i tjejfängelser är det säkert namn som slutar på A, betyder ju inget egentligen, om en skola har högst genomsnitt på folk som hoppar av skolan betyder det ju inte att ingen tar studenten^^
((MAAD))
där jag bor betyder leif snus
davve_d: Statistik är väl bara siffror. Det blir väl forskning så fort någon börjar kolla på siffrorna och drar olika slutsatser. Eller? Jag tror att det finns mer bakom y-namnen i fängelse än bara slumpen. Jag tror whitetrash-föräldrar var mer benägna att döpa sina ungar till typ Conny på 70/80-talet än medel-och överklassen. Och jag tror dessutom att det är fler whitetrash än städat folk som sitter på kåken. Jag förstår dessutom inte din liknelse med skolan. Eller vänta, tror du att jag på allvar trodde att bara för att jag har ett y-namn så kommer jag hamna i fängelset eller bli en looser? Jag vet att nivån kan vara låg på whoa, men kom igen nu.
Redline!
Jag hade en Leif i mellanstadiet som var tunnhårig, smått överviktig gubbe i 50-års åldern som hade glasögon och råttfärgat hår. Ett riktigt praktexemplar på en Leif. Behöver jag tillägga att han var en riktgit läskig jävel. En som kastade pennor och saxar på elever som pratade och hade mörk röst som han inte drog sig för att ryta med.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
det var ju du som sa det huvve? jag sa ju att det inte stämmer därav så tror jag inte du hamnar på kåken, lär dig läsa... men visst stå kvar vid att du å dina likar är whitetrash när jag försöker rädda ditt namns heder... ^^ sen det med skolan påpekar jag att fast statistik pekar åt ett håll betyder det inte att alla är lika... dvs, bara för att Ynamn är i topplistan i fängelser så betyder det inte att alla med y är brottslingar.... skärp dig nu... jag vet att nivån kan vara låg, men kom igen nu! visa nu att du inte är en i statistiken...
((MAAD))
davve_d: Det är du som ska lära dig att läsa. Jag har aldrig påstått att du tror att jag ska hamna på kåken. Jag påstod att du tror att jag tror att jag ska hamna på kåken. Och jag har aldrig heller påstått att alla som har ett y-namn är whitetrash. Uppenbarligen är det inte y-namnet som bidrar till den låga nivån nu. Vi kanske ska byta namn så allt blir rätt?
Redline!
Dr. Oc: Det va inte meningen att gå till personangrepp men det tror jag du fattar =)
Tesen om Whitethrash föräldrar tror jag klockrent på. Vill även lägga till namnet Denny i kategorin.
matadåren: Personangrepp förgyller tillvaron.
Redline!
Leif är även namnet på bästa medlemmen av personalen på Systembolaget Odenplan, han känner alla grabbarna i parken vid förnamn och är down vid öppningsdags. Efter X antal tidiga inköp av alkohol droppar han den gyllene frasen "Du är igenkänd" vilket ger en officiell alkisstatus och krav på legitimation försvinner för all framtid.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alla som heter Dennis lyser det så jävla småpundare om. Jag vet inte varför, men det är bara så.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
SpT ser ut som en Jakob!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja alla som heter Dennis är lite såna hobbypundare som spelar allan. Titta på den tecknade serien Dennis. Han är ju helt skadad. Man stör sig alltid på folk som heter Dennis. Han George lr vad farbrorn heter stör ju sig som fan på den jävla Dennis!
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
tjejer som heter malin är alltid något negativt med, har aldrig träffat en malin jag tyckt om
Alla som heter Tito är våldtäktsmän.
Snara> Jag har typ sökt runt på google men kan icke hitta någon bild som liknar en negativ eller dryg Malin. Min uppfattning av en Malin är att hon ska vara dryg eller ha nån konstig attityd. Men något häftigt hände när jag Googlade på Malin. Google ändrade min "syn" på Malin, nu tycker jag att en Malin ser ut som en foxy lady som den här mysiga brunetten.
http://www.id16.se/img/malin.jpg Men i alla fall! Jag tycker att den här tråden skulle kunna vara väldigt rolig och intressant att följa. Så jag följer upp med ett eget namn. Sara Sara förknippar jag med nån som man skulle kunna älska att busa med. Eller reta precis till bristnings gränsen för att sen peppa upp henne, till att begå samma misstag igen.
http://www.lommaridklubb.se/USmapp/bilder/SaraF.JPG
Rocka kamelen en gång
Sara känns som en hästtjej. Kjell_olof's bild säger allt.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Kreativ P18> Tack jag tror du förstår mig
Rocka kamelen en gång
jag tycker hon ser ut som en elin emmor är alltid snälla
neej! dom är dryga och börjar gråta på fyllan.
Snara: Ja du har faktist rätt... Malin är Elin droppa en bild på emma! :)
Rocka kamelen en gång
Emma.
Producent
2008-03-07 15:49
jag har ocksa emot MALIN. alltsa, dom kan vara hur fina och snälla som helst, men det är alltid nagot negativt med dom, som att deras andedräkt luktar som nagon fiser en i ansiktet, eller att dom äter snor. STINOR är ocksa hemska. fast lite hemskare än malin. stina tänker jag mig som en tjej med uppnäsa och hybris, som även är lite grabbig.
äkta stina
äkta malin. fast om denna bilden var äkta, sa skulle det vara svettmoln flytandes runt armhalsregionen
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
ja stinor gillar jag inte heller elelr killar med konstiga namn typ liv eller love dom tror alltid att dom är speciella och klär sig i skogsgrönt, deras mammor är garanterat frigjorda konstnärer som skickade med dom ekologiska äpplen ist för godis på utflykterna
Producent
2008-03-07 16:07
Om Malins är foxy brunetter varierar väl, men visst fan är dom brunetter! Har faktiskt bara stött på mörkhåriga Malins, och har, nu när jag försöker, väldigt svårt att tänka mig en ljushårig Malin.
I'm Just A Human
Syrian-Mike BlåstaBlondin-Emma
Marie då?
Detta var skrivet av ett proffs. enjoy..
Hangaround
2008-03-07 17:09
krossad_anka F18 Fyyy dig!
Y-namnen är alltid givna inom dessa sorters diskussioner, dels för att det stämmer så bra och dels att det är så roligt.
ÅSA & LOTTA Åsa & Lotta är för mig nästan typ av samma människa. Det är dem som styr upp fikat till föräldramötena i högstadiet och hjälper till att sälja korv när ungarna har fotbolssmatch. De är riktigt engagerade i sina barns fritidsintressen och deras barn är, inte fullt ut, men nästan mönsterelever. I vilket fall så sköter dem skolan bra, ingen ogiltig frånvaro eller liknande. Åsa är lite stel medan Lotta är lite mer stå hej, tillsammans så skrattar de gärna.
Slutsatts: Åsa & Lotta är normen för svenssonmamman.
Nedan en googling på Åsa. Tycker att den kan stämma överens med hur min syn på en Åsa kan vara,.
love skulle ju vara sååå cool och heta ju, fatta va nice om man drar till england eller nått sånnt och nån frågar va man heter ;)
Haters gon' hate...
Jag som då heter
Linda har alltid haft lite problem med det här namnet.
Jag är själv en ganska glad och snäll tjej, medan de flesta Lindor verkar vara riktiga bimbos eller porrstjärnor!
Googlande på "
Linda ":
Jag heter Dennis i andranamn YÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Producent
2008-03-07 18:37
snara, haha! jag vet EN kille som heter love, han är precis sadär, och hans mamma med!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Martin En Martin är nog en uttåtriktad människa, om än lite blyg ibland.
Jag tror att en Martin är hyffsat omtyckt av sin omgivning och att han har lätt att få nya vänner men att det tar tid innan han verkligen släpper in någon för nära.
Jag skulle inte vilja bråka med en Martin, tror dom kan vara rätt agressiva :)
http://www.mittiboras.se/uploads/Image/Martin_Stenmarck.jpg