I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

skate o hiphop

Övrigt - Blandat

2008-03-10 20:42

skate o hiphop

vad har de för skillnad?
både har säckiga kläder..

2008-03-10 20:43

skateare brukar ha jeans som varken är stora eller tighta. sedan har dem oftast skate märken på sina t-shirtar and so on.. Dessutom lyssnar dem flesta på musik som Milencollin

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-10 20:43
Dom hör ju ihop ungefär lika mycket som klotter och hiphop eller apelsiner och bränt gummi.

2008-03-10 20:44
vad har skate med hiphop att göra?
what's good for the goose is still good for the gander.

2008-03-10 20:48
apelsiner och bränt gummi, båda kan vara oranga, båda kan lukta illa osv osv..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-03-10 20:54
de e liksom bara kläderna som e likadana inget annat?

2008-03-10 20:56
revolutionären P23

Såvitt vad jag ser så har han ju inte skrivit något om att skate tillhör hiphop?
Det är ganska uppenbart att han vet att det är två olika saker då han frågar efter skillnader mellan dessa.

2008-03-10 20:56

"Dessutom lyssnar dem flesta på musik som millecolin" - Verkligen inte!

Alla som åker bräda är ju inte hiphop och lyssnar på Millencolin. Har du inte sett skejtarna med svarta snortighta brallor? Det är inne nu och har varit ett tag. Finns ju flera olika skate-stilar men generellt sett så har en skejtare halvsäckiga brallor, hoodie, kepa och nike sb skor.

Vi är ökända N.P.G.

2008-03-10 20:59
Har jag fått detta om bakfoten men skaetarna back in the days lyssnade generellt bara på hiphop, men under de senaste årtionderna har rock börjat ta över? :s

Vet inte riktigt vart jag fåt det ifrån men..
http://www.herrbitter.blogg.se/

2008-03-10 21:02
GhostFace X0

han efterfrågade skillnader, taget ur luften liksom?

2008-03-10 21:11
revolutionären P23

Får man inte lov att fråga? Han kanske har diskuterat med någon som inte har förstått hur sånt här ligger till. Han själv har kanske lite svårt att förklara exakt hur det ligger till.
Var försiktig med att döma folk för snabbt.
Dessutom är det roligt att se vad folk tycker, är det inte?

2008-03-10 21:29
GhostFace X0

har jag dömt någon genom att fråga hur skate är kopplat till h-h?

ibland undrar jag om det finns koppling mellan vetenskap och filosofi...*visslar*

2008-03-10 21:33
Thugish4life P23: självklart finns det såna som inte lyssnar på den stilen av musik. Men efetrsom milencollin är skatepunk så.. ;P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-10 21:34
Vad är det för jävla diskussion egentligen, vad man sysslar med för "idrott" reflekterar väl inte vad du lyssnar på för musik.

2008-03-10 21:36
Har jag fått detta om bakfoten men skaetarna back in the days lyssnade generellt bara på hiphop, men under de senaste årtionderna har rock börjat ta över? :s

Finns en genre som heter "Skatepunk" (se: Pennywise, Bad Religion, The Offspring (smash och ixnay) och massor av andra band.) är nog inte en slump att det kallas för just SKATEpunk heller, men visst, folk som åker bräda har olika smaker precis som alla andra.
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-03-10 21:48
nu blir jag fan rädd. trodde folk hade bättre koll på skatekulturen. skateboardåkare har ingen gemensam stil, skateboardåkare är allt slags folk som åker skateboard. musikstilar varierar. för er som undrar kan ni väl kolla på lite skatefilm eller något. omg.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-03-10 21:53
skatekulturen är väl generellt sett punk i sin stil, attityd om man ser till dess historia. jag förknippar ingen musik med skate idag eftersom det kan vara allt från david bowie till mobb deep i folks videoparts, beroende på vad åkaren i fråga har för stil etc. Men om jag måste förknippa skate med någon musik så förknippar jag alltid gammal hardcore punk från usa, alltså second wave punk med skate såsom misfits, black flag, minor threat, 7 seconds. även alternative rock från 80-90 talet såsom sonic youth, pixies, pavement och dinosaur jr. kan någon admin vara snäll och låsa tråden.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-03-10 21:57
alla vet att skateare klottrar o är allmänt äckliga
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2008-03-10 22:02
Thugish4life P23
Beskrev mig perfekt med baggy,hoodie och niké sb skor! haha

Jag brukar dock lyssna på rock för att tagga mig själv om jag ska göra något "viktigt"

sen när jag soft åker brukar jag lyssna på hiphop :)

2008-03-10 22:15
hansomknarkar P19

det gäller väl det mesta.. när jag åker snowboard är det mycket guano apes i lurarna när man slöåker, så blir det lite tyngre soundtrack till parkerna..

2008-03-10 22:16
Simba 

Älskar hur man blir mega taggad till en viss musik. Jag menar om jag ska göra något & sätter på te x; millencolin så bultar mitt hjärta fortare :) Blir MEEEGA taggad.

Äh, hbg's nya skatepark imorn? :D

2008-03-10 22:19
hansomknarkar P19

haha, åker inte så mycket skate.. tar mej runt på longboarden på sommarn.. =)  själv gillar jag Dry Kill Logic, senare Walls of Jericho, Hatebreed och liknande när jag ska tagga rejält. Dyngnice att ha någon soft låt på, så åker man och jibbar och får in perfekt flyt med musiken, ser antagligen skitlöjligt ut men skönt är det.. xD

2008-03-10 22:28

CiL P20
Har helt rätt. Stilerna går i vågor. När jag började skejta (1995-1996) då var just Millencolin, Pennywise m.m. inne. Nu känns det som skatepunken inte existerar längre, finns säkert någon nostalgisk lirare som lyssnar på Millencolin fortfarande.

Tittar man på äldre filmer, t.ex. Second Hand Smoke(Plan B), spelas ju allt från jazz till hiphop och alla skejtare hade chinos och vita t-shirts. Finns ingen specifik skatestil men det kommer modevågor ofta och nu är det väl nike sb, hoodie och halvsäckiga jeans. =)

Vi är ökända N.P.G.

2008-03-10 22:31
Thugish4life P23

skatepunken kommer alltid leva vidare i våra hjärtan!  Sen visst har stilen ändrats något fruktansvärt senaste åren, och absolut till det värre.. tacka vet jag ett par baggys, stora skor och en snygg tee..

2008-03-10 22:41
Simba 

Hatebreed är också förjävla härligt att tagga till
Älskar longboard, men har ingen :(. Funderar dock starkt på att köpa en polares old school bräda. (riktig oldschool, liten & såna stor "långa" hjul) för 350 kr. Långbräda blir det nog till sommaren.

Thugish4life P23
när jag börja skate ordentligt vid 03-04 så körde jag baggy chinos & lagom stor vit tröja & hel svart keps. Tyckte jag såg så jävla "amerikansk" ut. Jävligt härlig stil, ska fan inkassera till sommaren :D

Skatar dock inte lika mycket längre:( men ska kolla in hbg's nya skatepark. Någon som varit där? Är det härligt?

2008-03-10 23:29
skate o hiphop

vad har de för skillnad?
både har säckiga kläder..

hihi.. jag tror de e så att det ena är en livsstil det andra har någonting med skateboards å göra....

tror att skate är som typ en lek...

å hiphop e mera musik typ...

//Ydebrinkarn - båda knarkar
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-03-10 23:33
Bjäär P19
både 2 har inte alls  baggy pants. "moderna" skateara har ju värsta tightsen som om dom vore chicks. sen lilla/rosa tröjor o sånt....

2008-03-10 23:49
lyssna på CiL

2008-03-10 23:51
Lite lik klädstil..men musiken e jue inte den samma
No you!

2008-03-11 09:32
många hiphopare är väl skejtare och vice versa, men i övrigt hänger de inte ihop alls vad jag vet
typiska skejtar-stilen är väl mer punkig, typ halvtrasiga tajta stretch-jeans, platta converse dojor och randig blazer-tröja eller dylikt

2008-03-11 11:38
jag tycker skate känns som en blandning av hiphop & punk på nåt sätt. Ett gäng sköna killar i långt hår och mössar året runt som lyssnar på skatepunk i baggypants.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-03-11 12:09

Jag hörde ett rykte att Stockholm Stad ska bygga en skateboardpark på 7000 kvm i södra sthlm? Någon som vet? Skulle i sådana fall vara europas största. Stappelbäddsparken är på 2000 kvm....

Vi är ökända N.P.G.

2008-03-11 12:20
"Dessutom lyssnar dem flesta på musik som Milencollin"

Hahahaha...

2008-03-11 14:24

Thugish4life P23

en polare till mig bor vid fredhäll,   hon snackade något om att de skulle bygga en stor street-park nära henne,   kommer dock inte vart eller vad den hette så är inte till någon hjälp där.

jag är discoverys ansikte utåt

2008-03-11 18:35
dom flesta som blev hiphoppare i början av högstadiet när kjahg gick var generellt iallafall dom som var skatare

2008-03-11 19:44

Alright, vet inte ens vart fredhäll ligger =). Har försökt och hitta information men det finns inte någonstans att hitta. =/

Vi är ökända N.P.G.

2008-03-11 19:48

Det ligger ungefär vid thorildsplan eller ja,  fridhemsplan om det ger dig en lättare bild  av det hela :)  jag har också försökt .. säg till om du hittar nån info,   jag vill ha nya cleana ställen att åka på!

jag är discoverys ansikte utåt

2008-08-06 01:03
Skatare nu förtiden har nästan inte säkiga kläder nu e de bara emo skatare,E De e inte så många skatare som har jätte baggy kläder men skillnaden e väll att en skatare har nästan bara skate kläder

2008-08-06 01:26
finns ju så jävla många olika skate och hiphop stiler så det går ju inte att säga, vissa skejtare tar vad dom hittar typ ett par jeans och en vit t-shirt medans vissa kör lite finare typ ett par és jeans och en emerica tröja + nike sb. vissa kör baggy vissa kör snortajt.
samma med hiphopare, vissa tar vad dom hittar, farsans gamla baggybrallor, en förstor gammal tröja och är glad och lyssnar på bra musik, men samma sak där någon kanske kör lite finare, ett par AF1or, cleana SKANK brallor, nike t-shirt och en adidas zip + new era keps.

svårt att säga..
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Producent

2008-08-06 13:15
Man ska ju göra ett trick (t.ex kickflip ner för en 3trappa) och landa på ett "snare slag" i en hiphop låt, det är vad skate går ut på iaf.
Moderator

2008-08-06 15:01
Konstigt

Word! Sen ska det vara en trappa med breda steg, och kickflippen får gärna vara en 180 flip :)

That's skateboarding!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-08-06 16:24
Skate är me rock imo..
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2008-08-06 19:03
ramla och slå sig. slår sedan sönder brädan till as i lay dying - nothing left.

thats skateboarding!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !

2008-08-06 23:08
eh konstig fråga?

skatare åker skateboard och kan se ut ungefär hur som helst.

"hiphopare" sysslar med musik har i regel säckiga kläder och hård attityd.

den feta parken som det var snack om i sthlm har nog lagt på is verkar det som, vet inte om detta är den Länk till http://officiela sidan

2008-08-07 00:41
fan vad onödig tråd...
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Producent

2008-08-07 00:42
Hems2 F23
tänk om alla skulle skriva så i trådar dom inte ens bryr sig om...

2008-08-07 00:49
ja, tänk om..... (drömmer mig iväg och suckar djupt)......vilken underbar plats världen skulle va då =)
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Producent

2008-08-07 00:51
jag med, väldigt fritt.
Moderator

2008-08-07 15:09
Hems2

fan vad onödig tråd...

Ja, tråden startade väldigt underligt, med en helt vansinnig fråga, men nu har den utvecklats till något vackert. En plats på Whoa där vi skatebögar kan drömma oss iväg till soliga dagar fyllda med curbs, rails och trappor.

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-08-07 15:11
Man kan inte säga tex skateboard är när man gör Fs flip ner från en viss trappa alla skatar på olicka sätt alla åker olicka saker hade alla skata lika dant fan vad tråkigt de hade varit då.Och alla skatare har olicka kläd stilar så e de med allt folk i världen så

Producent

2008-08-07 15:21
oh no he didn´t