I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kavaj i hiphop-stil till studenten

Övrigt - Blandat

2008-03-11 21:34

Kavaj i hiphop-stil till studenten

Tjoo, går ut plugget i år tänkte höra om ni vet något om någon fin hiphop stils kavaj grejjer man kan ha på sig, någon bra butik kanske??

2008-03-11 22:41
varför? för en gång skull, klä dig i vanlig stilren kostym... varför göra det svårare än vad det är? skämmigare och fulare dessutom

2008-03-11 22:42
nej förlåt, jag tillförde inte tråden någonting. ta bort

2008-03-11 23:11
frankielamps har rätt. Kör med vanlig kostym, det är det enda rätta. Finns vissa tillfällen då vanlig kostym inte går att bytas ut.
Still in the bridge

2008-03-12 08:08
varför ska han ha kostym om han inte vill ha det? varför?

Tripple 5 Soul gjorde endel typ tillkrånglade kavajer i kanvas och sånt förut. Vet inte om dom har det fortfarande. Det är absolut inte min stil, så jag håller inte koll.
Kolla på den där affären vid hötorget, vad heter den, connection eller nått sånt liknande,. Dom har mycket sånt där.

2008-03-12 13:23
du menar skrädarsydda armani? eller vad har hiphopstjärnorna på sig? :P
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.
Graffare

2008-03-12 17:24
I något Kingsize nummer från förra året i modesidorna står de en spalt om baggy kostymer, de finns en amerikansk webshop som säljer dessa..
Vet inte om detta hjälper, men någon kanske har nummret framför sig...

2008-03-14 13:29
Kolla in Sean Johns kostymer, de är hiphop och riktigt nice!
http://kevinseymer.blogspot.com/
Politik och Musik is the Shit!

2008-03-14 16:13
Triple Five har haft en del cleana, men om du räknar med knull på studenten skulle jag köra Resovoir style, Ren svart helt enkelt.
 yessir!

2008-03-17 21:22
white snekaers, svarta byxor och kavaj sen har du en vit skjorta under, svart slips som hänger lite löst. PIMPTAGIOUS!
somos humanos, animales trabajando en lo urbano a veces vamos a las fiestas

2008-03-17 22:26
I hela min skolgång skrattade man åt personerna som kom klädda så. Goda tider.

2008-03-18 19:33
äh kör en snygg Ben Sherman skjorta och några slimmade byxor, att var finklädd när man går ut skolan är överskattat. Dessutom så ser många ut som idioter i sina dressman kostymer...
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-03-19 02:32
Enola sa det. Alltid bättre att vara bekväm och fin än att köpa än dyr kostym som du med största sannolikhet bara kommer använda vid tillfället. Bättre i så fall att köra på dina finaste baggys, en clean t-shirt, och kanske en kavaj över, alternativt en fin skjorta.

Ändroo:
Jag skrattade åt alla som såg obekväma ut i sina illasittande kostymer och fula skjortor.
Jag skulle aldrig ta på mig något jag inte tyckte var snyggt själv, det verkar ju extremt korkat.
Rehab is for quiters.

2008-03-19 09:16
det var 2005 tror jag vi skrev om danska Kott poulsen som hade s  k baggy kostymer. antingen letar du upp en gammal herrekipering (kan man gör tiktiga fynd) som har gamla grejer kvar och hittar något som är pimped out i form o färg el så kollar du gamla gangsterfilmer som  jay, t i el puffy som kör en cleanare stil som är mer mafia, eller ett mellanting som snoop
www.2faced1.com

2008-03-19 09:17
glöm inte käppen!
www.2faced1.com

2008-03-22 10:31

2008-03-22 12:19
Sen när blev baggy kostymer hip-hop? Zoot suits var ett afro-amerikanskt (och i viss mån latino) emblem iofs, men det var flera årtionden innan hip-hoppen, och vi ska ju inte heller sätta likhetstecken mellan afro-amerikanskt och hip-hop.
Att jay-Z, diddy och liknande har kostym gör den inte till hip-hop. Kostym har väl ungefär inget med hip-hop att göra.

Baggy kostymer känns väldigt mycket brooks brothers 90tals amerikanska gubbar för mig. etc. Kolla på tv-serien the west wing (iofs gjord på 00-talet) så förstår ni vad jag menar.

Rappare

2008-03-22 12:51
kläd dig med vit kavaj, du ska se pimpig ut, och skaffa 2 tjejer som ska också ta studenten och spela bitches för dig, dom måste se fet porriga ut... då ser du ut som en pimp gangster...

2008-03-26 10:54
Jag såg någon kavaj på karmaloops, artful dodger kavaj som var lite annorlunda!

Men det är värsta underligt ena dagen kollar jag sidan och och hittar kavajen, sen andra dagen då jag tänkte beställa den var den bara borta helt plötsligt och sen kollade jag efter typ en månad då fanns den där igen men dum nog som jag var beställde jag inte direkt och då försvann den sen igen då Och nu försöker jag återigen hitta den. Beror väl på att den tar slut i lager och kommer in igen kanske?