Okej att pojkvännen fortfarande har kontakt med sitt ex?
Ja har träffat en kille i ett par månader nu och han har tydligen fortfarande kontakt med sin före detta. Den här tjejen bor visserligen i en annan världsdel, men dom verkar fortfarande ha bra kontakt med varandra. Såg på fb att han inte för sådär jätte länge sen skickat nåt smycke till henne och några "souvenirer" som det stod, men det var dock innan vi träffades. Han har vid ett tillfälle aagt att det inte är nåt mellan, utan att det "bara är vänner". Jag tycker iaf att det inte känns ok, och bara för att hon bor i ett annat land tycker jag inte det ska göra nån skillnad, kan ångra att jag inte sa nåt då, men ville väl inte framstå som jobbig, särskilt så tidigt antar jag. Ska jag ta upp det här med honom och säga det till honom eller "överreagerar jag"? Är väl mer av principsak jag tycker så än att jag tror att dom ska bli tillsammans igen, ser väl ingen mening med att va kompis med sitt ex och har svårt att tänka mig att man "bara" kan va vänner
Måste av nyfikenhet fråga om du vet vem av dem som gjorde slut?
Mmm vet ju inte det..han tycker det är jätte känsligt att gå in på det där, visst inte världens trevligaste att prata ex med en ny tjej, men samtidigt kan jag tycka att han tycker det är överdrivet känsligt? Hann typ bara fråga hur länge sen dom var tillsammans och hur länge det höll innan jag kände mig som världens snokare, var ju absolut inte ute efter några smaskiga detlajer (vill ju själv inte veta liksom) utan bara sånt där allmänt...
Litar du på honom och han säger att dom bara är vänner så.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lovejones: Jag förstår verkligen vad du menar. Det är jobbigt när det känns som att något som inte borde vara en stor grej förstoras upp. Både av en själv & av pojkvännen. Jag anser att om han säger att de bara är kompisar så kan du ju fråga vad du vill. Du skulle ju aldrig tveka att fråga honom något om en killkompis, t ex.
Om man vill ha någons framtid så får man glömma det förflutna. Jag är inte osams med något av mina ex, de betyder fortfarande något för mig, på ett annat plan, och det var ju därför som det tog slut, för att känslorna inte fanns där och det inte funka. Om du tror att du bara är hans rebound så får du väl fråga honom, f.ö så tycker jag inte att man "har rätt" att kräva att han ska säga upp relationen, men samtidigt så måste han förstå att intensiv kontakt med exet kan bli jobbig för dig.
Prata med honom om det?
Toastare
2008-03-18 22:35
Jag kan säga att jag också är svartsjuk, mest handlar det om att jag inte är vän med nått ex. Eller jo, mer eller mindre med mitt senaste..men det var för vi bodde ihop i 3 1/2 år. De andra kan jag prata med kanske om jag skulle råka träffa på dem.. Nu har jag nog mer förståelse att man kan vara vän med sitt ex när jag själv är det, innan hade jag det inte alls. Jag vill ju inte bli tillsammans med mitt ex, men jag bryr mig ändå om honom. Å han har gett mig saker även om han har ny flickvän.. men det betyder ju inte att han är kär i mig. Det beror på hur länge de varit tillsammans, hur längesen det tog slut och hur de tog slut. Kanske är känsligt om det tog slut för hon åkte sin väg? Prata om det, ni är tillsammans och det viktiga är att kunna ha en öppen relation. Att fråga hur länge ett förhållande var, när det tog slut och varför (i stora drag) är inget som är att snoka. Snoka är att börja ställa frågor om deras sexliv etc ;)
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-03-18 22:38
det jobbiga med ex är ju att de haft något speciellt med ens pojkvän som man själv aldrig kommer ha. Å andra sidan kommer man själv skapa något speciellt och nytt med pojkvännen och det är det man få koncentrera sig på. Sen om han hänger med sitt ex och de kallar varandra gamla smeknamn och bara drar internskämt, då kanske du ska börja fråga honom lite vad han håller på med.
Empire Så du skulle tycka att deras definition av att bara vara vänner och då skicka smycken till varandra skulle kännas helt ok för din del? kown
Jo har tänkt göra det, känns bara sååå himla jobbigt nu när han verkar tycka det är jobbigt att prata om det, plus att man känner sig som en jobbig och tjatig brud om man tar upp det liksom :/
inga problem för mig. har skickat iväg gubben för att hälsa på ett av sina ex ett par gånger, och de har kontakt till och från. att kärleken försvinner måse ju inte betyda att man måste skära ut varandra ur sitt liv helt, kan man fortsätta vara vänner så tycker jag det är jättebra.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Toastare
2008-03-18 22:41
lovejones, det beror lite på vad det är för smycken. Jag hade personligen tyckt det var konstigt om mitt ex gav mig ett halsband som jag bar när jag vet att han har ny tjej. Men det är inga problem med kläder.. så jag förstår lite vad du menar där. Det var ingen "hard rock cafe"-tisha från valfri stad han köpte.
gäller det riktiga smycken eller sånt där facebook-tjafs där man skickar bilder av saker?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Toastare
2008-03-18 22:46
och det var ju innan ni träffades ser jag nu.. så det spelar ju ingen roll.
BountyBoo Nä kläder har jag inga problem med, inte gosedjur och sånt heller men just smycken känns verkligen personligt. OK nu hoppas och tror jag inte han har whoa, för då skulle han ganska snabbt känna igen sig nu, men det var iaf hennes initial på halsbandet och jag antar att hon har hans då. Det kändes verkligen ingen kul för mig att se vilket jag indirekt påpekade, han tog visserligen av sig det efter det, men tycker nästan han borde gjort det innan jag påpekat det. Hade frågat om vad det stod för tre gången innan han tillslut svarade, tycker han kunde ha hanterat det bättre men men
jo det var ju innan, men samtidigt känns det inte som "bara vänskap" sånt gör man ju inte vanligtvis med en "vanlig" killkompis annars liksom. observera att jag skrev vanlgitvis nu så folk inte hakar upp sig på det nu :P
Kärlek är som en fjärill, håller du för hårt i den kommer den att dö, håller du för löst så flyger den iväg. Men håll inte för löst bara! Så länge det bara är vänner, ok! Men blir de mer, flörtigt lr ngt så säg ifrån direkt, ni måste kunna prata om det
Ja jag vill ju kunna snacka om det som normala människor, få det överstökat liksom! Men nu när han verkar tycka att det är så himla jobbigt så känner jag mig ju som världens jobbigast. Han har inte frågat mig nånting överhuvudtaget om mina förhållanden, vet inte om det beror på rent ointresse, eller för att han är orolig för att jag ska börja fråga ut honom om det då...
lovejones F22 Civilstånd: Singel btw?
Det hade jag reagerat på i en relation
Dom kan väll vara polare för det? jag HATAR brudar som säger att man inte får vara polare med andra brudar..
No you!
Givetvis är det okej, de har ju varit en stor del av varandras liv. Då är det för mig självklart att de ska få fortsätta vara kompisar (så länge det stannar där). För mig är det helt otänkbart med en flickvän som inte skulle tillåta mig att umgås eller prata med mitt ex.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Din pojkvän borde bli upprörd om han ser att du bjuder ut dig över internet.....
Ja, jag har dyslexi.
Aldrig förstått problematiken med partners som är kompisar med sina ex. De har ju ändå varit tillsammans av någon anledning. Det är ju inte som de inte hade något gemensamt utan bara satt tysta och stirra på varandra. Så bara för att kärleken är borta så har man fortfarande saker att prata om?
Rastasite Haha reagerade själv över det nu när jag såg det, men ingen i min umgängeskrets har whoa och typ ingen vet att jag har det vilket jag tycker är skönt eftersom jag då kan skapa såna här topics utan att känna att jag måste begränsa mig :) Men skulle givetvis aldrig ha kvar det på till exempel facebook där jag är öppet aktiv och där jag har de flesta av mina bekanta.Buffeln "bjuder ut mig över internet"? Snacka om att du har tolkat in nåt i det här efter eget behag, jäkla äckel...
lovejones: Det är lite spännande det, eftersom inställningen verkar vara väldigt olika mellan olika personer. Jag har själv väldigt svårt att se varför man ska vara kompis med ett ex och därför har jag svårt att förstå personer som har bra kompisrelationer med sina ex. Okej att man inte behöver hata varandra, men det känns liksom som att man måste gå vidare utan varandra. Jag tycker absolut du ska ska ta upp det med honom på ett lugnt sätt och förklara att du tycker det känns jobbigt, så får ni se vad som är bästa lösningen för er. Det intressanta är inte deras relation och det som har varit utan det intressanta är ju eran relation i framtiden. Hur vill ni ha det? Har ni olika inställning till såna här saker och hur kan ni i så fall "kompromissa"? Kanske kan han ha mindre kontakt med henne för att visa respekt för dig och kanske kan du acceptera att han inte bryter helt. Eller så kommer ni fram till en helt annan lösning. Bara det känns okej för er båda! Lycka till! //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Hehe gillade NickeMannens svar mest hittills, men det är antagligen för att det är exakt så jag själv resonerar :) Hoppas bara han är så pass öppen och lyhörd för hur jag tänker och känner att han inte tar det för ren svartsjuka eller att jag är oresonlig, för jag kan iaf tänka mig att köra nån kompromiss av nåt slag som togs upp
Kan inte heller riktigt se meningen med att hålla kontakten med ex, kanske är ett rop efter uppmärksamhet från partnern?
Toastare
2008-03-19 01:51
för att man har mycket gemensamt ändå? Vissa saker kanske man bara kan ta med sitt ex, för att den personen varit inblandad. Då menar jag inte att man ska springa till sitt ex hela tiden.. men att bygga vänskap på ett sprucket förhållande tror jag inte på.
lovejones Om du inte kan snacka me honom om sånt här så kommer erat förhållande inte vara länge.. Det är ju A och O att kunna prata om ALLT i ett förhållande för att de ska fungera. Om jag skulle vara du skulle jag bli lack om han håller på att säga att de är "känsligt", om han säger så och fortfarande har hennes halsband på sig o grejjer verkar de som att han har svårt för att släppa taget om vad dom hade, vilket han skulle ha gjort INNAN han starta en relation me dig.
my name is xelly smelly
När man har en relation brukar det ju inte bara vara sex, man blir ju liksom kompisar också, sen att de flesta fuckar ur totalt o vägrar snacka med personen, bara snacka skit. Det är hårt, men han tycker troligen fortfarande att hon e soft. Gillar att snacka/umgås med henne, se hur hon har det. Kan du inte snacka med han o berätta att han inte får snacka med henne så är det väl inget o göra åt. Känns lite hårt att bestämma över någon annan när det gäller vänner.(om det nu är vänner)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nej jag tycker nog inte att det är okej att min kille har kontakt med sitt ex. Dom gånger jag vart med om det har det ändå inte gått. Jag tror att det är svårt att gå från att ha älskat någon till att bara vara kompisar och i de fall jag sett har det hela tiden legat något mer i luften. Så nej helt enkelt om det inte är något speciellt, typ att dom har barn tillsammans för då sätts ju saken i ett annat perspektiv.
jag tycker det är okej om mina pojkvänner har kontakt med sina ex. Fast en gång blev det lite mycket när hon skulle sovaöver hos honom å grejjer flera gånger. Då sa jag nej! haha Men jag har fortfarande kontakt med mina ex å spec den senaste. I början var det lite skumt men nu är det en kompisrelation.
aaa
lovejones F22 Free bling, ja varför inte sålänge dom håller sig vid smycken spelar det ju ingen sörre roll.
Men som sagt, litar du på han så
Det finns de som ahr kontakt med sina ex och dom som inte har det. Jag har det inte, jag klipper direkt medan min kvinna i livet har det. Det är för mig inga problem alls, och du sa ju själv att smycket skickades innan ni träffades, att han hade på sig det när ni var tillsammas... var det ett snygt smycke? Nej men skämt och sido visst skulle den situationen kunnat hanteras smidigare, jag hade personligen inte haft smycket på mig men det kanske bara är jag.
Min tro är starkare än din övertygelse.
Nu ska jag uttrycka min åsikt, jag har INTE ens läst det du skrivit förrutom rubriken och jag säker NEJ , oavsett situation är det ok:Nej , skulle det kännas ok :Nej Man får ställa sig frågan varför ska man ha kontakt ?? Finns ingen anledning anser jag.
Varför skulle han inte kunna vara vän med sitt ex? bara för att deras förhållande inte fungerade betyder väl inte det att det inte finns andra saker hos varandra som de uppskattar som vänner, dom stod varandra väldigt nära en gång och det är väl skittråkigt om såna människor bara ska försvinna? Jag är skitbra kompis med speciellt ett av mina ex och skulle nån säga åt mig att jag inte fick vara det skulle jag be den personen dra. Låter mer som att du är rätt osäker, släpp det och isne att han är med dig och inte henne av en anledning. Sluta bitcha
Allting beror på omständigheterna... om jag en dag möter på en kille som har en skitbra tjejkompis som han varit tillsammans med (helst för ett väldig bra tag sedan haha), vem är jag att förbjuda honom att träffa denna? Allting handlar om tillit... och om han skulle göra något, bye bye shithole? Ett förhållande handlar inte om att kontrollera den andre. Men som sagt, det handlar om omständigheterna... om jag skulle få vibbar av att han/hon inte riktigt hade släppt varandra helt, då hade det varit en annan grej. Eller om tjejen ifråga försöker köra lite mind games med mig. Hade en brud en gång som hade haft det på g med mitt ex, hon ville vara vän med min kille... men höll samtidigt på att bitcha/köra mindgames med mig på ett väldigt uppenbart sätt. Och han fattade såklart noll, eller varför jag inte ville att han skulle ha kontakt med den jäkla... ehm "de var ju bara vänner". Det var uppenbart att hon ville såra mig och göra mig osäker. Then it's reasonable to get mad.. för en kompis skulle väl inte vilja göra illa sin väns respektive?
Snara: Vad är det som gör att din uppfattning eller dina känslor är "rätt" då? Jag blir lite irriterade på folk som kommer in i såna här situationer med ett självklart rätt svar för det finns ofta inget sådant när det handlar om människors känslor och i viss mån upplevelser. Lika självklart som att en person inte kan "förbjuda" sin partner att träffa vissa personer borde det ju vara att den andre försöker visa respekt och hänsyn mot sin partner, eller? Åtminstone om man vill bygga en långvarig relation på lika villkor. Det handlar om att komma fram till en oftast om att komam fram till en rimlig lösning som båda kan leva med och väldigt sällan om något objektivt rätt eller fel. Corazonzita: Jo, men du är ju inne på ett spår att man ändå har rätt att ogilla att ens partner umgås med sina ex. För om vi anknyter till det exempel så uppfattade du det som att ex:et ville såra dig, men din partner uppfattade det inte så och hur ex:et själv tänkt eller kände vet vi ju faktiskt inte säkert. I ett sådant läge måste ju den som känner som du gjorde kunna ta upp det med sin partner och komma fram till en lösning som förhoppningsvis innebär att han respekterar hans/hennes känslor. Då handlar det ju inte om att "bevisa" hur det faktiskt ligger till, utan det handlar om att en part känner sig sårad av situationen. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
skitsvår fråga att besvara, jag har både varit i situationen att hata min pojkväns ex för att de har "för bra" kontakt och sen har jag varit exet som absolut inte vill släppa kontakten bara för att han har en ny.... det där är något man måste diskutera fram med den det gäller, det viktigaste är nog att du tar upp det på ett konstruktivt sätt innan det blir en liggande irritation och du plötsligt exploderar och börjar anklaga honom för diverse grejer. Säg helt enkelt bara att du stör dig lite på det och försök ha en öppen kommunikation.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
NickeMannen P22 Yes, du har rätt. Nu tog jag ju självfallet inte upp alla detaljer i fråga om det där, det är en lång historia. Min framtoning var dock bara just omständigheterna... exets beteende, känslan av att de kanske inte gått vidare osv. Att det handlar mycket om hur denna person beter sig och framställer sig själv, om man har en känsla att det inte endast är platoniskt ur någons synvinkel, då är det en annan grej. Då blir man förmodligen irriterad, då ifrågasätter man säkert ens partners val att umgås med denna person. Men då snackar man om saken... och yes försöker respektera varandras känslor
Toastare
2008-03-19 21:14
Om man har en känsla av att de inte gått vidare, exet och killen. Då kanske man ska be killen att känna efter istället för att förbjuda honom att träffa exet. Med största sannolikhet är man ju en rebounce grej då.
BountyBoo F28 Alltså dom var tillsammans för ungefär ½ år - 1 år sen, så vet inte om det handlar så mycket om rebounce.
Snara F19 Trevligt att du är ok med att dom du träffar är bundisar med sina ex, men för att jag tycker annorlunda behöver du inte bitcha om det.
För mig och i min omgivning har det mer eller mindre varit en självklarhet att man inte har kontakt med sina ex, "man går vidare" liksom. Därför jag måste ställa om nu när man träffar nån som tydligen inte tänker på samma sätt, men jag kommer defintitiv säga min mening om det, framför allt för jag känner att dom har en väldigt nära relation som jag helt enkelt inte känner mig bekväm med. Tänker ju inte komma med nåt ultimatum eller krav eller så, bara säga min mening och sen får han göra vad han vill med det.
Toastare
2008-03-19 21:33
lovejones, beror på hur länge de var tillsammans och hur djupt det var.. ibland tar det ju tid att komma över saker. Men 1 år sen borde ju va lugnt..
Men vad ar detta?!kan ångra att jag inte sa nåt då, men ville väl inte framstå som jobbig, särskilt så tidigt antar jag. Det ar ju det du ar! Vad ar grejen? Helst ska han val inte ens ha numret till sin egen morsa i sin telefon? Vad gor det om de har kontakt? De har ju gjort slut, de vill inte vara med varandra langre!Du har svart att tanka dig att man inte kan vara vanner, du ser ingen mening med att de ska vara kompisar? Far han ata makaroner fastan du tycker att man egentligen inte ska tycka om det? Far han ga till postladan sjalv? Na, den har snubben kommer att lamna dig, vill du fortsatta vara tillsammans med honom sa far du slappna av. Kan nagon snalla forklara varfor man inte skulle fa ha kontakt med sitt ex?
<br>
_Rookie F22 Fast sedan kan man ju tänka såhär: om man har varit ihop med någon så är det ju inte enbart för att man känner någon slags sexuell laddning emellan sig, utan även för att man verklkigen gillar personligheten.
Det känns som att man inte gör slut med någon endast pga att man inte tänder på sin partner längre, i alla fall är det nog inte speciellt vanligt. Jag vill tro att man främst bryter upp för att det är något man tröttnar på i den andres handlande/beteende/humor eller liknande. Dvs man tröttnar på personligheten.
Tröttnar man på en polares personklighet skiter man ju i denne helt & hållet. Varför ska man hålla på & hänga med sitt ex som att man var bästa polare när det tydligen var något som "gick fel"?
Missförstå mig rätt; jag anser inte att ingen ska få vara polare med sitt ex. Jag förstår det bara inte riktigt.
Jag kan förstå att man är sams & inte bråkar eller liknande, det är den relationen jag har med mitt ex, i alla fall. Jag kanske snackar på MSN någon gång & kollar hur läget är, om han jobbar, har någon ny osv osv. Men jag skulle aldrig börja hänga på fritiden & typ glo på film tillsammans med honom & snacka hemlisar, liksom.
Jag skulle bli jätte arg om nån sa till mig att jag inte kunde vara kompis med mitt ex. Självklart kan man vara det. Även om man inte har en kärleks relation längre behöver inte det betyda att man ska bryta vännskapen. Mitt ex hade och har fortfarande väldigt stor betydelse för mig fast bara på en vännskaplig nivå. Så länge man håller det på kompis nivå är det helt okej enligt mig.
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
men herrgud vad är det ni tror ska hända? dom gjorde slut för kanske 1 år sen och inget har hänt sen dess men JO självklart nu när han träffat nån ny kommer han genast börja ligga med sitt ex eller vafan är grejen? Att ni känner er så hotade att denna tjejen kanske vet mer om honom än ni? Har gjort saker med honom som nte ni har? sen självklart har dom en konstig relation och inte verkar ha kommit över varandra eller liknande så är inte det okej men att ex direkt är lika med något dåligt eller ett hot låter bara så jävla töntigt i mina öron..
ja det ar helt okej.. sa lange man inte ligger med sitt ex!
har kontakt med båda mina ex, och min flickvän har inga problem med det :) händer att jag är ute festar med en av dom + lite andra vänner, sen har vi massor av gemensamma vänner. men skulle alldrig göra nånting med nån av dom. Ex är ex, det tog slut av en anledning och jag personligen kännde för läääängesen att det alldrig kommer att bli nånting mer än vänner. The end is the end..
Mitt "ragg" har samma aa vad ska man säga typ "problem" som dig,jag har träffat hon i snart 1år,och jag har fortfarande kontakt med mitt ex och mitt "ragg" tycker det är skit jobbigt,men förstår lixom inte varför,det är väl som vilken kompis som helst bara det att hon har fixat mer mat till mig än någon annan kompis :) Fred.
§1 Härmed avsäger jag mig allt ansvar för ovan skriven text. §2 Allt är skrivet i rent informativt syfte. §3 Uppmaning till brott kan därför ej styrkas.
Militanta feministers åsikter (såsom
_Rookie F22 och Misery_Chick) känns ganska orelevanta, vi vet redan att ni vänder er imot trådskaparen oavsett ämne.
folk får acceptera att man umgås med ex.. vafan, jag har ex som jag är polare med nu.. inga problem.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac